Met choke blijven rijden?

rb0de

Well-Known Member
Hallo, ik heb een honda wallaroo van het jaar 1992, en heeft 6 maand geleden onderhoud gekregen. Nu valt me op dat hij trager rijd dan toen. Ik heb daarjuist eens met choke op gereden, en hij reed al bijna 5km/u sneller.
Het gaat om een snorfiets, normaal doet hij iets van een 30-36 en met choke een 35-40
Is met choke op blijven rijden een oplossing of ga ik de brommer daar echt hard mee beschadigen? Het is een handmatige choke. Ik ken voorts niet veel van brommers dus ik zou liefst niets anders doen.
Groeten
 
Advertisement - register to remove this

en met choke op blijve rijden op de lange stukken weg is geen optie? want ken voorts niets van brommers, dus geen flauw idee hoe een sproeier te vervangen!
 
kijk bij how to zo moeilijk is het niet ;) en k ben geen voorstander van met choke rijden en wieweet zit je dan alsnog iets teklein in je sproeier en rij je nu dus tearm en is niet goed dus ga gewoon lkkr je sproeier vervangen:p
 
op zich kan het geen kwaad om met je choke open te blijven rijden, maar een betere oplossing is inderdaad je sproeier vervangen. Durf je dit zelf niet aan laat het dan door je scooterzaak in de buurt doen, is echt 10 minuten werk dus zoveel geld zullen ze daar niet voor vragen.
 
mijn ervaring is met choke open rijden dat hij dan ook nog net iets meer zuipt op langer termijn
ik zou gewoon 2 maten grotere sproeier proberen.
 
Een sproeier word niet zomaar kleiner... Maak je lucht filter eens schoon, en als dit niet werkt de hele carb uitblazen met een compressor of perslucht.
 
Een sproeier word niet zomaar kleiner... Maak je lucht filter eens schoon, en als dit niet werkt de hele carb uitblazen met een compressor of perslucht.


als zijn filter vies zou zijn ziou hij minder lucht krijgen en hij krijgt nu meer lucht want moet groter in zijn sproeier of lgit aan mij8P
 
Een sproeier word niet zomaar kleiner... Maak je lucht filter eens schoon, en als dit niet werkt de hele carb uitblazen met een compressor of perslucht.

Het is gekomen na onderhoud aan de scooter, dus wie weet wat ze ermee gedaan hebben bij de dealer?!? Misschien volstaat het gewoon al om de luchtstelschroef opnieuw af te stellen want wie weet hebben ze daar "per ongeluk" aangezeten tijdens het onderhoud...
 
Back
Top