'Rij-klaar' maken van Keihin ta-09...

A

aeroxkoen

Guest
Hoii,

Ik heb hier een nette Keihin ta-09 liggen hij moet alleen nog netjes worden afgewerkt. Ik heb al wat topics over deze carb gelezen en er zijn gemengde gevoelens over, toch wil ik um testen. Mijn vraag is, wat moet er bewerkt worden behalve een 'gepolijst kelkje' ? Ik kan het ook wel laten doen maar ik wil eerst weten wat er dan aan veranderd wordt.

Gr koen
 
Advertisement - register to remove this

Een gepolijste kelk is imo de grootste onzin die erin.

voor de rest, tja neem aan dat de stationairsproeier en gasnaald origineel zijn, En het vlotterniveau zal ook wel niet veranderd zijn. dus daar hoef je niet naar te kijken denks.

Je kan hem het beste even helemaal uitelkaar halen, en alles checken en weer goed/schoon inelkaar zetten. en dan monteren. En ofcourse afstellen maar dat spreekt voorzich
 
Een gepolijste kelk is imo de grootste onzin die erin.

voor de rest, tja neem aan dat de stationairsproeier en gasnaald origineel zijn, En het vlotterniveau zal ook wel niet veranderd zijn. dus daar hoef je niet naar te kijken denks.

Je kan hem het beste even helemaal uitelkaar halen, en alles checken en weer goed/schoon inelkaar zetten. en dan monteren. En ofcourse afstellen maar dat spreekt voorzich

Aangezien sommige mensen dat een benodige bewerking vinden ;)

Daar is niet aangezeten, dus gewoon orginele staat. Uit elkaar halen doe ik zeker voordat ie word gemonteerd & afgesteld :)
 
de venturi is overlopend bij een ta-09.. dit wil zeggen dat hij aan de inlaatkant 26 mm is en aan de andere kant is hij 32mm. dit kan behoorlijk nadelig werken en is dan lastig af te stellen...

een ta-09 zou je dan moeten draaien naar 28mm en daarna het achterste gedeelte weer opvullen naar 28 zodat hij overal 28mm is. verder hoef je niets te doen...

ik zou beginnen met een sproeier 175..
 
Mij lijkt het sterk dat je hem niet standaard fatsoenlijk kan laten lopen. Dit komt misschien omdat de carb-size eigenlijk 32 mm is. aangezien het imo pas uitmaakt na de brandstof toevoeging.

Voor de rest geen ervaring met die carb. Dus kan het natuurlijk ook mis hebben.
 
mag ik dan vragen waarom je meteen zulke suggesties stelt zonder ervaring?

denk dat de meneer nu iig al een redelijk antwoord heeft, en dat die zelf is moet gaan puzzelen over wat die wel/niet moet doen.
al die mensen die hem hebben aangepast gaan echt niet zomaar vertellen wat je eraan moet doen, hun hebben er zelf dan ook veel moeite voor moeten doen.
 
Mij lijkt het sterk dat je hem niet standaard fatsoenlijk kan laten lopen. Dit komt misschien omdat de carb-size eigenlijk 32 mm is. aangezien het imo pas uitmaakt na de brandstof toevoeging.

Voor de rest geen ervaring met die carb. Dus kan het natuurlijk ook mis hebben.

bedenk je ff dat het een motor 4 takt carb is....... en daarvoor heeft keihin over die carb nagedacht voor dat motorblok.

dus neit zo stom tuppeware bakkie waar wij op rijden....
 
Okee thanx voor de reactie's ! :) Ik weet genoeg, Mart weet ik wel te vinden aangezien een maatje van mij hem goed kent, ik laat um wel door hem bewerken ;)
 
zijn er verder nog dingen die beter zijn om te veranderen? ik ben namelijk van plan om er een te gaan halen, maar met deze carbs moet je wel heel goed kijken wat je koopt. voor de nieuwsgierige mensen, ik heb momenteel een pwk 28 maar ik heb een peugeot blok met een zelfgefreesd membraanhuis, dus het is gunstiger voor mij om een carb te nemen waarbij de venturi niet loodrecht op de gasschuif staat.
 
Back
Top