Rij/vermogenprobleem Speedfighter 2

Tekhead

New Member
hallo, ik heb een 2 takt Peugeot Speedfighter 2 van 2008 en kamp met hetvolgende probleem.
Brommer start na 1 a 2x kicken, draait redelijk mooi stationair en als de gashendel opengetrokken wordt terwijl hij nog op z'n poot staat gaat hij vol in de toeren maar wanneer ik de hendel terug dichtdraai, om op te stappen om dan te vertrekken en terug aan de gashendel draai valt het volledige vermogen weg, en blijf ik ter plaatse staan en is het net alsof de motor verzuipt. Hij valt niet stil maar maakt geen toeren meer en dus ook geen snelheid, als ik hem terug op zijn poot zet en afstap gaat hij vrijwel meteen terug toeren maken wanneer de gashendel terug wordt opengetrokken. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij belast niet wilt rijden, dan is het vast een compressie probleem.. Misschien versleten zuigerveren of zo. Zeker als er al aardig wat kilometers op het ding zit. Eventueel ook ergens valse lucht.. Misschien versleten keeringen van de krukas..
 
Als hij belast niet wilt rijden, dan is het vast een compressie probleem.. Misschien versleten zuigerveren of zo. Zeker als er al aardig wat kilometers op het ding zit. Eventueel ook ergens valse lucht.. Misschien versleten keeringen van de krukas..
zuigerveren zijn recent vervangen, compressie lijkt ook nog voldoende want anders zou hij ook niet starten dacht ik en starten doet hij prima, kan het misschien versleten rolletjes zijn in de vario of een koppeling probleem ? Als hij stationair draait op zijn poot dan draait het achterwiel ook al wat mee.
 
Last edited:
kan het misschien versleten rolletjes zijn in de vario of een koppeling probleem ? Als hij stationair draait op zijn poot dan draait het achterwiel ook al wat mee.

Ja dat kan.
Kijk hier eens naar, misschien heb jij hetzelfde probleem als jouw scooter reageert als in het begin van het filmpje.

 
Ja dat kan.
Kijk hier eens naar, misschien heb jij hetzelfde probleem als jouw scooter reageert als in het begin van het filmpje.

Ongeveer ja, maar bij mij kan ik de gashendel niet opendraaien want dan valt hij meteen heel laag in de toeren maar niet stilvallen en als ik dan de hendel terug dichtdraai gaat hij langzaam terug naar zijn stationair toerental .
 
Ik had dit met mijn Kymco Like als ik hem uit zijn winterslaap wekte.
De vlotterkamer van carburateur was dan leeg door verdamping tijdens de winterslaap.
Ik moest dan minstens 1 minuut elektrisch starten voor de vlotterkamer weer enigzins gevuld was en het motorblokje aan sloeg.
Ik kon dan ook geen gas geven echter na ongeveer een 20 tal seconden stationair gedraaid te hebben kon dit weer wel omdat de vlotterkamer dan volledig gevuld was.

Ik vermoed dan toch dat het met je brandstofvoorziening te doen heeft.

Dus ik raad je aan:

1. Check de vacuumkraan op goede werking.
2. Check je vlotter en vlotternaald op goede werking en controleer het vulniveau van de vlotterkamer.
3. Maak je carburateur eens goed schoon, reinig alle kanaaltjes en sproeiers.
4. Check je luchtfilter of dit niet vuil of nat is.
5. Check je membraan.
 
Ik had dit met mijn Kymco Like als ik hem uit zijn winterslaap wekte.
De vlotterkamer van carburateur was dan leeg door verdamping tijdens de winterslaap.
Ik moest dan minstens 1 minuut elektrisch starten voor de vlotterkamer weer enigzins gevuld was en het motorblokje aan sloeg.
Ik kon dan ook geen gas geven echter na ongeveer een 20 tal seconden stationair gedraaid te hebben kon dit weer wel omdat de vlotterkamer dan volledig gevuld was.

Ik vermoed dan toch dat het met je brandstofvoorziening te doen heeft.

