Rij/vermogenprobleem Speedfighter 2

Tekhead

New Member
hallo, ik heb een 2 takt Peugeot Speedfighter 2 van 2008 en kamp met hetvolgende probleem.
Brommer start na 1 a 2x kicken, draait redelijk mooi stationair en als de gashendel opengetrokken wordt terwijl hij nog op z'n poot staat gaat hij vol in de toeren maar wanneer ik de hendel terug dichtdraai, om op te stappen om dan te vertrekken en terug aan de gashendel draai valt het volledige vermogen weg, en blijf ik ter plaatse staan en is het net alsof de motor verzuipt. Hij valt niet stil maar maakt geen toeren meer en dus ook geen snelheid, als ik hem terug op zijn poot zet en afstap gaat hij vrijwel meteen terug toeren maken wanneer de gashendel terug wordt opengetrokken. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Vergrijst. 65+
Als hij belast niet wilt rijden, dan is het vast een compressie probleem.. Misschien versleten zuigerveren of zo. Zeker als er al aardig wat kilometers op het ding zit. Eventueel ook ergens valse lucht.. Misschien versleten keeringen van de krukas..
 

Tekhead

New Member
Als hij belast niet wilt rijden, dan is het vast een compressie probleem.. Misschien versleten zuigerveren of zo. Zeker als er al aardig wat kilometers op het ding zit. Eventueel ook ergens valse lucht.. Misschien versleten keeringen van de krukas..
zuigerveren zijn recent vervangen, compressie lijkt ook nog voldoende want anders zou hij ook niet starten dacht ik en starten doet hij prima, kan het misschien versleten rolletjes zijn in de vario of een koppeling probleem ? Als hij stationair draait op zijn poot dan draait het achterwiel ook al wat mee.
 
Last edited:

Sparky

Well-Known Member
kan het misschien versleten rolletjes zijn in de vario of een koppeling probleem ? Als hij stationair draait op zijn poot dan draait het achterwiel ook al wat mee.
Ja dat kan.
Kijk hier eens naar, misschien heb jij hetzelfde probleem als jouw scooter reageert als in het begin van het filmpje.

 

Tekhead

New Member
Ja dat kan.
Kijk hier eens naar, misschien heb jij hetzelfde probleem als jouw scooter reageert als in het begin van het filmpje.

Ongeveer ja, maar bij mij kan ik de gashendel niet opendraaien want dan valt hij meteen heel laag in de toeren maar niet stilvallen en als ik dan de hendel terug dichtdraai gaat hij langzaam terug naar zijn stationair toerental .
 

Sparky

Well-Known Member
Ik had dit met mijn Kymco Like als ik hem uit zijn winterslaap wekte.
De vlotterkamer van carburateur was dan leeg door verdamping tijdens de winterslaap.
Ik moest dan minstens 1 minuut elektrisch starten voor de vlotterkamer weer enigzins gevuld was en het motorblokje aan sloeg.
Ik kon dan ook geen gas geven echter na ongeveer een 20 tal seconden stationair gedraaid te hebben kon dit weer wel omdat de vlotterkamer dan volledig gevuld was.

Ik vermoed dan toch dat het met je brandstofvoorziening te doen heeft.

Dus ik raad je aan:

1. Check de vacuumkraan op goede werking.
2. Check je vlotter en vlotternaald op goede werking en controleer het vulniveau van de vlotterkamer.
3. Maak je carburateur eens goed schoon, reinig alle kanaaltjes en sproeiers.
4. Check je luchtfilter of dit niet vuil of nat is.
5. Check je membraan.
 

Tekhead

New Member
Ik had dit met mijn Kymco Like als ik hem uit zijn winterslaap wekte.
De vlotterkamer van carburateur was dan leeg door verdamping tijdens de winterslaap.
Ik moest dan minstens 1 minuut elektrisch starten voor de vlotterkamer weer enigzins gevuld was en het motorblokje aan sloeg.
Ik kon dan ook geen gas geven echter na ongeveer een 20 tal seconden stationair gedraaid te hebben kon dit weer wel omdat de vlotterkamer dan volledig gevuld was.

Ik vermoed dan toch dat het met je brandstofvoorziening te doen heeft.

Dus ik raad je aan:

1. Check de vacuumkraan op goede werking.
2. Check je vlotter en vlotternaald op goede werking en controleer het vulniveau van de vlotterkamer.
3. Maak je carburateur eens goed schoon, reinig alle kanaaltjes en sproeiers.
4. Check je luchtfilter of dit niet vuil of nat is.
5. Check je membraan.
Hij heeft niet in winterslaap geweest en Ik kan hem niet elektrisch starten enkel met de kickstarter, en hij start zelfs bij de eerste of 2de kick en draait dan mooi stationair en kan vrijwel meteen volgas gaan tenminste als hij op zijn poot staat en het achterwiel de grond niet raakt want dan is het volledig inhouden en geen cm verplaatsen. Problemen met de brandstoftoevoer lijkt me aannemelijk maar waarom dan enkel als de scooter belast wordt en niet als hij op zijn poot staat zonder chauffeur, dat snap ik niet.
 

Tekhead

New Member
Niet verkeerd afgesteld dat die te veel lucht krijgt?
zou idd kunnen maar als ik voort ga op de bougie dan twijfel ik want de kleur vd bougie geeft een prima verhouding mengsel aan bij de verbranding.
Zouden versleten rollen in de vario of iets met de koppeling dan toch te ver gezocht zijn ?
 

Sparky

Well-Known Member
Hij heeft niet in winterslaap geweest en Ik kan hem niet elektrisch starten enkel met de kickstarter, en hij start zelfs bij de eerste of 2de kick en draait dan mooi stationair en kan vrijwel meteen volgas gaan tenminste als hij op zijn poot staat en het achterwiel de grond niet raakt want dan is het volledig inhouden en geen cm verplaatsen. Problemen met de brandstoftoevoer lijkt me aannemelijk maar waarom dan enkel als de scooter belast wordt en niet als hij op zijn poot staat zonder chauffeur, dat snap ik niet.
Wat gebeurt er als jij hard moet werken en je krijgt weinig te eten.

Precies, staan, zitten en rondkijken zal nog wel lukken echter ......
 

Tekhead

New Member
Wat gebeurt er als jij hard moet werken en je krijgt weinig te eten.

Precies, staan, zitten en rondkijken zal nog wel lukken echter ......
Heb de Vario eraf gehaald en rolletjes zijn versleten en ook de veer vd koppeling, beide nieuw besteld en dan hopelijk is het opgelost
 
Advertisement - register to remove this
Top