Gilera runner geen vacuum

ChristianK

Member
Beste

Mijn Gilera runner 50cc 2004 of 5 carburateur model pakt geen vacuum

Er is net een begrenzer in gezet door een scooterzaak (die was ik aan het testen) Nadat ik 25-30 min rond reed (zonder begrenzer) (net gereviseerd 30-40km terug) is het ineens braaaaap… en als ik kick of elektrisch start komt er geen benzine uit de benzine slang meer maar als ik zelf vacuum zet op de vacuum slang komt er wel benzine uit? Vacuum slang zit op de carburateur vast wat het dus eerst ook gewoon deed die 30-40km en zo ineens braaaaap en heeft niks meer gedaan. Ja er zit uiteraard benzine in de tank voldoende zelfs

Hoor graag of jullie nog iets weten wat het kan zijn heb dit zelf nooit meegemaakt dat t zo ineens stuk loopt namelijk
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet wie de motor heeft gereviseerd maar er kan altijd iets fout gaan. Als de keerring ook nieuw zijn en goed gemonteerd (veertje nog op zijn plaats bijvoorbeeld) is de kans idd klein maar het verstandig om het toch te controleren aan vliegwiel zijde.

Even wat anders, toen je testte of er benzine uit de slang komt met de kickstart, was dat met gas open of gas dicht?

Heb je ook gekeken of hij vonkt?
Vliegwiel kan ik dus niet bij omdat dop 14-15 mis en met benzine heb ik met elektrische start geprobeerd en met de kickstart met gas open en dicht maakt geen verschil. Maar als ik me vinger ook op het vacuum nippeltje zet bij het spruitstuk, voel ik ook geen druk dus dan kan die natuurlijk ook geen benzine geven
 
Ja snap ik maar ging me er ff om of er überhaupt vacuüm getrokken zou moeten worden want met gas open trek je (bijna) geen vacuüm bij het starten. Ik moest even zeker weten dat we wel in de goede richting zoeken.

Simpel gezegd, bij 2 takt. Geen onderdruk: slangen, spruitstuk (met pakkingen), membraan, pakkingen van het carter incl keerringen en voetpakking van cilinder. Verder als de zuigerveren kapot zijn zal er ook geen mengsel aangezogen worden en dus ook geen vacuüm getrokken worden
 
Ja snap ik maar ging me er ff om of er überhaupt vacuüm getrokken zou moeten worden want met gas open trek je (bijna) geen vacuüm bij het starten. Ik moest even zeker weten dat we wel in de goede richting zoeken.

Simpel gezegd, bij 2 takt. Geen onderdruk: slangen, spruitstuk (met pakkingen), membraan, pakkingen van het carter incl keerringen en voetpakking van cilinder. Verder als de zuigerveren kapot zijn zal er ook geen mengsel aangezogen worden en dus ook geen vacuüm getrokken worden
Ik laat het wel gewoon over aan een scooterzaak aangezien ik niet overal de juiste tools voor heb zoals de uitlaat en vliegwiel
 
Back
Top