rollen nog lichter voor in peugeot?!

Status
Not open for further replies.

stage 6 pro 50
gianelli extra chrome ontgrensd
polini vario van 7! 8P jaar oud
rest standaard.
gele drukveer (weet niet zeker van malossi of niet)
trekveertjes standaard
rollen 3.85 gram

ow als ik met choke aan rijd, dan gaat ie 40 km/h harder, dus ik ga er alvast een grotere sproeier inzetten, denk 76 ofzo ;)
 
Carbon ROX -> AeROX waarschijnlijk.. dan is dat niet zo bijzonder die4gram, als er een terugloper onder zit. Die alu cilinders en sowieso imitatie cilinders kunnen wel vaker lichtere rollen nodig hebben. Powerband ligt dan wat hoger dan op originele cilinder

bij originele peugeot zou ik niet (veel) onder de 6 gram willen uitkomen met alleen een teruglopertje. Heeft peugeot standaard niet al een vrij zware drukveer?
 
Carbon ROX -> AeROX waarschijnlijk.. dan is dat niet zo bijzonder die4gram, als er een terugloper onder zit. Die alu cilinders en sowieso imitatie cilinders kunnen wel vaker lichtere rollen nodig hebben. Powerband ligt dan wat hoger dan op originele cilinder

bij originele peugeot zou ik niet (veel) onder de 6 gram willen uitkomen met alleen een teruglopertje. Heeft peugeot standaard niet al een vrij zware drukveer?

geel is volgens mij standaard want bij mij zat ie er al in en bij een vriend van me was ie ook geel.Maar over de rollen ben ik t met je eens
 
Carbon ROX -> AeROX waarschijnlijk.. dan is dat niet zo bijzonder die4gram, als er een terugloper onder zit. Die alu cilinders en sowieso imitatie cilinders kunnen wel vaker lichtere rollen nodig hebben. Powerband ligt dan wat hoger dan op originele cilinder

bij originele peugeot zou ik niet (veel) onder de 6 gram willen uitkomen met alleen een teruglopertje. Heeft peugeot standaard niet al een vrij zware drukveer?

inderdaad, bij die uitlaat zaten 4.5 grams rollers (niet dat dit ook maar enigszins klopt) en dan in combinatie met een hoogtoerige alu cilinder moeten ze nog wat lichter. Bovendien weet ik zeker dat het om en nabij de 4 gram moet zitten anders rijdt hij voor geen meter.
 
bij een speedfight zit er orgineel 9 grams rollen in!!
dus 4 gram er in doen zou vrij stom zijn.
of snapt men dat nu nog steeds niet?
 
bij een speedfight zit er orgineel 9 grams rollen in!!
dus 4 gram er in doen zou vrij stom zijn.
of snapt men dat nu nog steeds niet?

Ik denk dat jij 1 ding niet snapt.
Je scooter: draait te weinig toeren.
Wat wil jij? Meer toeren.
Dus: MONTEER LICHTERE ROLLEN.
Je scooter gaat niet kapot van lichte rollen. Zelfs al stop je verdomme geen enkele rol in die speedfight van jou dan gaat ie alsnog niet kapot zolang ie niet TEVEEL toeren draait.
En als ie met die 4,0g rollen TEVEEL toeren draait, nou das dan mooi want dan heb je eens een keer wat anders dan te WEINIG toeren en weet je dat je tussen de 4,0 en 5,0g rollen moet zitten.
Stom of niet, dat jij 4,0g niet eens wil testen is stom =P. Bij een P1 vario voor minarelli worden standaard ook 6,5 tot 8,5g rollen bij geleverd maar ik rij met mn std cilinder nu ook met 3,8g, zwaarder en hij trekt gewoon niet genoeg toeren.
 
lichter kan maar 4.0 gram is TE LICHT.
dat jij een andere vario hebt met 3,8 gram moet je zelf weten.8P:Z
maar kom strak niet huilen dat er iets stuk is.:L
 
Geef speedyfight in dit geval toch wel gelijk, als je onder de 5 gram moet klopt er naar mijn idee gewoon iets niet.. met een originele setup dan (alleen een terugloper noem ik nog steeds originel ;))

Maar ja als het met 4 gram lekker loopt dan gewoon plaatsen. Blijf er wel bij dat er dan iets mis is ;) zuiger/cilinder op bijvoorbeeld dat er geen power meer in zit, of mengsel verlies, etc
 
Geef speedyfight in dit geval toch wel gelijk, als je onder de 5 gram moet klopt er naar mijn idee gewoon iets niet.. met een originele setup dan (alleen een terugloper noem ik nog steeds originel ;))

Maar ja als het met 4 gram lekker loopt dan gewoon plaatsen. Blijf er wel bij dat er dan iets mis is ;) zuiger/cilinder op bijvoorbeeld dat er geen power meer in zit, of mengsel verlies, etc

dan ben je niet de enige maar wat mn cilinder betreft kan t misschien ook wel zo zijn, hij heeft nu zoveel toeren gemaakt dt mn oliekering achter mn variateur trouwens lek is..

k heb ook nog een sito plus uitlaat maar t is alsof hij niet zn lucht erdoor kwijt kan dat ie helemaal dichtgelast is ofso(kom k dus al helemaal niet vooruit zou ik snelle cilinder hebben?heb wel veel spoelpoorten maar hij is wel 50)

ps: met 4 gram maakt ie veel te veel toeren en vooral in t begin met optrekken (wat ik al had)
 
Dan moet je dus gewoon zwaarder dan 4 gram.. ofwel gewoon verder gaan met afstellen.

Nadat je die keerring hebt vervangen natuurlijk, als hij mengsel of olie verliest is nooit goed.
 
Dan moet je dus gewoon zwaarder dan 4 gram.. ofwel gewoon verder gaan met afstellen.

Nadat je die keerring hebt vervangen natuurlijk, als hij mengsel of olie verliest is nooit goed.

idd wel balen dat t winter word want ik heb geen garage en dan zal mn hele blok weer uit elkaar moeten..
nog een vraagje hea, met standaard uitlaat moet je dan ook stuk zwaardere rollen dan met snelle uitlaat?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top