Richtingaanwijzers doen het niet van AGM VX50

Dirrrk

New Member
De richtingaanwijzers van mijn scooter doen het niet . Ik heb inmiddels de schakelaar , de spanningsregelaar en het knipperlichtrelais vervangen. Alles werkt normaal wie weet raad?
Groet dirk.
 
Advertisement - register to remove this

Kan het je accu zijn?? Op mijn retro werken de knipperlichten niet tot nauwlijks als de accu leeg/kapot/niet in zit. Of jou spanningsregelaar dit regelt durf ik niet te zeggen. Binnen no time reageert sparky wel en dan komt t vast goed.
 
Dirk,
wat bedoel je met het onderstaand?

De richtingaanwijzers van mijn scooter doen het niet .

1. De knipperlichten branden helemaal niet.
2. De knipperlichten branden wel maar knipperen niet.

  • Doet je remlicht en claxon het wel?
  • Draait je startmotor goed rond als je de scooter elektrisch probeert te starten?
  • Wat is de spanning van de accu bij stilgelegde motor?
  • Wat is de spanning van de accu met lopende motor en wat gas geven?
  • Hoeveel aansluitingen heeft het knipperrelais want ik heb geen schema van deze scooter?
 
de zekering gecheckt?

en wat ook kan: bij deze chinees zijn het van die zeer dunne draadjes, die verweven met je kabelboom meebewegen met je stuur.
dus m.a.w. al eens de draadjes gecontroleerd op verborgen breuk?

Alles werkt normaal
als dat zo was zouden die knipperlichten het toch ook doen?
wat bedoel je hier mee? dat alles het doet behalve de knipperlichten, of dat het knipper relais, schakelaar én de lampen het doen als je ze ieder los gecontroleerd hebt?
 
Alles doet het remlicht claxon etc.. mijn startmoter draait soepel zoals het hoort en de accu die er in zit is wel nieuw (12v 6a) de knipper lichten branden helemaal niet ik heb ze wel getest en ze doen het wel als er direct spanning op de lampen staat.
 
Alles doet het remlicht claxon etc.. mijn startmoter draait soepel zoals het hoort en de accu die er in zit is wel nieuw (12v 6a) de knipper lichten branden helemaal niet ik heb ze wel getest en ze doen het wel als er direct spanning op de lampen staat.
En hoe doe je er direct spanning op??Denk dat je toch eens met een multimeter moet gaan rond prikken(op de juiste plaatsen uiteraard)Hoor je je knipper licht relais ook mee gaan of iig 1 keer klikken??
 
Last edited:
Heb je 12 Volt op de ingangspin van het knipperrelais?
Heb je 12 Volt op de uitgangspin van het knipperrelais?
Heb je 12 Volt aankomende op de raw-schakelaar?
 
De middelste draad is zwart met 12 volt . Groen zou min moeten zijn . En grijs [zonder12 volt) gaat na de schakelaar op het stuur . Ik heb van K parts 2x dezelfde knipperlichtrelais gehad die goed zou moeten zijn . Draadcode, groen links (aarde) ? Zwart midden (12volt) en grijs naar richtingschakelaar op stuur maar zonder 12 volt ! Alles vernieuwt maar niks helpt of werkt . Ik snap er echt niets van .
 
Verwijder het knipperrelais eens en verbind de zwarte en grijze draden met elkaar.
Als nu de knipperlichten werken, dus continue branden en uiteraard niet knipperen, is je knipperrelais toch defect of verkeert aangesloten.
Post automatically merged:

Als ik de plaatjes hieronder van het geschikte knipperrelais van Mokix en Mezoly combineer zou als je de Mezoly neemt van K-parts de aansluitingen moeten zijn zoals op het derde plaatje.

Mezoly van K-parts plaatje 1
1692822986248.jpeg

Connector Mokix knipperrelais plaatje 2
32263.1.jpg



Zoals het Mezoli relais zou aangesloten moeten zijn plaatje 3

relais.jpg
 
Last edited:
Back
Top