Rijden en onderhouden van een G3 installatie of diesel

Divided.

Well-Known Member
Mijn ouders zijn van plan te verhuizen, naar iets verder weg.
Nu zit mijn studie hier en werk. op kamers is nog geen optie.

Dus ik ga wat vaker gebruikt van maken van een auto.
heb het op een akkoordje kunnen gooien met me ouders dat ik geld voor een auto krijg. ± 3k plus zelf wat sparen en inruil micra :p jaja.

dus ga kijken voor een auto ronde 4000 euro.

Voor dit geld kan je ook heel leuk G3 rijden
geen sport coupe maar rijd wel goedkoop
http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow..._spr_id=52647407&p_type_lijst=RL&o_id=4109306


Met de huidige benzine prijzen wordt het steeds minder leuk om auto te rijden.
G3 kost 2 tientjes per maan meer als benzine in wegen belasting dat bespaar je zeker wel op brandstof.

Dus mijn vraag is wat zijn de kosten voor het onderhouden van een G3 installatie en wat zijn de nadelen tegen over benzine ?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lekker een nette Golf III TDI 110pk kopen voor dat geld :)

punt :)
maar de meeste LEUKE diesels rond die prijs klassen hebben behoorlijk wat op de teller staan


maar ivm diesel en G3 wordt diesel pas goedkoper als je constant veel rijd.
ik heb diesel overwogen maar valt in mijn opzicht duurder uit als G3.
nu schijnt diesel ook zuiniger te rijden als g3 toch ?
(die cijfers moet ik nog uitzoeken)


megane 1.4 12V 1:12.5
145 1.9 JTD(diesel) 1:17.5

we gaan weer eens rekenen.

maar graag meer informatie over het rijden op gas



... of ga met de trein!


:*

sterf :+
 
Last edited:
Ik ben aan het denken gezet door de opmerking om op diesel te gaan rijden.

Voordelen en nadelen van gas tov diesel wil ik graag horen?
lijkt mij diesel betrouwbaarder (wordt std geleverd , gas wordt ingebouwd)
Onderhoud van een diesel is vast minder als van een lpg bak.


Ik ben aan het rekenen geslagen
(fabrieks opgave van autoweek verbruikt gecomineerd)
Voorbeeld
Megane LPG g3 1:12
mondeo benzine uit ervaring 1:10
145 diesel 1:17

wegenbelasing
megane 44 euro
mondeo 33 euro
145 77 euro

benzine €1.30
Diesel €1.00
gas €0.50


voorbeeld

naamloos.JPG


conclusie gas in ten alle tijden goedkoper en benzine wordt leuk bij 500 km per maand(niet veel maar dat is het omslag punt).


(gaat voordelen diesel en gas vergelijken)

Mijn eerste indruk is diesel is beter, anders worden bedrijfs auto's wel op gas geleverd ipv diesel.


//edit

wat is bij diesel de km stand dat je denk nee dit kan ik beter niet doen.

benzine auto's die rond de 220k gelopen hebben zal ik niet zo graag meer kopen.
maar lees regelmatig dat dit voor diesels veel hoger ligt




occasionadvies.nl said:
Wanneer is het verstandig om voor een bepaald soort brandstof te kiezen? Rijdt u per jaar minimaal 5000 km dan is LPG de meest goedkope brandstof. Rijdt u meer dan blijft het goedkoop per kilometer, rijdt u minder dan zullen de kosten in vergelijk met benzine niet te veel verschillen. Tot 20.000 km is benzine in vergelijk met diesel de meest goedkope brandstof. Gaat u meer rijden dan zult u merken dat de kosten per kilometer hard omhoog gaan. Vanaf 20.000 km is diesel in vergelijk met benzine de meest goedkope brandstof. Rijdt u minder dan zult u merken dat de hogere wegenbelasting in vergelijk met die van een benzine-auto het rijden duurder maakt.

maar ook hier wordt geen rekening gehouden met onderhoud :(
 
Last edited:
Als een diesel 3 ton heeft gedraaid, kan hij nog helemaal goed zijn maar dat ligt aan hoe de vorige eigenaar met onderhoud en zijn rechtervoet omging!
 
