Reglementen 2010

schijnbaar is jou gedachtegang over deze zaken in al die jaren niets veranderd. .
En ben jij je conversatie-toon, attitude & manier van praten nog steeds niet verleerd........... :X

Het gaat mij absoluut niet om inzet, hart voor de zaak, uren, dagen werk of iets anders waar jij op maar op probeert te doelen.....

Het gaat mij om het feit, dat IK als betalende coureur geen totaalomvattende beslissing kan, wil en (vooral) mag nemen over een organisatie die uit meer dan 100 man bestaat. Dat kan enkel Inne & de crew of het besluitorgaan (raad van bestuur of organisatiebestuur) van de SBO die ik tot nu toe nog niet over het geheel gehoord of gesproken heb....

En je kan van me zeggen wat je wil, maar ik heb het balletje over de vertegenwoordigers en reglementen opgegooid.... dus houd je mening over mij maar voor je, of richt die tegen andere "afnemers" die niet eens hun klotezooi opruimen na elke race... :X
 
Last edited by a moderator:
Precies, indien een rijder of meerdere mensen uit 1 klasse of team dit gaat bepalen, krijg je weer voor-oordelen over belangenverstrengeling etc etc etc. :).

Door het besluit neer te leggen bij de het organisatiebestuur elimineer je dit.
 
Volgens mij was dat ook besloten enkele weken/maanden terug? (of missen wij weer een schakel?)

Er zit als het goed is een uitknop op je pc... wil je lekker verder internetten kan je ook www.scooterforum.net blokkeren in je browser. Anders is het kruisje rechts boven-in ook een goeie optie.


Wie is de SBO?

https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=24381108
(was heel makkelijk op te zoeken, binnen 2 minuutjes via de KVK.)


Ik ben 4 weken op vakantie geweest, dus lees nu pas het 1 en ander terug. Tom: nice gedaan... veel inzet, weinig reactie helaas...

Zullen we het dan maar zo doen?
Indien er binnen 48 uur niet dermate veel protest wordt ge-uit op bovenstaand reglement zal deze via de mail naar de SBO en MON gestuurd worden als zijnde "nieuw reglement-voorstel 2010".
(Dit is als ik het allemaal goed begrijp en lees wat er van ons als rijders verwacht wordt.....toch??)
 
Last edited by a moderator:
Tom nettjes gedaan vind het regelement top!

Maar laat de cabrateur gewoon 19mm is al die jaren goed gegaan zoals ik gehoord heb?

Met gewicht zit ik ook zwaar in het nadeel scooter 70 kilo ik zelf met pak helm laarze alles aan rijklaar dus +/- 90 kilo het is me 1ste jaar racen en rij gelijk aan de top mee dus als ik nu met 21 rij en BV jack/tim/jimmy met 19 zou dat dan wel zo eerlijk zijn??

en kijk pronk vorig jaar is volgens mij ook niet de lichtste rijder van het stel!?

Dat is mijn mening maarja?
 
Als ik het zo een beetje bekijk, zijn de mensen die het initiatief hebben genomen voor het opstarten van de SBO een beetje de drive kwijt om het geheel met net zoveel inzet, tijd en passie als voorheen te blijven organiseren en verbeteren.

Ondanks de inzet van vele mensen die gewoon hun hobby willen uitvoeren blijft het een zoektocht naar daadkracht, leiderschap en duidelijkheid.

Onder het bekende cliche van "doe het goed of doe het niet" denk ik dat het einde inzicht is, en dat de betrokken bestuurders zich hier al bij hebben neergelegd.

Ik kan geen andere reden bedenken als deze. Anders zou je toch wel de verantwoordelijkheid voelen om de moeite die in dit topic is gedaan om verbeterpunten aan te dragen, te waarderen door hier serieus mee om te gaan en eventueel toe te passen in een reglement of door onderbouwing cq motivatie te ontkrachtigen. En het niet een stille dood te laten sterven.

De SOBW zal wel weer een stukje gaan groeien volgend jaar, als er niet snel iemand opstaat die deze kar kan, wil en gaat trekken.

