Peugeot viva city 70cc start en loopt maar kan nie weg rijden

nick peters

New Member
Ik heb sinds kort een viva city gekocht voor een mooi prijsje, ik heb een beetje verstand maar niet genoeg. Ik heb de viva lopend gekregen toen draaide de band amper, ik heb een nieuwe kopeling erop gezet en nu draait de band wel op de bok en een klein beetje (maar nog super sloom) als ik gas geef. Als ik erop zit en weg wil rijden heeft hij helemaal geen kracht meer. Weet iemand waar en aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

ER zit nu een nieuwe mezoley koppeling op met blauwe trekveren en een blauwe melossy drukveer, zou hier een probleem in kunnen zitten?
 
ER zit nu een nieuwe mezoley koppeling op met blauwe trekveren en een blauwe melossy drukveer, zou hier een probleem in kunnen zitten?
Ik heb geen ervaring met Mezoly, maar ik zou zelf de standaard originele fabrieks drukveer gebruiken en witte Malossi trekveertjes,
al zou je die wel even moeten meten hoe groot ze zijn voor je de verkeerde besteld.
 
Ik weet niet precies wat erop zit, heb het zelf niet gemonteerd maar de gene waarvan ik hem gekocht heb.
70cc dr cilinder
Mezoly koppeling blauwe trekveren
Blauwe malossi drukveer
17.5mm carbarateur
Rest stansaard vivacity

Ik had de cilinder open om te chevken en merkte dat de zuiger heel los zat, hij zit wel vast maar zit veel speling op. Ik weet niet of dat hoort?
 
Last edited:
Speling van links naar rechts op je zuiger is normaal.

Welke uitlaat heb je?
Rollen?

wat ik je aanraad


Malossi witte drukveer
Malossi witte trekveren
Hoe is je snaar? Geen scheuren?
Carb goed afgesteld?
 
Speling van links naar rechts op je zuiger is normaal.

Welke uitlaat heb je?
Rollen?

wat ik je aanraad


Malossi witte drukveer
Malossi witte trekveren
Hoe is je snaar? Geen scheuren?
Carb goed afgesteld?
ik raad malossi gele drukveer met tussen de 5.5 en 6.5 g rollen
 
Rollen kan je niet bepalen zonder gegevens van de uitlaat.