piaggio zip 2t koplamp en achterlicht doen het niet

aerox0412g

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb laatst een piaggio zip 2t gekocht om op te knappen nu ben ik eigenlijk klaar alleen de koplamp en het achterlicht willen maar niet werken.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
-Stekkers koplamp doorgemeten, er komt 12 volt dc uit. daarmee bedoel ik dat de stekkers die op de koplamp fitting aansluiten geven 12 volt af
-nieuwe massa aangelegd en oude massa op breuken of rare dingen gecheckt, zag er allemaal prima uit.
-lampjes getest op de accu, werken allebei
-massa's opgeschuurd

het grootlicht lampje in het dashboard gaat ook aan als ik de schakelaar op groot licht zet.
voor de rest werkt alle elektra op de scooter gewoon normaal.
Kan iemand mij helpen want ik snap er helemaal niks meer van.
 
Advertisement - register to remove this

Raken de koperen lippen van de fitting de lamp , als je 12 volt op je fitting hebt , en je hebt goed massa zou de lamp moeten branden .
En als je eens met een aparte massa draad , tegen de zijkant van de lamp aanhoud ( ijzeren gedeelte wat in de fitting zit) als hij in de fitting zit , dan nog geen licht?
 
ik heb de fitting gecheckt en de lipjes raken de lamp ook goed. ik heb geen led lampjes maar gewoon de standaard soort.
Post automatically merged:

de tip van trabiarie zal ik morgen even doen kijken of dat wat doet
 
Ik heb de tip van trabiarie geprobeerd maar helaas geen verschil.

Weet iemand een oplossing?

Zou het kunnn zijn dat deze lampen op de accu zijn aangsloten maar het wel de standaard lichten zijn dus origineel op de stator werken.
 
-Stekkers koplamp doorgemeten, er komt 12 volt dc uit. daarmee bedoel ik dat de stekkers die op de koplamp fitting aansluiten geven 12 volt af
Hoe heb je dit gemeten, met de koplamp nog aangesloten of met afgekoppelde koplamp?
Altijd meten met de koplamp nog aangesloten!

Als je spanning hebt op de connector in de koplamp en het lampje, de fitting en de massaverbinding is verder in orde, zoals jezelf beweert, moet het lampje gewoon branden.
 
Back
Top