RIP ST.net Magazine ...

De knoop is doorgehakt ! De stekker gaat eruit. Ondanks de (aantoonbare) succesvolle verkoop van het magazine vanaf het eerste nummer al hebben we toch besloten dit project aan de kant te schuiven.

Hiervoor zijn twee ontzettend belangrijke redenen geweest. Een magazine ontwerpen, de teksten schrijven en alles tot een goed geheel brengen is ongelooflijk veel werk. Dat wisten we vooraf uit ervaring en was het ons toch allemaal waard het project te starten. Alleen hadden verschillende partijen duidelijk beloofd hun steentje bij te dragen wanneer we dit ook zouden doorzetten. Jammer genoeg is het bij woorden gebleven en zijn de daden uitgebleven. Niet alleen onze uitgeverij heeft ons weinig tot niets bijgestaan met de beloofde hulp, maar ook verschillende importeurs en scooter related bedrijven hebben beloftes gemaakt die ze niet hebben waargemaakt. Genoeg redenen voor ons om er mee te stoppen. Dankzij een flink wurgcontract bij de uitgeverij kunnen we tot het verlopen van deze stapel papier niets anders doen dan wachten tot er een datum verstreken is...

Wel willen we iedereen van harte bedanken die wél in het project hebben geloofd en ons alle hulp hebben geboden de eerste drie nummers tot een succes te maken. Bijna alle reacties waren uitzonderlijk positief en alle drie de magazines hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de scooterscene zoals het nu is ! Dankjewel nogmaals aan deze mensen !

Voor iedereen die het magazine gelezen en gekocht heeft. Bewaar het ! Voor mensen die ze na een tijdje toch willen wegdoen, verkoop ze op het forum ! We hebben ontzettend veel vraag naar nabestellingen (letterlijk tientallen), maar de uitgeverij heeft geen exemplaren apart gehouden...

Persoonlijk is dit voor mij een erg zware beslissing geweest. Ik leef met de scooterscene, ik hou van creativiteit, artikels schrijven, foto's maken en het magazine was iets waar ik persoonlijk erg bij betrokken ben geweest. Het heeft dagen, nachten en uren van stress geweest, maar na de druk was ik altijd erg blij met het resultaat, maar nog meer door alle reacties die er op kwamen van jullie ! Jammer genoeg hebben importeurs, fabrikanten, dealers en onze uitgeverij het verder voor ons onmogelijk gemaakt dit verder te zetten....

Greetz,
Inne Meys

Praktisch voor abonnees:
Je hebt recht je geld terug te krijgen van uitgeverij Motoretta. Via email zijn ze te bereiken @ abo@motoretta.de. Wij hebben hier geen cent van gezien en alles was in hun handen, dus wij kunnen jullie hier ook niet verder mee helpen...
 
Advertisement - register to remove this

Zonde van het toch meest vooraanstaande scooterblad van nederland en belgie. Slechts drie edities oud, maar toch qua inhoud beter dan alle jaargangen van de concurrenten bij elkaar.

Voortbestaan had wellicht mogelijk geweest als dealers en importeurs ons hadden gesteund, ook al was het maar met een dealervermelding...
 
Echt maar dan ook echt heel zonde! Het was het enige echt interessante scooter blad op de nederlandse markt (in mijn ogen dan). Bestede alleen aandacht aan de dingen die voor het echte scootertunend nederland boeiend waren.

Scootin' is leuk, maar ST.net magazine had toch iets meer te maken met wat de lezers van dit forum en het sf.nl forum graag zien/lezen.

Ik heb van de 3 nummers genoten ;) Echt jammer, maargoed, het zat jullie niet mee.

Hopelijk neemt er toch ooit weer een keer iemand het initiatief om zoiets te doen en heeft deze meer geluk.
 
Jammer dat altijd iets waar je veel energie in steekt het andere mensen zijn die het weer moeten verpesten.

Ik vind het erg jammer voor je inne cker omdat jij diegene bent die er zoveel voor doet. voor de hele scooter scene trouwens...

Imagine a scooterscene without inne (razma).......
 

Sluit ik me volledig bij aan :)

Diepgang in onderdelen was zeer goed , en dan ook zeer leuk om te lezen.

helaas pindakaas :(

Misschien idee om de technische artikelen alsnog uit te brengen maar dan op het forum ?

Scheelt een hoop drukwerk etc..( dan alsnog is het een hoop werk :O ) , en is er genoeg animo voor zo te horen


Offtopic:

Hoe zit het trouwens met de agenda's van 2007 / 2008 ?

Nog niets van gelezen of je ze al kan kopen , Of kijk ik ergens overheen ?
 
@ technische artikels op het forum... no thnx.
Binnen twee dagen staan ze daarna over het hele internet verspreid. Daar ga ik geen dagen werk, research en tijd in stoppen.

ivm agenda's hangt voor een groot deel samen met het magazine. Ook daar hebben ze ons met klem gezet, dus zullen we moeten wachten tot 2008-2009.

