Peugeot new Viva city 4t Transmissie olie verversen, olie en oliefilter.

onkybonky81

New Member
Hallo,
Ik wil mijn scooter zelf een grote onderhoudsbeurt geven. Nou vraag ik mij af, bij een vivacity uit 2012 daar is geen aftap punt van de transmissie olie voor toch? En eigenlijk hoef je bij dit model toch nooit te verversen?

De olie, bij de vulopening daarnaast achter zit het aftap punt toch? Gewoon leeg laten druppelen en dan nieuwe olie er in?

Oliefilter...waar zit dat kreng? In de ronde behuizing naast de benzinepomp?

Klepjes stellen is dat moeilijk?
 
Advertisement - register to remove this

Oliefilter zit volgens mij achter de aftapplug het is een klein filtertje,
Kleppen stellen is niet echt moeilijk, staan genoeg filmpjes van op YouTube, transmissie olie vervangen zou ik zo 123 niet weten.

Kleppen stellen filmpje:
Filmpje is niet van een peugeot, maar het komt op hetzelfde neer.
 
Thnx. Maar dat klepjes stellen laat ik wel doen. Lijkt me teveel geklooi zonder bruggetje etc.
Juist niet omdat je de klepjes stelt van boven af heb je niet veel aan een brug, (hoofdstandaard is voldoende) ik haal de plastik delen weg en zet er een laag krukje naast en zit er rustig naast. Het is wel een precisie klusje dat je een paar keer moet doen na de krukas rond te draaien.
Goed gereedschap zoals de juiste voelermaatjes en instel gereedschap voor de kleppen is wel handig voor nauwkerig te werken.
1600_snaps.jpg 1601_snaps.jpg
 
Last edited:
Ja heb wel een voelertje de rest niet geloof ik.
Maareh... De transmissie olie? Welke is de aftap en waar vul je die zooi bij?
 

Attachments

  • IMG_20200805_145118.jpg
    IMG_20200805_145118.jpg
    93.6 KB · Views: 18
Het onderste flensbout (boutje met een vaste ring) en daaronder dan een afdichtring van koper of aluminium is de aftap en iets hoger ook een flensbout met afdicht ring is de vul punt (op de foto die witte bout), en vullen tot er olie uit dat punt komt meestal bij +/-110 cc.

zie youtube filmpje
 
Last edited:
Back
Top