Alle electronica van mn phantom dood

smonjirez

Well-Known Member
Hey,

De laatste tijd deed m'n hoofdverlichting een beetje raar, af en toe heel zwak licht. Gisteren gaf alles het praktisch helemaal op, mn accu was opeens ook volledig leeg, terwijl daar eerder nooit iets mee aan de hand is geweest. Als ik nu rij wekt ie heel weinig stroom op, de voor- en achterlamp branden dan nauwelijks.

Ik denk zelf dat de spanningsregelaar kapot is, maar verklaart dat ook waarom m'n accu opeens 100% leeg is? Of zouden alle problemen ook kunnen komen door kortsluiting ofzo... Er is trouwens niets doorgebrand, neon / andere lichten / sound system doet het nog gewoon goed als ik er stroom op zet.
 
Advertisement - register to remove this

zekering gesprongen?

mm lijkt me niet want tussen je lichtspoel en je verlichting zit geen zekering...
en mn neon en verlichting doet het op zich wel als de motor draait, alleen heeeeel zwak (en dat zou niet kunnen als de zekering gesprongen is), dus k denk niet dat het probleem hem daar in zit...
 
Nou we zullen het zo weten, soldeer zometeen even de losgetrokken zooi van mn spanningsregelaar weer goed (beeetje oude kabeltjes:p) en dan post k het resultaat wel:p
 
Beunhaas :D
Zo duur is een nieuwe niet :)

een nieuwe kabelboom niet duur?:p De kabeltjes bij t stekkertje waren rot ;). Net even nieuwe contacten gesoldeerd, nieuwe spanningsregelaar erop gezet en alles doet het gelukkig weer!!! :D:D:D

Enne, 35 euro vind ik best duur ;).
 
een nieuwe kabelboom niet duur?:p De kabeltjes bij t stekkertje waren rot ;). Net even nieuwe contacten gesoldeerd, nieuwe spanningsregelaar erop gezet en alles doet het gelukkig weer!!! :D:D:D

Enne, 35 euro vind ik best duur ;).

Spanningsregelaar van een Phantom is toch precies hetzelfde als die van een SR? Zo'n dingetje kun je krijgen voor 12 euro ofz.. :)

Een kabelboom is wel duurder :D

Maar leuk dat alles het weer doet, spanningsregelaar geeft soms veel problemen als ik hier op het forum rondneus })
 
Ja smonjarez,
wie gaat er dan ook met dit koude winterweer klussen aan zijn scooter . Zou ik noooooit doen hoor :p

nee dat is ook wel harstikke dom eigenlijk he :p
achja, gelukkig hoefde ik niet heel veel te doen zoals mn gaskabel te vervangen en mn carb af te stellen ;).

1 probleempje nog; mn accu doet het voor geen ene meter.
Zelfs na een paar km rijden, zodra ik hem uit zet is het enige wat mn accu nog voor elkaar krijgt een 12v ledje HEEL zwak te laten branden...
Spanningsregelaar + accu PRECIES tegelijk volledig dood gegaan? OF kan het toch wat anders zijn. Want mn neon + normale verlichting etc., doet het dus wel weer helemaal goed als de motor draait.
 
nee dat is ook wel harstikke dom eigenlijk he :p
achja, gelukkig hoefde ik niet heel veel te doen zoals mn gaskabel te vervangen en mn carb af te stellen ;).

1 probleempje nog; mn accu doet het voor geen ene meter.
Zelfs na een paar km rijden, zodra ik hem uit zet is het enige wat mn accu nog voor elkaar krijgt een 12v ledje HEEL zwak te laten branden...
Spanningsregelaar + accu PRECIES tegelijk volledig dood gegaan? OF kan het toch wat anders zijn. Want mn neon + normale verlichting etc., doet het dus wel weer helemaal goed als de motor draait.

Het kan zijn dat je je accu helemaal leeg hebt, dan laad hij ook niet meer bij. Ik zou eerst een accu van iemand anders proberen, aangezien een accu al zo'n goeie 20 euro + verzendkosten is.
 
Back
Top