@ John_G: scooterscene draait zonder mij best hoor. Heb ik zondag alweer gezien en op Sittard. Op beide dagen niet aanwezig, ging prima. Misschien moet ik zelfs wel eens meer afwezig zijn dan :D

Maar alle gekheid op een stokje...
Afgelopen jaren heb ik zoveel tijd en energie in de scooterscene gestoken, maar zeker niet alleen ! Misschien ben ik wel altijd diegene die post etc en site update enzo, maar er zijn nog flink wat mensen die hieraan en hiermee hebben meegeholpen !!!

@ Sandor : ik heb vier uitgeverijen die graag willen (binnen- en buitenland), maar contractueel kan het niet tot dit voorbij is
 
Dan zijn we weer 'vrij', maar ook daarna moet ik er écht serieus over gaan nadenken. Een uitgeverij en drukken is één, inhoud is geen probleem aangezien ik boeken vol kan schrijven, maar adverteerders op hun woord geloven is een zaak waar ik momenteel zéér onzeker over ben...
 
Wel jammer, snap alleen nog steeds niet dat ik er maar 1 heb ontvangen en nooit bericht terug krijg als ik een reactie geef dat ik een abbo heb maar er maar 1 heb ontvangen.
 
Echt DIEP zonde dit, ik zie het echt als een verlies voor de scooterscene..

Ook ik heb alle3 de nummers, en ik zat al te wachten tot nummer 4 in de winkel lag...Er staat echt heelveel goede informatie in.
Het is zonde, want ik weet ZEKER dat dit magazine geen concurrentie heeft..
Scootin is echtniet zoals ST magazine, er staan (eigen mening) -vaak-straatprojectjes in van scooters die alleen zijn overgespoten, weinig technische informatie, veel dingen die me niks kunnen schelen, slechte tests, en ze dan toch publiceren (doe het dan GOED!) langeduurtesten wat echt oersaai is..

Ik snap eigenlijk ookniet waarom sponsors/dealers afhaken, voor HUN zie ik het alleen als voordeel...maarja, aan de andere kant, als zulke mensen dat doen zullen ze ookwel geen goede zaak hebben :)

En over Motoretta, als ik het zo hoor had ik daar ALSNOG mee gebroken, het lijktwel alsof jij(jullie) tekstjes inleveren en HUN de poen opstrijken, zo werkt (gaat) dat natuurlijk niet....

Ik weet ZEKER dat er een markt voor dit magazine is, met de goede contacten en de juiste mensen moet er dus zeker een vervolg komen, mist jij dit natuurlijk wilt....
 
Ik snap eigenlijk ookniet waarom sponsors/dealers afhaken, voor HUN zie ik het alleen als voordeel...maarja, aan de andere kant, als zulke mensen dat doen zullen ze ookwel geen goede zaak hebben :)

Adverteren kost geld... en dat wilden ze er niet voor uitgeven. Iedereen in de branche vind het allemaal super wat we doen, maar vragen we iets langs de financiële zijde ivm adverteren ofzo is er plots niemand thuis en zijn er wel tienduizenden excuses... dus ja.
 
Zonde dat er voorlopig geen edities meer komen van scootertuning.net
Prachtige magazines, waar bvb scootin' helemaal niet aan kon tippen!

Ik hoop dat er stiekem ooit nog eens scootertuning.net magazines gemaakt zullen worden! :)
 
er komt nog wel iets in de toekomst, alleen op wat voor manier zijn we nog niet over uit. we moeten sowieso eerst wachten tot het contract met onze duitse vrienden is afgelopen dus............ 1 juni 2008 zijn we vrij om te doen wat we willen.
 
Spijtig van zo'n mooi verhaal, hier kon je tenminste in lezen wat er echt rond ging in het wereldje. Geen slecht gepraat over andere boekjes, maar die hebben het alleen maar over de nieuwste trends, nieuwste scooters en leuke helmen > waar tenslotte iemand die ermee bezig is op hoger niveau (sprinters, racers en custom-makers) niet zo veel behoefte aan heeft. Het was spijtig genoeg een magazine met veel groeimogelijkheden als die verdomde bedrijven en andere eens mee hadden willen werken (had mss voor hun ook wat in het zakje gezeten ;))

Swat, spijtig dat het zo moet lopen!


PS: iemand pertoeval een derde editie? :(

> ik heb dit nooit gevonden in de krantenwinkels hier :( (België)
 
Ik zou ook nog wel een deel 1 en een deel 3 willen hebben, maarja. Weet niet of je er nogsteeds een paar hebt liggen Inne? Maar dan mag je ze gelijk naar me opsturen, en dan maak ik centjes over :)
 
Back
Top