RS50 50cc circuitfiets

oh , zo , ik dacht dat je die van het zitje bedoelde :p

voetrusten bedoel je , de platen heten schetsplaten.

dit is een heel mooi setje , van HVG engineering , een goeie vriend van mij gebruikte ze ook dus heb ik ook maar een setje gekocht :) ze zijn er ook in kortere versie voor mensen met kortere benen.

sowieso zitten std schetsplaten veel te rechtop , teminste voor sportdoeleinden , die van mijn motorfiets zijn ook erg kort , een hoog stuur erop en je zou ook gewoon rechtop kunnen zitten , eigenlijk geen porum :p
 
zo , even bezig geweest van de week en gisteravond en vanmorgen!

1 kant heb ik bijna een clip-on klaar , verder heb ik een radiateursteun gemaakt , onderste moet nog , en kuipsteunen.

even snel een paar pics geschoten :

DSC_0007.jpg

DSC_0005-6.jpg

DSC_0012.jpg


en de clipon , nog niet helemaal klaar , eerst richten.

DSC_0016-3.jpg



voorste kuipsteun :

DSC_0002-1.jpg
 
Dank je!

toch valt het wel mee , de originele zijkuipen zijn niet breder , de voorkuip wel , en lijkt ook erg lomp. Het zitje is wel echt een stuk smaller.

maar er is nog veel te doen iig!!
 
hahaha! tja , op de scooter had ik er niet zon last van ;)

clipons , de houders los , moet nog iets aan gedaan worden (en natuurlijk een laklaagje oid)

was even wat draaien , zagen , boren , tappen en lassen maar het gaat zeer goed al en past lekker :)

DSC_0026.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0030.jpg
 
Echt wauw melf! Ook erg gewaagde ideeën om een nieuw subframe te maken, dat inderdaad een pak netter en lichter dan dat origineel lomp ding.
 
dankje!

subframe is 1 van de makkelijkere dingen om te maken juist :p

de clipons waren een stuk moeilijker , vooral het laswerk!

de bovenste kuipsteunen zijn ook gebogen , tanksteunen zo goed als klaar , radiateursteunen zijn klaar , binnenkort diverse delen even spuiten! dan volgt er weer een update!

ook moet ik nog even op zoek naar een goeie voorrempomp , de std past niet!

dit is de clipon zoals ie moet zijn , helemaal klaar op een laklaagje na!

DSC_0012-3.jpg
 
Last edited:
Ha, wou het net vragen hoe je de "handle" zelf gaat vast zetten in de "adaptor" (of welke benaming je ook kiest, de buis in de houder...)

Maar is mooi zo.
 
Back
Top