RS50 50cc circuitfiets

nee , met een spuitbeker , spuitbussen gebruik ik alleen maar voor steuntjes en dat soort dingen!

een spuitbus op grote oppervlakken word vaak niet mooi en een veel te dunne laag vind ik.

radiateur heb ik inmiddels ook gekocht , nog even wachten tot ie binnen komt :)
 
Radiateur is binnen! (en malossi remblokjes voor achter alvast)

nu kan ik de radiateur pasmaken aan het subframe aan de voorkant van het blok wat ik nog moet bouwen , ben er al aan begonnen maar nog niet verder mee gegaan. Ook kan ik alvast wel een aantal uitlaten gaan bouwen.

rs5090.jpg

rs5091.jpg
 
kleine update :

even een subframe gemaakt voor de voorkant van het blok , de standaard steun is nogal lomp en niet nodig , hij is nog niet helemaal af omdat er nog een radiateursteun op moet maar hiervoor moet ik eerst een boven en onderkuip hebben , ik heb al een setje gereserveerd!

en tussen kerst en oud en nieuw even naar Moordrecht gereden en een nieuwe draaibank gekocht :)

1e foto is het nieuwe subframe tot zover , 2e foto is de originele met de nieuwe , 3e is gemonteerd , 4e foto draaibank..

DSC_0005-5.jpg


DSC_0021-1.jpg


DSC_0018-1.jpg



DSC_0002-7.jpg
 
Ziet er netjes uit! Die originele subframe is inderdaad wel érg lomp zeg. Wel super netjes zoals je dat zelf maakt.

En ik ben écht jaloers op je draaibank, sjezus wat een mooi machientje!
 
Wil wel een foto van het subframe wat er onderzit! in zen geheel dan.
Gaat die draaibank 5500tr? of lees ik dat fout;
Uitlaat past ook nog?
 
subframe wat eronder zit staat op de foto :p

je bedoeld 5500 tpm?

550 gaat ie wel! , en maximaal 1600 tpm

uitlaat gaat altijd passen , ik heb het zo gemaakt dat het subframe om de uitlaat heen gaat en ik maak zelf de uitlaat , dus dat gaat altijd goed! Het word lastiger als de kuipen erop zitten en de radiateur , dan moet alles zo krap mogelijk in elkaar zodat het voorwiel niet in de kuipen en radiateur komen bij het remmen!
 
Ziet er idd netjes uit dat subframe!
Hoe gaat het achterste subframe worden? Waar zadel op komt?

Voldeed je oude draaibank niet meer? :p
 
achterste subframe moet ik nog even uitvogelen , eerst maar even wachten tot de kuipen binnen zijn , ik verwacht ze volgende week.

de oude draaibank had nogal beperkingen , zo kon ik niet conisch draaien , geen draad snijden , niet onder 500 toeren draaien (vooral lastig bij cilinders) , geen automatische voeding (dus altijd met de hand draaien) , daarnaast is de doorlaat groter bij deze en ik kan iets groter opspannen in de kop.

Ook heb ik als extra dwarsvoeding en mogelijkheid tot koeling , dat kon bij mijn andere niet omdat er geen achterwand en lekplaat bij zaten ,deze dus wel. afstand tussen de centers is iets groter dan de oude , en ik kan bij deze bank de snelheden vrij mooi wisselen (zonder wisselwielen)

voor het grotere en/of zwaardere werk kan ik op het werk wel af en toe terecht , daar kan ik op de grootste machine ruim 3 meter tussen de centers hebben , dus dat moet niet zo'n probleem zijn om een onderdeeltje mee te draaien :*
 
subframe wat eronder zit staat op de foto :p

je bedoeld 5500 tpm?

550 gaat ie wel! , en maximaal 1600 tpm

uitlaat gaat altijd passen , ik heb het zo gemaakt dat het subframe om de uitlaat heen gaat en ik maak zelf de uitlaat , dus dat gaat altijd goed! Het word lastiger als de kuipen erop zitten en de radiateur , dan moet alles zo krap mogelijk in elkaar zodat het voorwiel niet in de kuipen en radiateur komen bij het remmen!

Ja bedoelde 5500 tpm :) en dat zou idd wel heeel erg veel zijn voor die:p
1600 vind ik toch ook al de moeite voor zo'n 'kleine'..

Als je de uitlaat zelf maakt kan het idd niet anders dan goed gaan :d
 
veel meer dan 1000 tpm draai ik niet eens eigenlijk , meestal rond de 700 a 800 toeren..

Ik heb voor de gein al eens een uitlaat gemaakt voor RS50 , gewoon een hoogtoerige 70cc uitlaat , welke al 21,7 pk gehaald had op een scooter met Speed setup , maar nooit getest en voor 50cc gaat deze uitlaat niet werken (niet op zo'n 50cc setup iig)

maar dat gaat wel worden getest uiteraard! ik denk met de radiateur los dan..

uitlaatje :

speed1modam629-1.jpg

am6uitlaat-1.jpg
 
alles is met Tig gelast!

dit vermogen is niet gehaald met deze pijp overigens , maar de pijp is wel hetzelfde.

de Pijp is opzich wel netjes maar het moet een stuk mooier kunnen , ik moet wel zeggen dat ik er steeds meer hulpstukken voor heb en het plan is nog om een lasmanipulatortje te gaan kopen.
 
Back
Top