Accu helemaal leeg, laad hij wel bij rijden?

Johan D.

New Member
Hallo, ik heb onlangs een Vespa s uit 2013 gekocht die nu al een 1,5 jaar stil staat, de accu is dus helemaal leeg gelopen. Laad de accu nu ook nog op als ik rijd, of moet ik dat echt met druppelladers doen? Die heb ik namelijk niet.
 
Advertisement - register to remove this

je kan de spanning even meten. als je hem nog gestart krijgt, zou die wel bij moeten kunnen laden.
weet niet in welke weersomstandigheden / kou de accu buiten heeft moeten overleven.
 
je kan de spanning even meten. als je hem nog gestart krijgt, zou die wel bij moeten kunnen laden.
weet niet in welke weersomstandigheden / kou de accu buiten heeft moeten overleven.
Hij heeft veel overleefd, sneeuw, hagel, vrieskou. Altijd buiten gestaan onder een afdakje wel. Hij start wel gewoon met kicken binnen 2x. 1x goed kicken en hij is wel aan. Hoe bedoel je de spanning even meten?
 
Als de accu niet kapot is zal het gewoon laden als je rijdt.
De kans dat de accu niet kapot is na 1.5 jaar diep ontladen zijn is zo goed als 0.000
 
Als de accu niet kapot is zal het gewoon laden als je rijdt.
De kans dat de accu niet kapot is na 1.5 jaar diep ontladen zijn is zo goed als 0.000
Ah oké, heb zelf geen verstand van scooters. Maar hoe zou ik kunnen zien of de accu echt kapot is, of echt duidelijk merken? Alle lampjes etc doen het allemaal wel gewoon na kicken
 
Ik las in een ander topic van je over hetzelfde probleem dat je een uur hebt gereden maar dat het nog steeds niet lukt om elektrisch te starten terwijl de lampjes etc branden tijdens het rijden. Dat zegt genoeg denk ik. Die accu is echt wel overleden. Maar als je zeker wil zijn dan moet je nu de spanning vd accu meten met de multimeter. Volledig opgeladen heeft de accu 12.5 volt . Als de accu nu nog minder dan 11 volt geeft dan is hij kapot
 
Back
Top