Dus ik raad je aan:

1. Check de vacuumkraan op goede werking.
2. Check je vlotter en vlotternaald op goede werking en controleer het vulniveau van de vlotterkamer.
3. Maak je carburateur eens goed schoon, reinig alle kanaaltjes en sproeiers.
4. Check je luchtfilter of dit niet vuil of nat is.
5. Check je membraan.
Hij heeft niet in winterslaap geweest en Ik kan hem niet elektrisch starten enkel met de kickstarter, en hij start zelfs bij de eerste of 2de kick en draait dan mooi stationair en kan vrijwel meteen volgas gaan tenminste als hij op zijn poot staat en het achterwiel de grond niet raakt want dan is het volledig inhouden en geen cm verplaatsen. Problemen met de brandstoftoevoer lijkt me aannemelijk maar waarom dan enkel als de scooter belast wordt en niet als hij op zijn poot staat zonder chauffeur, dat snap ik niet.
 
Hij heeft niet in winterslaap geweest en Ik kan hem niet elektrisch starten enkel met de kickstarter, en hij start zelfs bij de eerste of 2de kick en draait dan mooi stationair en kan vrijwel meteen volgas gaan tenminste als hij op zijn poot staat en het achterwiel de grond niet raakt want dan is het volledig inhouden en geen cm verplaatsen. Problemen met de brandstoftoevoer lijkt me aannemelijk maar waarom dan enkel als de scooter belast wordt en niet als hij op zijn poot staat zonder chauffeur, dat snap ik niet.
Wat gebeurt er als jij hard moet werken en je krijgt weinig te eten.

Precies, staan, zitten en rondkijken zal nog wel lukken echter ......
 
Dit kan komen doordat de filter vies is, de zuiging van het blok creeert dan voor de carburateur voor een onderdruk die de benzine damp richting filter trekt.

Verder kan het ook nog zijn dat je membraan niet goed sluit en dat benzinedamp wordt teruggeblazen.
 
Dit kan komen doordat de filter vies is, de zuiging van het blok creeert dan voor de carburateur voor een onderdruk die de benzine damp richting filter trekt.

Verder kan het ook nog zijn dat je membraan niet goed sluit en dat benzinedamp wordt teruggeblazen.
Waar zit dat membraan en kan je dat zo zien of moet de carburateur eerst gedemonteerd worden
 
Fuck, hopelijk is het niet nodig en is het vervangen van de luchtfilter voldoende want de oude zit helemaal onder de smeurie en is doordrenkt van benzine ook.
BTW zou de carburateur niet te weinig lucht krijgen ipv teveel met dat oude luchtfilter ? Sparky vroeg zich af of hij slecht is afgesteld en teveel lucht krijgt ?
 
Dat zou kunnen, maar als je luchtfilter doordrenkt is van benzine dan gaat het niet goed want er hoort helemaal niet zo veel benzine in het luchtfilter te komen.

Dan stroomt de carburateur over ofzo.
 
Ik had dit laatst bij een zip. Achterwiel in de lucht kon ie perfect toeren maken, stotterde niet, kon doen waar ik zin in had maar bleef lopen. Zodra de band echter op de grond stond geen opbouw van toeren (verzoop ook niet, meer alsof je een hele lage toerenbegrenzer inging) en onmogelijk mee weg te rijden.

Op de 1 of andere manier bleef de koppeling aangrijpen. De snaar kwam ook niet meer tot onderin de vario en bleef achterin ook hangen in de poulies.

nieuwe koppeling, tegelijk drukveer en rollen vervangen, en hij deed het weer. Bij jou de nieuwe rollen etc al binnen en gemonteerd?
 
Neen nog niet, de persoon die mij zou helpen is ziek en hij heeft het gereedschap. Mijn gereedschap is op de camping omdat ik daar aan’t werken was maar nu mag ik niet meer binnen op de camping. Ik ga nog even wachten met de koppeling te vervangen tot ik eerst de rollen en luchtfilter en carburateur heb gemonteerd en afgesteld, heb al genoeg uitgegeven om hem opnieuw aan de praat te krijgen, starten is al gelukt nu nog rijden
Post automatically merged:

Dat zou kunnen, maar als je luchtfilter doordrenkt is van benzine dan gaat het niet goed want er hoort helemaal niet zo veel benzine in het luchtfilter te komen.

Dan stroomt de carburateur over ofzo.
Ik heb zo het vermoeden dat de luchtfilter er al heel veel km’s en jaren opde teller heeft, de filter zat ook onder vet en ander smeurie. Ik moet er ook aan toevoegen dat er in het luchtfilterhuis en aanzuigbuisje geen restanten van vet, olie of benzine aanwezig zijn, ziet er zgan uit, dus ik hoop
 
Last edited:
Back
Top