Remlicht blijft aan door remhendel

Vclic-merchant

New Member
Hallo, ik heb laatst een Peugeot vclic uit 2010 gekocht. Alles werkt en hij doet het perfect, er is alleen 1 klein dingetje. Mijn remlicht blijft branden omdat mijn remhendel door de wind tijdens het rijden een beetje naar achter wordt geblazen. Waardoor het remlicht dus gaat branden. Hoe kan ik dit oplossen? Bij de garage werd gezegd dat dit onoplosbaar was. Maar daar ga ik niet vanuit omdat het om een stukje veiligheid gaat.
 
Advertisement - register to remove this

Je zou de remlicht schakelaar , kunnen demonteren , en kijken of deze goed terug veert , en niet "lam"is .
En zit er geen veer mechanisme in het handvat , die de hendel terug laat komen , en op zijn plaats houdt ?
Of wordt dit gedaan door de veer , bij je afstelling van de remschoenen , dan kijken of de binnenkabel van je rem , nog soepel in de buitenkabel gaat
Anders nieuw handvat , lijkt me toch stug dat alle vclic's dit euvel hebben
 
Als je remhendel door de wind de remschakelaar bedient wil dit dus zeggen dat je remhendel te veel speling heeft.
Maw de remkabel zit te los dit kun je oplossen door deze wat strakker te zetten bij je achterwiel.
 
Back
Top