Peugeot viva city 70cc start en loopt maar kan nie weg rijden

nick peters

New Member
Ik heb sinds kort een viva city gekocht voor een mooi prijsje, ik heb een beetje verstand maar niet genoeg. Ik heb de viva lopend gekregen toen draaide de band amper, ik heb een nieuwe kopeling erop gezet en nu draait de band wel op de bok en een klein beetje (maar nog super sloom) als ik gas geef. Als ik erop zit en weg wil rijden heeft hij helemaal geen kracht meer. Weet iemand waar en aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

ER zit nu een nieuwe mezoley koppeling op met blauwe trekveren en een blauwe melossy drukveer, zou hier een probleem in kunnen zitten?
 
ER zit nu een nieuwe mezoley koppeling op met blauwe trekveren en een blauwe melossy drukveer, zou hier een probleem in kunnen zitten?
Ik heb geen ervaring met Mezoly, maar ik zou zelf de standaard originele fabrieks drukveer gebruiken en witte Malossi trekveertjes,
al zou je die wel even moeten meten hoe groot ze zijn voor je de verkeerde besteld.
 
Ik weet niet precies wat erop zit, heb het zelf niet gemonteerd maar de gene waarvan ik hem gekocht heb.
70cc dr cilinder
Mezoly koppeling blauwe trekveren
Blauwe malossi drukveer
17.5mm carbarateur
Rest stansaard vivacity

Ik had de cilinder open om te chevken en merkte dat de zuiger heel los zat, hij zit wel vast maar zit veel speling op. Ik weet niet of dat hoort?
 
Last edited:
Speling van links naar rechts op je zuiger is normaal.

Welke uitlaat heb je?
Rollen?

wat ik je aanraad


Malossi witte drukveer
Malossi witte trekveren
Hoe is je snaar? Geen scheuren?
Carb goed afgesteld?
 
Speling van links naar rechts op je zuiger is normaal.

Welke uitlaat heb je?
Rollen?

wat ik je aanraad


Malossi witte drukveer
Malossi witte trekveren
Hoe is je snaar? Geen scheuren?
Carb goed afgesteld?
ik raad malossi gele drukveer met tussen de 5.5 en 6.5 g rollen
 
Rollen kan je niet bepalen zonder gegevens van de uitlaat.

Malossu geel is aan de sterke kant voor een 70cc dr
 
Ik heb een nieuwe witte malossi drukveer en trekveertjes op mijn nieuwe koppeling gezelig, nu rijd hij wel een beetje maar zodra ik vol gas geef trekt hij de 1e seconde helemaal niet en dan gaat hij heel snel richting de 40. Na 3 seconde ongeveer vol gas geven verliest hij voledig zijn kracht en hapert tot hij uitvalt, voor dat hij dat doet hoor ik soms een harde wind vlaag alsof er ergens opeens veel lucht ontsnapt, eerste instatie dacht ik dat het mijn achterband was die slipte (zo klonk het). Dat geluid komt ergens achter de houder van de uitlaat vandaan. Ook als hij uit staat en ik probeer hem vooruit of achteruit te duwen gaat dat met veel moeite, alsof de rem ingedrukt is maar volgens mij is dat niet zo.

Uitlaat is tegnigas, kan nergens het model vinden maar op de uitlaat staat (e⁹) 1245
 
Back
Top