Alle elektra van beta ark doen het niet

Sjakieee

Member
Ik heb een beta ark ac uit 2006
Echter doet niks het van de electra. Alleen als de motor is gestart doen het voor en achterlicht het. Zelfs remlicht werkt niet. Dus geen e-start, knipperlichten, claxon enz. Wat kan dit zijn? Relais of zekering ofzo? Ik heb gezocht maar weet niet goed waar ik moet kijken. Wie weet raad?
 
Advertisement - register to remove this

Als de elektra het niet doet als de scooter niet loopt en het wel doet als de scooter loopt is het meestal de zekering.
Kan ook nog zijn dat de accu extreem slecht is.
Accuspanning al eens gemeten?
 
Bijgevoegd het schema van jouw scooter.
Op de pluspool van je accu hoort een dikkere en dunnere rode draad te zitten.
De dunnere is voor de boordspanning deze loopt naar de zekering, meestal zit de zekering kort bij de accu.
De andere kant van de zekering is een groene draad met een zwart streepje.
Ik kan niet goed zien of die groene draden die op de foto los liggen ook nog een zwart streepje hebben.
Indien dit zo is, lijkt het erop dat de zekeringhouder tussen die losliggende rode draad en de groen/zwarte draden zou moeten zitten waarvan de stekkers geisoleerd zijn met tape.

Kan ook zijn dat die rode draad die losligt van de elektrische start is dan zou die op het startrelais moeten zijn aangesloten.

Het stekkertje met die blauwe en rood/witte draad is voor de oliesensor, waarschijnlijk heeft men die afgekoppeld omdat men waarschijnlijk het oliepompje en olietankje heeft verwijderd, dus denk eraan, je moet, als dit zo is, ZELF MENGEN, anders is het zo gedaan met de pret!!!
 

Attachments

  • BETA ARK elektrisch schema.pdf
    63.5 KB · Views: 9
Zekering al nagekeken/gemeten?
Bijgevoegd het schema van jouw scooter.
Op de pluspool van je accu hoort een dikkere en dunnere rode draad te zitten.
De dunnere is voor de boordspanning deze loopt naar de zekering, meestal zit de zekering kort bij de accu.
De andere kant van de zekering is een groene draad met een zwart streepje.
Ik kan niet goed zien of die groene draden die op de foto los liggen ook nog een zwart streepje hebben.
Indien dit zo is, lijkt het erop dat de zekeringhouder tussen die losliggende rode draad en de groen/zwarte draden zou moeten zitten waarvan de stekkers geisoleerd zijn met tape.

Kan ook zijn dat die rode draad die losligt van de elektrische start is dan zou die op het startrelais moeten zijn aangesloten.

Het stekkertje met die blauwe en rood/witte draad is voor de oliesensor, waarschijnlijk heeft men die afgekoppeld omdat men waarschijnlijk het oliepompje en olietankje heeft verwijderd, dus denk eraan, je moet, als dit zo is, ZELF MENGEN, anders is het zo gedaan met de pret!!!
Top bedankt voor de info. Vorige eigenaar heeft idd oliepomp verwijderd. Ik gooi olie bij de benzine
 
Bijgevoegd het schema van jouw scooter.
Op de pluspool van je accu hoort een dikkere en dunnere rode draad te zitten.
De dunnere is voor de boordspanning deze loopt naar de zekering, meestal zit de zekering kort bij de accu.
De andere kant van de zekering is een groene draad met een zwart streepje.
Ik kan niet goed zien of die groene draden die op de foto los liggen ook nog een zwart streepje hebben.
Indien dit zo is, lijkt het erop dat de zekeringhouder tussen die losliggende rode draad en de groen/zwarte draden zou moeten zitten waarvan de stekkers geisoleerd zijn met tape.

Kan ook zijn dat die rode draad die losligt van de elektrische start is dan zou die op het startrelais moeten zijn aangesloten.

Het stekkertje met die blauwe en rood/witte draad is voor de oliesensor, waarschijnlijk heeft men die afgekoppeld omdat men waarschijnlijk het oliepompje en olietankje heeft verwijderd, dus denk eraan, je moet, als dit zo is, ZELF MENGEN, anders is het zo gedaan met de pret!!!
Ben de hele kabelboom afgegaan opzoek naar een zekering op die rode draad maar kon niks vinden. De groene draad heeft idd een zwarte streep. Dus heb ik gedaan wat je zei: de 2 groen met zwarte stekker aangesloten op de rode stekker. Met daar een zekering tussen. Helaas leverde niks op.
 
Zou het een probeem met de massa kunnen zijn? Zie namelijk nergens een massakabel naar het frame gaan. Kan ook nergens vinden waar dan die massa zou moeten zitten. Bij het carter?
 
Kan een dunne draad bij de massa pool van de accu zijn , of van de aansluiting , van de massa van de startmotor , naar het frame / kabelboom .
Maar als je niets kunt vinden , kun je er een zelf leggen , van de massa accu , naar kaal stukje op frame , waar een boutje/moertje zit . B.v. ophangpunt bobine . Kan in ieder geval geen kwaad
 
Back
Top