zuigerveren zijn recent vervangen, compressie lijkt ook nog voldoende want anders zou hij ook niet starten dacht ik en starten doet hij prima, kan het misschien versleten rolletjes zijn in de vario of een koppeling probleem ? Als hij stationair draait op zijn poot dan draait het achterwiel ook al wat mee.Als hij belast niet wilt rijden, dan is het vast een compressie probleem.. Misschien versleten zuigerveren of zo. Zeker als er al aardig wat kilometers op het ding zit. Eventueel ook ergens valse lucht.. Misschien versleten keeringen van de krukas..
kan het misschien versleten rolletjes zijn in de vario of een koppeling probleem ? Als hij stationair draait op zijn poot dan draait het achterwiel ook al wat mee.
Ongeveer ja, maar bij mij kan ik de gashendel niet opendraaien want dan valt hij meteen heel laag in de toeren maar niet stilvallen en als ik dan de hendel terug dichtdraai gaat hij langzaam terug naar zijn stationair toerental .Ja dat kan.
Kijk hier eens naar, misschien heb jij hetzelfde probleem als jouw scooter reageert als in het begin van het filmpje.
Hij heeft niet in winterslaap geweest en Ik kan hem niet elektrisch starten enkel met de kickstarter, en hij start zelfs bij de eerste of 2de kick en draait dan mooi stationair en kan vrijwel meteen volgas gaan tenminste als hij op zijn poot staat en het achterwiel de grond niet raakt want dan is het volledig inhouden en geen cm verplaatsen. Problemen met de brandstoftoevoer lijkt me aannemelijk maar waarom dan enkel als de scooter belast wordt en niet als hij op zijn poot staat zonder chauffeur, dat snap ik niet.Ik had dit met mijn Kymco Like als ik hem uit zijn winterslaap wekte.
De vlotterkamer van carburateur was dan leeg door verdamping tijdens de winterslaap.
Ik moest dan minstens 1 minuut elektrisch starten voor de vlotterkamer weer enigzins gevuld was en het motorblokje aan sloeg.
Ik kon dan ook geen gas geven echter na ongeveer een 20 tal seconden stationair gedraaid te hebben kon dit weer wel omdat de vlotterkamer dan volledig gevuld was.
Ik vermoed dan toch dat het met je brandstofvoorziening te doen heeft.
Dus ik raad je aan:
1. Check de vacuumkraan op goede werking.
2. Check je vlotter en vlotternaald op goede werking en controleer het vulniveau van de vlotterkamer.
3. Maak je carburateur eens goed schoon, reinig alle kanaaltjes en sproeiers.
4. Check je luchtfilter of dit niet vuil of nat is.
5. Check je membraan.
zou idd kunnen maar als ik voort ga op de bougie dan twijfel ik want de kleur vd bougie geeft een prima verhouding mengsel aan bij de verbranding.Niet verkeerd afgesteld dat die te veel lucht krijgt?
Wat gebeurt er als jij hard moet werken en je krijgt weinig te eten.Hij heeft niet in winterslaap geweest en Ik kan hem niet elektrisch starten enkel met de kickstarter, en hij start zelfs bij de eerste of 2de kick en draait dan mooi stationair en kan vrijwel meteen volgas gaan tenminste als hij op zijn poot staat en het achterwiel de grond niet raakt want dan is het volledig inhouden en geen cm verplaatsen. Problemen met de brandstoftoevoer lijkt me aannemelijk maar waarom dan enkel als de scooter belast wordt en niet als hij op zijn poot staat zonder chauffeur, dat snap ik niet.
Heb de Vario eraf gehaald en rolletjes zijn versleten en ook de veer vd koppeling, beide nieuw besteld en dan hopelijk is het opgelostWat gebeurt er als jij hard moet werken en je krijgt weinig te eten.
Precies, staan, zitten en rondkijken zal nog wel lukken echter ......
heb net luchtfilterhuis geopend en de luchtfilter is ook aan vervanging toe, is helemaal vettig en goed vochtig en dat is denkelijk benzine, hij ruikt alvast naar benzine, heeft dit met afstelling carburateur te maken en zo ja hoe stel ik dit goed af (welke vijs)Niet verkeerd afgesteld dat die te veel lucht krijgt?
Waar zit dat membraan en kan je dat zo zien of moet de carburateur eerst gedemonteerd wordenDit kan komen doordat de filter vies is, de zuiging van het blok creeert dan voor de carburateur voor een onderdruk die de benzine damp richting filter trekt.
Verder kan het ook nog zijn dat je membraan niet goed sluit en dat benzinedamp wordt teruggeblazen.
Ik heb zo het vermoeden dat de luchtfilter er al heel veel km’s en jaren opde teller heeft, de filter zat ook onder vet en ander smeurie. Ik moet er ook aan toevoegen dat er in het luchtfilterhuis en aanzuigbuisje geen restanten van vet, olie of benzine aanwezig zijn, ziet er zgan uit, dus ik hoopDat zou kunnen, maar als je luchtfilter doordrenkt is van benzine dan gaat het niet goed want er hoort helemaal niet zo veel benzine in het luchtfilter te komen.
Dan stroomt de carburateur over ofzo.