Remschijf voorkant Area 51

BoBsOn

$Aprilia Area 51$
Ik wil graag een braking schijfje op de voorkant hebben.Kan dit?Heb scootparts er al over gemaild, maar die zeggen dat het niet kan?Maar met de search vind ik hier een topic, waar staat dat het wel kan?:p Dus wat is het nou?:pAlvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
volgens mij is een area schijf gewoon hetzelfde als die van een sr , dus zou gewoon moeten passen mits het dezelfde grote is als std


Ja, dat braking schijfje is gewoon 190mm net als orgineel, dus lijkt mij ook dat ie past?:p En in de scootparts webshop staat ook:

Past op : Aprilia SR, Di Tech, Rally, Gulliver, Habana, >Area51<,
Beta Ark, Chrono, Tempo,
Gilera Stalker
Puch Typhoon, NRG, NTT,
Yamaha Neos.

dus..?:p
 
I don't understand your language, but i try to answer to your question... :p

...braking's discs for Area 51 are:
wave: for the back wheel
like original: for the front wheel (is the same of SR, Aerox, etc etc...but sr use this disc also for the front wheel).

You can't put on a bigger disc (200mm-220mm etc etc) with the standard rim but if you put a different rim (nitro back wheel rim) you can use a bigger disc (or a wave disc).

I had understand your question?
If I hadn't understand please ask me the question in english! ;)
 
word ook gewoon @ velg bevestigt, dat t een monovork is wil geen flikker zeggen.
Alleen de remklauw is anders geplaatst.
Als @ creco tzelfde artikelnr voor sr en area schijven staat zijn ze tzelfde.
 
Ik zal jullie wel even door de problemen helpen, mij voor schijf was krom gegaan door een los geschoten remklauw waarbij nog wel wat meer kapot was dan de schijf maar dat doet er niet toe.

Die schijf is gewoon normale diameter. maar de steeek van die 3 bevestigings punten is anders. Zo'n schijf is haast niet te vinden omdat ze in catologussen aleen voor achter vermeld staan. Er is er vast wel 1 die past maar dan moet je ze dus allemaal proberen. Mijne heb ik door een bedrijf weer recht laten maken.
 
De voorvelg van de aera heeft een paar "puntjes" omhoog staan waar de orginele schijf tegenaan komt als hij op zijn plek zit.

De andere schijven van aerox etc hebben dit niet, dus hebben een iets ander binnengat.

Ik denk dat als je die dingen wegslijpt dat er gewoon een andere schijf op past, de gaten zijn iig het zelfde.
 
Back
Top