rollen nog lichter voor in peugeot?!

Status
Not open for further replies.

sp33dy

Well-Known Member
hallo iedereen ik heb een speedfight 2 en probeer m nog steeds af te stellen, begint er meer op te lijken maar ben al lichter in mn rollen gegaan en toch hoor je mn toeren later wegvallen dat betekent toch dat ik NOG lichter moet? terwijl ik nu 5gram erin heb?8P

Als ik dus weer zwaardere rollen zou nemen gaat ie weer slecht gaan rijden maar heb ik minder slijtage en peugeot is toch laagtoerig blok?
Dus als ik nog lichtere rollen ga halen maak ik mn blok helemaal zuur..
maar als ik weer zwaarder ga gaat ie weer kut lopen maar wel beter voor mn blok?..

iemand?:#

power 1 vario
std cilinder
17mm carberateur (merk weet ik niet?)
Yasuni Racing uitlaat
5gram rollen
blauwe trekveertjes
witte drukveer
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je lichtere rollen neemt dan maak je je blok niet zuur hoor.

Tuurlijk slijt het wat meer wanneer je lichtere rollen gebruikt.

Post je setup eens, + het toerenverloop.... waar zit een dip.. enz enz
 
Als je lichtere rollen neemt dan maak je je blok niet zuur hoor.

Tuurlijk slijt het wat meer wanneer je lichtere rollen gebruikt.

Post je setup eens, + het toerenverloop.... waar zit een dip.. enz enz

In ieder geval, omdat peugeot laagtoerig blok is moet ik er geen hele hoge toeren mee gaan maken toch? me oliekeering achter mn variateur, krukaslager is nu al weer lek en ik heb pas anderhalf maandje opgevoerd en begint nu al zo snel slijtage te vertonen.. daarvoor reed ik steeds 60-65 met een onafstelbare setup:p

sorry was ik even vergeten heb ik er nu bij gezet:D
maar ik heb geen toerenmeter kan ik dat gewoon makkelijk en snel bij een scooterzaak testen?
maar ik heb t gevoel dat ik gewoon ineen keer door kan trekken met juiste afstelling dat ik dus niet weet te vinden en meestal vallen me toeren ff weg bij de 20 km/pu en dan maakt ie weer wat meer toeren maar blijft wel snel trekken na dat dipje en ga ineenkeer door naar 80;)
 
dat hij wat terugvalt in toeren komt omdat je een poulie hebt met kromme spiebaan

ik heb dat nu heel erg, in het begin trekt ie voor geen meter (moet koppeling nog afstellen) dan ineens trekt ie weg als een beest, en dan valt ie terug in toeren en gaat ie langzamer rijden en komt ook niet meer terug op toeren, oftewel vanuit stilstand rijd ie ff gruwelijk goed en daarna zwaar verrot :|

iemand hulp wat ik moet doen? zou een race poulie met rechte baan helpen? of ligt het in mijn geval ergens anders aan...
 
Last edited:
dat vraag ik dus niet!!
er zijn hier genoeg mensen die al heel wat getest hebben.
en die dus daar een duidelijk antwoord op kunnen geven.
 
wie zegt dat dan?
er moet zo iets zijn als richtlijnen welke je redelijk goed kunt volgen in het maken van de juiste keuze.
en aan "moet je testen" heb ik dus total niks.
gaan niet 20 keer mijn koppeling uit elkaar liggen halen.
heb daar nog de zin of nog de tijd voor.
 
Nu kan ik niet echt richtlijnen geven omdat we praten over zoals je zegt: "de ideale setup"

Maar ik weet niet of het hier om een std uitlaat gaat bijvoorbeeld, of om een begrensde uitlaat , ga zo maar door..
 
Begrensd?

Dan gewoon standaard rollen + std drukveer, als vario ring eruit is dan evt wat strakkere trekveren/drukveer

Ontgrensde uitlaat:

Lichtere rollen, strakkere druk + trekveren, grotere sproeier..
 
Als je 2 volledig standaard zippies naast elkaar zet.(bijvoorbeeld)
Dan zal de afstelling nooit precies hetzelfde zijn.
Dat komt omdat elke scooter weer anders is.
Daardoor kunnen wij niet even raden van, ja koop dit en dit en dat en dan loopt het perfect.

Vandaar dat vage gedoe
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top