SBO 24u Spa - LIVE!!

Status
Not open for further replies.
10 FRAME
De constructie van frame, wielophangingen, wielen en remmen mag niet zodanig worden gewijzigd dat de veiligheid in het geding komt. Midden- en zijstandaard en spiegels moeten worden verwijderd.


waar zie jij staan dat je je subframe niet mag aanpassen?
 
10 FRAME
De constructie van frame, wielophangingen, wielen en remmen mag niet zodanig worden gewijzigd dat de veiligheid in het geding komt. Midden- en zijstandaard en spiegels moeten worden verwijderd.


waar zie jij staan dat je je subframe niet mag aanpassen?

S.T.R AUTOMATIC SCOOTER 70 CC

1 FRAME
het frame dient te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. het verwijderen van materiaal is niet toegestaan.

Daarom de vraag, maakt het subframe (motorophanging) deel uit van het frame ?
 
Nope.

Dat is een losstaand deel van het frame.

hangt er allemaal vanaf hoe je het reglement opvat.
voor mij hoort een subFRAME bij het FRAME, en mag er dus eigenlijk niks verwijdert worden.

Ik heb geen klacht ingediend, omdat ik (desondanks dit kleine twijfelgeval) de zege aan EPC gunde.
Ze hadden er immers hard moeten voor rijden 9||6
 
Als een subframe een stuk frame is, is een stuur dat ook, voovork ook, zo zou je zelfs het blok als geheel een framedeel kunnen noemen...
 
Als een subframe een stuk frame is, is een stuur dat ook, voovork ook, zo zou je zelfs het blok als geheel een framedeel kunnen noemen...

het woord zegt het zelf : sub FRAME
never heard of : stuurframe, vorkframe....
de VORK staat trouwens apart beschreven in het reglement.
 
het subframe mocht gewoon worden aagepast, anders had het vermeld moeten staan in het reglement, net zoals in het SBO race reglement.

stage6
S6C 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. lassen
en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.

open 70
7SC 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. lassen
en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.

het subframe staat los van het frame, anders had het geen SUB-frame geheten lijkt me.
 
het woord zegt het zelf : sub FRAME
never heard of : stuurframe, vorkframe....
de VORK staat trouwens apart beschreven in het reglement.

Hoe het heet boeit natuurlijk niet he :) (heet het in het vlaams subkaderke btw? :p)
Iig, ik zou het nooit als framedeel zien, maar hoe ik het zie telt in dit geval ook niet natuurlijk.
 
Top weekend gehad met weinig problemen en een uitstekende uitslag, 2e scooter en 4e algemeen, nogmaals proficiat aan de mannen van EPC.

Ook een pluim voor de organisatie voor het perfecte verloop v/d wedstrijd !!

Kortom een 24u met alle nodige ingedriënten; regen, droog weer en vooral weinig slaap...


Team: Van Hove Motors NR50
 
waarschijnlijk niet, zit er ook over te denken om maar 1 blok toe te laten. dan wordt het pas echt een uitdaging in mijn ogen. alleen een ander blok als het carter gescheurd is oid. die mag dan net zoals nu uit het rennerskwartier gehaald worden, met alleen de krukas en de overbrenging erin. lijkt mij wel wat iig :p
 
Beetje jammer, ik vind het gewoon prachtig bedacht van EPC om gewoon het volledige blok te wissellen.
En dan zou dat nu gelijk omzeep worden geholpen met nieuwe regeltjes.
Zij hebben gewoon iets moois bedacht wat helemaal binnen de huidige regels valt en het werkt perfect. Om dan nu weer regels te gaan verzinnen om dat tegen te werken......
misschien ligt het aan mij hoor, maar waar staat dat het(of beide) epc subframe niet standaard was ?

Nou dat kan gewoon niet want om het blok te monteren moet eigenlijk de uitlaat er af omdat die door het subframe loopt, aangezien ze een compleet blok wisselen inclusief uitlaat moet dit dus wel aangepast zijn.
 
zullen we over deze discussie ophouden? het mocht en daarmee is de discussie over. ik heb geen zin in een bitchfight hier, anders donder ik het topic dicht!
 
waarschijnlijk niet, zit er ook over te denken om maar 1 blok toe te laten. dan wordt het pas echt een uitdaging in mijn ogen. alleen een ander blok als het carter gescheurd is oid. die mag dan net zoals nu uit het rennerskwartier gehaald worden, met alleen de krukas en de overbrenging erin. lijkt mij wel wat iig :p

Idd iets zeker voor volgende editie. Volledig akkoord ermee. :)
 
Nou dat kan gewoon niet want om het blok te monteren moet eigenlijk de uitlaat er af omdat die door het subframe loopt, aangezien ze een compleet blok wisselen inclusief uitlaat moet dit dus wel aangepast zijn.
sorry kenny, laatste reactie :$

je kan toch het blok mét subframe omwisselen.
(ik weet niet of ze dat gedaan hebben, maar het kan wel)

als je niet van blok mag wisselen is het wel erg lullig voor degenen waarbij door een fabricagefout ofzo hun blok in de soep loopt.
 
Zij hebben gewoon iets moois bedacht wat helemaal binnen de huidige regels valt en het werkt perfect. Om dan nu weer regels te gaan verzinnen om dat tegen te werken......
Als iemand een 'gat' vind in de regels, wat eigenlijk niet de bedoeling was, zal het jaar er op een wijziging komen in het reglement om het gat te dichten.

Zo gaat het al jaren in de racerij en zo zal het ook altijd wel blijven.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top