In mijn ogen de makkelijkste oplossing:
Watergekoeld blok met alle toebehoren eraf halen. (dus radiateur, kvs reservoir, slangetjes, etc)
En dan een compleet AC blok eronder hangen waaraan je niks anders hoeft te doen dan aan het subframe vast schroeven, de gaskabel en benzine & olie slang aansluiten.
Dan hoef je ook niks om te bouwen, en heb je gewoon twee goed lopende blokjes.
Kan je eventueel het LC blok ook nog voor een leuke prijs weg doen, gezien hij nog helemaal goed is dan.
Mooie radiateur set erbij en de vraagprijs kan al een stuk omhoog.
-
Melf, enigste redens die ik kan bedenken:
Weegt minder aan de voorkant, denk aan KVS, slangen, radiateur, etc. (al is het niet schikbarend veel gewicht)
Het is goedkoper m.b.t. de cillinder.
-
Verder koelt een AC ook prima, voor een 50cc of laag toerige 70cc maakt dit echt niet zoveel uit.
Met een EVO oid zal ik wel met radiateur rijden.
Voor lange afstanden zou ik trouwens ook liever LC willen.