Gilera Runner heeft geen vermogen.

Nickjansen

Well-Known Member
Hoi ik ben nieuw hier,
zal me kort even voorstellen.

mijn naam is Nick
18 jaar. en rij op een gilera runner dd. een (oudere) maar mooie type van de runner.

heb alleen balle verstand van de hele techniek leer telkens wel een beetje bij van een kennis. die heeft een oude Mustang in zijn garage en heeft daar wel beetje verstand van.

desondanks komen wij zelf er ook niet goed uit.

het probleem:
het lijkt of mijn gilera runner in het begin (met optrekken) geen genoeg vermogen heeft om weg te komen. toeren maakt hij hierbij ook niet. hij wil gewoon niet weg lijkt het soms. als ik op een brug rijd naar boven toe. wil hij (als ik langzamer rij) niet harder gaan en lijkt het alsof hij zichzelf niet omhoog kan rijden.

ook als ik bij een stoplicht staat, en hij springt op groen dan rijd hij ook niet lekker weg, (een fiets is nog sneller weg als dat ik ben) na een bepaald punt. geeft hij weer lkkr veel gas.

maar dit is toch niet goed.

waar kan dit aan liggen heb verschillende dingen al nagekeken.

- vlotterkamer leeg gehaald (zat geen water in).
- bougie nagekeken. (maar was niks verkeerds aan.
- controleren van kabels etc ( voor knikken maar dat was het ook niet)

Kan iemand mij vertellen wat dit probleem is en hoe ik het kan oplossen?

alle hulp is welkom

Groetjes Nick
 
Advertisement - register to remove this

Dit heeft met de afstelling van de rolletjes en de drukveer/koppeling te maken. Je scooter maakt dan net te weinig toeren om goed weg te kunnen rijden, of de koppeling is al aangegrepen voordat hij voldoende toeren heeft kunnen maken waar hij wat meer vermogen in heeft.

Je kan eens proberen door wat lichtere rollen te monteren, of een zwaardere drukveer.
 
Dit heeft met de afstelling van de rolletjes en de drukveer/koppeling te maken. Je scooter maakt dan net te weinig toeren om goed weg te kunnen rijden, of de koppeling is al aangegrepen voordat hij voldoende toeren heeft kunnen maken waar hij wat meer vermogen in heeft.

Je kan eens proberen door wat lichtere rollen te monteren, of een zwaardere drukveer.

hartstikke bedankt, we gaan het uitproberen kijken of dat het probleem kan oplossen. bedankt. ik laat het weten of het heeft gewerkt. mochten andere mensen nog meer opmerkingen hebben. stel ze gerust ;) meerdere personen weten meer dan 1 persoon :p

groetjes.
 
hoi,
Het zou ook kunnen dat de koppeling al inderdaad aangrijpt doordat er een trekveertje kapot is (gebroken) ofzo.
ik zou gewoon effe naar je koppeling kijken en niet gelijk lichtere rollers errin flikkeren...
Heeft de scooter het hiervoor wel gedaan?

gr Danny*D
 
Back
Top