Rijdt pas weg bij veel touren

Ik heb een zip type 3 met het volgende probleem, ik moet best veel touren maken voordat mijn koppeling aangrijpt, dit probleem heb ik alleen met hele lage snelheden (tussen de 0-15km/h ongeveer) mijn setup is: mallosi sport 70cc,mallosi koppeling met witte trekveren en witte drukveer, malossi multivar met 6,1g rollen, 17,5mm carburateur. Weet iemand wat de oplossing zou zijn voor mijn probleem, (heb zelf al gekeken of er al een post over gemaakt was maar heb niks kunnen vinden wat mij geholpen heeft.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat 1 van jullie mij kan helpen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb een zip type 3 met het volgende probleem, ik moet best veel touren maken voordat mijn koppeling aangrijpt, dit probleem heb ik alleen met hele lage snelheden (tussen de 0-15km/h ongeveer) mijn setup is: mallosi sport 70cc,mallosi koppeling met witte trekveren en gele drukveer, malossi multivar met 6,1g rollen, 17,5mm carburateur. Weet iemand wat de oplossing zou zijn voor mijn probleem, (heb zelf al gekeken of er al een post over gemaakt was maar heb niks kunnen vinden wat mij geholpen heeft.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat 1 van jullie mij kan helpen
geprobeer eens je koppelings schoentjes en de binnenkant van je koppelingshuis lichtjes op te schuren. Mogelijk is het zo dat één van de twee of natuurlijk allebij glad zijn, dit zorgt er dan voor dat de koppeling niet goed kan aangrijpen in je koppelingshuis.
 
Welke koppeling is het, de normale Malossi fly clutch of de Delta clutch?
Bij de delta clutch kun je 3 standen in sterkte van de veertjes stellen, en de gewichten die er in zitten ook op 3 standen.
Voor een Malossi sport horen die zo veel mogelijk naar binnen anders heeft de koppeling meer moeite om naar buiten te komen,
wat enkel handig is met middel-hoog toerige setups.
 
geprobeer eens je koppelings schoentjes en de binnenkant van je koppelingshuis lichtjes op te schuren. Mogelijk is het zo dat één van de twee of natuurlijk allebij glad zijn, dit zorgt er dan voor dat de koppeling niet goed kan aangrijpen in je koppelingshuis.
Heb het dit weekend even gedaan en het heeft maar een heel klein beetje geholpen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat mijn koppeling juist te vroeg aangrijpt en daardoor slecht van zijn plek komt aangezien ik al de slapste trekveren heb. Geen idee of dat zo werkt hoor
 
Heb het dit weekend even gedaan en het heeft maar een heel klein beetje geholpen, maar zou het niet zo kunnen zijn dat mijn koppeling juist te vroeg aangrijpt en daardoor slecht van zijn plek komt aangezien ik al de slapste trekveren heb. Geen idee of dat zo werkt hoor
nee, als je koppeling te vroeg aan zou grijpen, donderen de toeren juist in elkaar.
 
kan je eerst opschuren. heb ik ook gedaan, er zat een soort vet op (bindmiddel uit de kopelingsschoenen, kende dit effect al van remblokken/schijven bij auto's. met grof schuurlinnen haalde ik het weg.
 
als ie al een tijdje zo geslipt heeft door verkeerde afstelling, kunnen je koppelingsschoenen ook verbrand zijn. beide misschien wat verder opschuren, anders uithuilen en nieuw kopen. maar ik zie niks. foto's zeggen meer.
 
Ik zou zelf een witte drukveer gebruiken en daar de rollen op af stellen,
die gele lijkt me te sterk voor een laagtoerige setup.
 
Dat moet dag een typfout geweest zijn van mij, heb namelijk een witte drukveer excuses
en dan heb je gele trekveren? is wel handig om je bericht nog even na te kijken (kunt het zelfs nu nog aanpassen) zodat we weten waar we naar kijken...
Post automatically merged:

Heb het van het weekend uit elkaar gehad en koppeling schoentjes zagen er nog goed uit, ga het aankomend weekend opnieuw los halen en dan zal ik wat fotos maken
ik maak overal foto's van, ook om het zelf nog eens nader te bekijken als er na montage iets niet ten goede verandert.
 
en dan heb je gele trekveren? is wel handig om je bericht nog even na te kijken (kunt het zelfs nu nog aanpassen) zodat we weten waar we naar kijken...
Post automatically merged:


ik maak overal foto's van, ook om het zelf nog eens nader te bekijken als er na montage iets niet ten goede verandert.
Heb het ff aangepast
 
Back
Top