Rijden op Choke gaat goed, grotere sproeier?

Marcossieviva

Well-Known Member
hallo,

Ik had een vraag als mij vivacity koud is gaat choke automatisch aan.
Ik vindt dan dat de scooter precies goed rijd.
Gaat de choke automatisch uit, dan gaat het weer erg langzaam en is het optrekken ook niet heel erg goed.
Moet ik nu groter in sproeier, gezien de bougiekleur(bruin), is dat tog niet nodig:?
 
Advertisement - register to remove this

gewoon proberen. Het is niet alleen dat in het begin je choke aan staat, maar ook dat je motor koud is en daardoor werkt alles wat anders. Probeer beide ff, iets kleiner in sproeier en iets groter, en kijk wat het beste werkt. Ik verwacht dat je iets groter moet in sproeier, is eigenlijk altijd wel zo in de winter.
 
een choke is gewoon dat de lucht bij het mengsel kleiner word (dus niet meer benzine krijgt als zonder)

is je bougiekoffiebruin dan is die goed afgesteld idd wat je nog kan controleren is de gewichtjes, vsnaar en of dat je vario niet versleten is.
 
Eigenlijk zorgt een choke ervoor dat er (wanneer de motor koud is) meer benzine in je blok komt. De oudere type carburateurs hadden inderdaad een choke waardoor ie letterlijk de lucht blokkeerde, vandaar de naam.
 
Maw. Scooter dus warm afstellen. Carb staat zo te horen goed afgesteld. Overbrenging zou de boosdoener moeten zijn dan. Complete setup, onlangs nog iets gewijzigd?
 
Zelfde probleem wel vaker gehad met het verwijderen van de plaat. Normaal gezien zou je niets hoeven te veranderen. Echter ben ik wel een gram aan rollen omlaag gegaan reed ie daarbij wel goed. Drukveer hoef je niet aan te komen bij peugeot ook niet als de uitlaat ontgrends word.

Eigenlijk gewoon om 491GT te citeren; controleer eens de gewichtjes, vsnaar en of dat je vario niet versleten is. Zou dit niet het geval zijn wat lichtere rollen nemen...
 
Als hij met choke goed rijdt en zonder niet dan zit er dus iets niet goed in je verbranding. Dus gewoon de carburateur afstellen. Als dat niet helpt kan het zijn dat je een cilinder op is bijv
 
Back
Top