Idd, tegenwoordig gaat een diesel bijna niet kapot.
En ik neem aan dat het niet voor altijd is, maar voor een jaar of 2/3?
Dan kan je best een diesel kopen met ruim 2k op de teller, zolang je maar netjes de beurten doet.
 
Idd, tegenwoordig gaat een diesel bijna niet kapot.
En ik neem aan dat het niet voor altijd is, maar voor een jaar of 2/3?
Dan kan je best een diesel kopen met ruim 2k op de teller, zolang je maar netjes de beurten doet.


ja zal zoeits zijn ongeveer 3 jaar idd.
verwacht dan ook het huis uit te zijn en weet zeker dat me pa er dan toch liever een benzine op na laat.

Hoe waarde vast is een diesel ?
stel ik koop zoeits
http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...773&p_type_lijst=RL&o_id=4009112&p_hitcount=N

Na een halfjaar blijkt toch dat het te duur wordt en benzine goedkoper is
(je weet niet hoe dingen lopen)

kan ik dan ongeveer dit bedrag nog terug verwachten bij verkoop


Aan de andere kant is het andersom ook mogelijk
leuke auto van 3K kopen op benzine en na een half jaar er achter komen dat het toch duur rijden is.

Wat is waardevaster in dit opzicht een diesel of benzine (ja of gas)
 
als je voor ongeveer 4000 euro op zoek gaat, zou ik eerder voor de 156 kiezen met 1.9 jtd motor. Die motoren schijnen toch erg sterk te zijn.

anderzijds als je het uiterlijk van de auto iets minder veel uitmaakt, of je de 145 mooier vind heb je financieel qua aanschaf een beter keus aan een 145. Zelfde bouwjaren zijn gewoon goedkoper dan 156
 
het hoeft absoluut niet persee een alfa te zien.
plus als ik een diesel wil vergelijk het gebruik en alfa zijn de meest zuinige
(ivm met een rover 400, had ik ook gezien op autotrack)
 
Fatsoenlijk afgestelde gasinstallatie heb je eigenlijk geen extra onderhoud aan, mits je een auto uitzoekt met een blok wat er goed tegen kan (en nee, ik weet zo niet welke dat zijn :p).
En dan is het toch wel leuk hoor, volle tank voor 20 euro, waar je weer 400+km op kan rijden :p
 
Fatsoenlijk afgestelde gasinstallatie heb je eigenlijk geen extra onderhoud aan, mits je een auto uitzoekt met een blok wat er goed tegen kan (en nee, ik weet zo niet welke dat zijn :p).
En dan is het toch wel leuk hoor, volle tank voor 20 euro, waar je weer 400+km op kan rijden :p

jaa idd :) maar moet idd even opzoeken welke blokken er wel en niet tegen kunnen.
op fok wel veel gelezen over dat renault er niet zo goed tegen kunnen
 
Gas zit meer onderhoud aan dan Diesel. Hoe vaak ze bij ons wel niet klagen als er een Honda binnen komt op gas. Slijtage is hoger bij gas in ieder geval.
 
Ik weet niet hoe het bij andere merken ligt zoiets. Maar bij Honda is het niks. Het zal me ook niet verbazen als het bij meerdere merken zo is.
 
Last edited:
Honda's zie je inderdaad bijna never op gas op marktplaats of op de markt staan..

Auto's die vaak op gas gaan:

- VW, Audi, Benz, Bmw, Chevrolet, dodge etc...

De duitsers zijn dus goed vertegenwoordigd. Jappanners op gas ben ik niet bekend mee... Opels ook niet.
Ik ben achter deze info gekomen, omdat ik ook al een tijdje aan het rondkoekeloeren ben..
 
Back
Top