RR-Tuning SuperSonic 2006!

dieselmaniac said:
geen 2fast4race... roderick of johan zal het zelf wel vertellen

Word vanzelf geupdate als het rijd denks.. :)

BEn benieuwd hoe dat het gaat doen.. blijft idd een erg gaaf ding.. :D

Ik ben erg benieuwd!
Zijn jullie er ook op Ommen met het speed06 blokje? Zou wel vet zijn als jullie een sprintje willen doen tegen de HD sonic :)

Suc6 iig

menace said:
mooi project jongens :) het 80 cc blokje is een 2fast ? of hebben jullie iets anders leuks verzonnen ?

Thnx!

Nee we hebben niet voor een 2fast gekozen. Hier een preview dan maar:)

[Ir]http://www.euronet.nl/users/joopsol/DSC04219.JPG[/Ir]

Dit was een foto van vorig jaar zomer, hier waren we dus nog onderdelen aan het verzamelen. We zijn nu een stuk verder en hopen er met Genemuiden mee te kunnen rijden...

Tinne said:
Knap om met een relatief zwaarder ding nog zo leuk (understatement) mee te doen. Het roept om een sprintframe denks. (aan de andere kant, sprintframes ownen met een scooter is mss nog leuker)

Is gewicht belangrijk? (ik zie op mijn manier natuurlijk nog issues die verbeterd kunnen worden)

Thnx :)

We houden het inderdaad bij de sonic, het is juist leuker om in de top te rijden tussen de frames.
En het frame kan inderdaad op nogal wat punten verbeterd worden kwa gewicht en en stijfheid.

Ruben# said:
Ik zag jullie ook op Rotterdam.
Wat was toen eigenlijk het probleem dat ie niet wou rijden?

Idd. een gescheurde verbrandingskamer. Dus toen hebben van Erik ( bedankt hiervoor nogmaals) een std. binnenkop kunnen lenen.
Toen moesten we de ontsteking bijna 1mm terug zetten en hebben maar een gok gemaakt hiermee. Toch liep hij goed hiermee, maar hij mistte wel wat power..

Big B NRG said:

:)

Vet ding, ben benieuwd naar jullie score.

Thnx! Nice pic!

Lucas said:
Ding is in mijn ogen gewoon perfect, echt een top machine :W

Wat is het totaal gewicht van de sonic weten jullie dat?

Thnx!

Yepz, hadden we een tijdje terug gemeten, was nog erg zwaar, meen iets van 65 kg.

[evolution] said:
van wat is de cil afkomstig ?.. een kawa kx 80 ?. :) heel erg vet iig

82 of 84 volgens mij erg vet ga zo door KX idd of KW

Neem aan dat er en stage 6 membraam in komt BTW best wel prijsig 225 euro

edit
foto van een tijdje terug al.
Dus alles ziet er al flink gebeunt uit neem ik aan? caters netjes gefreest

Last edited:
Fonz NRG said:
Ik ben erg benieuwd!
Zijn jullie er ook op Ommen met het speed06 blokje? Zou wel vet zijn als jullie een sprintje willen doen tegen de HD sonic :)

Suc6 iig

Ik weet niet of we daarheen gaan, wij zijn niet zo gek meer van het SBO gebeuren + dat het ver rijden voor ons is.
Maar als we er zijn moet je maar even langskomen bij ons, we willen best een sprintje trekken..:)

sprintspeed said:
82 of 84 volgens mij erg vet ga zo door KX idd of KW

Neem aan dat er en stage 6 membraam in komt BTW best wel prijsig 225 euro

edit
foto van een tijdje terug al.
Dus alles ziet er al flink gebeunt uit neem ik aan? caters netjes gefreest

Is idd een KX80 cilinder. En de staat van het project is idd al een stuk verder, kan bijna allemaal in elkaar.

Over dat membraan, op het moment hebben we dit brute boyesen membraan liggen:

boy_1.JPG

boy_2.JPG

boy_3.jpg

Dit membraan is dus spruitstuk en membraan in 1, een heeft een bijzondere mooie flow. Mooier zal je niet snel krijgen... :)
Zoals op foto 3 is te zien hebben we dit membraan vorig jaar al getest op het oude 70cc Speed blok. Dit membraan gaf toen der tijd zoveel gasreactie en koppel dat de Sonic stond te springen op de bank en op de weg niet meer te houden was. Dus toen hebben we hem er toch maar uit gehaald en met ons VL14 membraan gereden.

Verder zullen we natuurlijk nog wel andere membranen gaan testen...

Sibo said:
Moest je die nou weer posten johan :D

Hoor dat commentaar:+

Hij wint hem nu al, hij wint hem nu al.

Erg vet ding zo. Ben benieuwd naar een score. Alles ziet er higt-tech uit dus kan niet missen8)

ha project ziet er erg vet uit. maar ik vroeg me toch 1 ding af, die gaten in het frame zelf is het dan nog wel stevig genoeg en zo ja kan dat dan bij alle scooters?

veel succes verder

grt jordi

Back