Runner ombouwen van LC naar AC

Advertisement - register to remove this

als het een compleet blok is kun je die er gewoon onder hangen , echter moet er dan wel een vacuumaansluiting op het membraanhuis zitten anders krijg je geen benzine..

ik zou gewoon een runner blok , of dus je eigen blok luchtgekoeld MAKEN , is heel simpel alleen heb je dan wel het juiste blok..

ik snap alleen niet waarom je eigenlijk luhctgekoeld wilt rijden ....
 
cillinders zijn iets goedkoper iets makkelijker om te sleutelen... maar voor het rijden e.d hoef je het iig niet te doen.
koelt imo minder goed en je kan als je hem echt goed opvoert niet echt lange afstanden rijden.
 
Evo is er ook gewoon in LC hoor :p Weet niet precies waarom ze hem ook in AC brengen maargoed knallen doet het zeker wel! Vriend van me zit ermee op 21.9 pk topvermogen en 21.6 stabiel en valt nog iets meer uit te halen.
 
In mijn ogen de makkelijkste oplossing:

Watergekoeld blok met alle toebehoren eraf halen. (dus radiateur, kvs reservoir, slangetjes, etc)
En dan een compleet AC blok eronder hangen waaraan je niks anders hoeft te doen dan aan het subframe vast schroeven, de gaskabel en benzine & olie slang aansluiten.

Dan hoef je ook niks om te bouwen, en heb je gewoon twee goed lopende blokjes.
Kan je eventueel het LC blok ook nog voor een leuke prijs weg doen, gezien hij nog helemaal goed is dan.
Mooie radiateur set erbij en de vraagprijs kan al een stuk omhoog.

-

Melf, enigste redens die ik kan bedenken:

Weegt minder aan de voorkant, denk aan KVS, slangen, radiateur, etc. (al is het niet schikbarend veel gewicht)
Het is goedkoper m.b.t. de cillinder.

-

Verder koelt een AC ook prima, voor een 50cc of laag toerige 70cc maakt dit echt niet zoveel uit.

Met een EVO oid zal ik wel met radiateur rijden.
Voor lange afstanden zou ik trouwens ook liever LC willen.
 
maar een vriend vn me heeft een phantom rijd met een top vn 135 ac..
kan ongeveer 30-40min rijden
en een andere vriend vn me heeft een aerox lc en die rijdt zon 1,5 uur zonder dat het te warm word? :S
 
Als dat ding 30minuten goed rijdt rijdt die ook 300 minuten wel goed :rolleyes:

Als je scooter na x minuten te warm wordt moet je je koeling of je mengsel aanpassen of beide. Klaar.

En zullen we niet over km/u op de scootertellers praten, maar echte km/u ;)
 
Back
Top