Gilera runner ombouwen

Moonrock187

New Member
Ik heb nu een half jaar een Gilera runner sp 50. En wil deze ombouwen naar een hogere cc. Mijn vraag is wat moet ik allemaal veranderen en hoeveel cc is het beste.
 
Advertisement - register to remove this

Hoeveel cc is het beste?
Dat verschilt per persoon natuurlijk. Momenteel zou ik zeggen 100cc maargoed dat is dan weer een speciaal carter en alles wat erbij komt kijken.

Dan heb je het kamp van de 180ers die dat roepen ook al zijn ze nooit zo snel als een dikke 70 of 100cc. Alleen sommige hebben wat meer pk.

Maargoed dat is beide geen goedkope optie om onder je 50cctje te bouwen zonder de boel ook veilig te houden.

Dus laten we eens beginnen met je budget. Want voor minder dan 2k ga je 1 van de 2 blokken hierboven in elk geval niet een beetje fatsoenlijk bouwen.

En dan kom je bij een simpel 70cc blok waar je ook veel plezier van kan hebben voor fractie van het geld
 
Hoeveel cc is het beste?
Dat verschilt per persoon natuurlijk. Momenteel zou ik zeggen 100cc maargoed dat is dan weer een speciaal carter en alles wat erbij komt kijken.

Dan heb je het kamp van de 180ers die dat roepen ook al zijn ze nooit zo snel als een dikke 70 of 100cc. Alleen sommige hebben wat meer pk.

Maargoed dat is beide geen goedkope optie om onder je 50cctje te bouwen zonder de boel ook veilig te houden.

Dus laten we eens beginnen met je budget. Want voor minder dan 2k ga je 1 van de 2 blokken hierboven in elk geval niet een beetje fatsoenlijk bouwen.

En dan kom je bij een simpel 70cc blok waar je ook veel plezier van kan hebben voor fractie van het geld
En welke 70cc cylinder zou je aanbevelen ik zit te twijfelen tussen polini en malossi
 
En welke 70cc cylinder zou je aanbevelen ik zit te twijfelen tussen polini en malossi
Als ik er 1 zou aanbevelen Mhr team speed 7t t-line maar die is vrij prijzig dus dan de "normale" mhr speed 7t. Maar je hebt nog weet ik het hoeveel Malossi en Polini cilinders in 70cc dus ala je twijfelt tussen een merk ipv een type dan word het lastig.

En ik weet nogsteeds niet wat je er nu mee wil. Is het om wheelies te trekken of ga je sprinten/racen. Moet je een OVtje zetten ofzo dan kun je ook weer 100 kanten op en uiteindelijk moet je wel een budget hebben
 
Dan heb je Power nodig , met een snelle cilinder ben je er nog niet , andere krukas die de kracht aankan , Snelle uitlaat , Carburateur etc etc .
Dan ben je minimaal 800,00 aan onderdelen kwijt als je wil dat het spul heel blijft.
 
Dat loopt al gauw in de papieren. Er zijn goedkope 70cc gietijzer cilinders kits ruim onder de 100euro die met een yasuni r en 19mm dellorto of polini carburateur makkelijk 10pk halen. Dan kun je je standaard krukas laten zitten.

(Ja een mhr of polini cilinder is mooier afgewerkt)
 
Wheelies trekken met een laagtoerige Cilinder (gietijzer ) zal niet mee vallen met een Runner.
Runner is immers een zware Scooter , en de Balans ligt tussen je voeten ( De Brandstoftank ).. het is geen Zippie , dus je echt wel Power nodig .
 
Wheelies trekken met een laagtoerige Cilinder (gietijzer ) zal niet mee vallen met een Runner.
Runner is immers een zware Scooter , en de Balans ligt tussen je voeten ( De Brandstoftank ).. het is geen Zippie , dus je echt wel Power nodig .
Met een DR krijg je een Runner wel op zn achterwiel hoor, doet de mijne met standaard 50 al als ik wat te ver maar achter zit

En hard optrekken is hoge top dan is nu eenmaal zo. Maar hoe dan ook 600/800 zul je toch wel kwijt zijn voor het weer rijd
 
Back
Top