Daarbuiten krijg ik vaak het gevoel dat de rijders de SBO dankbaar moeten zijn dat zij de SBO zijn begonnen, en dat hierdoor een buiten proportioneel beroep wordt gedaan op de leden als het gaat om het oplossen van praktische problemen die je gewoon hebt bij het organiseren van een race. Terwijl het mij lijkt dat je een stichting begint omdat je daar zelf genoegdoening, plezier en een hobby uithaald. Het is naief om te denken dat je met 6 vrijwilgers dit wel even doet. De problemen die er nu zijn waardoor het gevoel van de eerste twee jaren dat er was in het rennerkwatier weg is, heeft hoofdzakelijk te maken met een te kort aan mensen, zowel technische, organisatorisch als commercieel. Dit is niet erg, maar zeg dan gewoon dat je als organisator gewoon niet meer de kwaliteit kan leveren als voorheen en hou de eer aan jezelf in plaats van de boel nu langzaam te laten dood bloeden.

Verder No hard feelings, ik vond de organisatie de eerste 2 a 3 jaar van een hoog niveau en heb dat nooit onder stoelen of banken gestopt. Nu is de organisatie van een zeer bedenkelijk niveau en ook dit mag gezegd worden.

hiermee bedoel ik:

* weinig westrijden op veel dezelfde circuits
* onderbezetting tijdens de race
* onvoldoende technische kennis om het reglement te hanteren cq te verbeteren
* resultaten komen na een maand ofzo online ipv de zelfde dag in de eerste jaren sbo
* bekers zijn niet aanwezig

Dat zijn zomaar een paar dingen die mij opvallen, die voorheen goed waren. Nu zal overal wel een reden voor zijn, maar de eindconclusie blijft dat je zal organisatie deze dingen moet kunnen opvangen.

Het is hopen dat er een enthousiaste ambitieuze leider opstaat dit het stokje gaat overnemen, anders ben ik bang dat dit het laatste jaartje SBO is.

Zo, hier zat een heel klein stukje ergenis in. :)

p.s. dit moet niemand persoonlijk opvatten, dit is mijn mening en geen aanval.
 
Ik heb mij expres verder op de achtergrond gehouden afgelopen 2 pagina's omdat de laatste weken is gebleken dat ik er toch niets positiefs op terug zal krijgen. Maar nu moet ik wel iets zeggen :


Ge, ik weet niet of je mijn gedachten kan lezen maar bovenstaande had ik zo zelf kunnen typen. Ik vind dat je het perfect hebt neergezet, ik ben ook blij dat jij dit hebt getypt want als jij het zegt wordt het meestal serieuzer genomen dan wanneer een 24 jarige 'snotneus' als ik dat had gedaan. Thanx! :)
 
Hierbij de stoute schoenen aantrekkende:

Wie wil er samen met mij serieus hard aan de kar gaan trekken?

Ikzelf vind het totaal geen probleem om me veel meer actief bezig te gaan houden met het reilen en zeilen van het SBO. Ik heb alleen bij lange na de ervaring niet om dit alleen te doen. Heb wel al wat jaren bestuurservaring, maar niet op dit vlak.
Het lijkt mij persoonlijk een goed idee om met een man of 6 erop te klappen en alles weer als vanouds te krijgen. Ik zou het in en in zonde vinden om de SBO te zien falen omdat er niemand op staat. En wat ik zo lees en merk zijn er echt nog wel een paar die dat willen. Misschien kunnen we zondag al met een paar man bij elkaar zitten om gewoon er eens over te praten?

Misschien een ander voorstel er direct achteraan. Iedereen die denkt dat die een positieve bijdrage kan leveren aan het voortbestaan van SBO zondag in de pauze in de kantine op Veldhoven?
 
Gé, je haalt de woorden uit mijn mond. Ik denk dat jij nu hebt neergezet wat veel mensen voelen en denken.


Wat ik ook nog met de racers wil delen is het volgende. Op het crewforum is er een topic gaande over het wel of niet doorlaten gaan van de SBO in 2010.

Daarop kwam een vraag van een rijdersvertegenwoordiger van de sprint:
"Waarom zijn er eigenlijk geen racers met toegang tot het crewforum? Er is duidelijk genoeg animo vanuit de rijders. Nu hebben we het bijna alleen maar over de sprints."

Waarop Inne antwoorde: "omdat NIEMAND toegewijd is van de races. Veel blaten, niets doen."

En dat 3 dagen geleden!


Nou als je dat hoort, is voor mij de kous af. Ik heb er echt geen zin meer in. Er zijn genoeg mensen die helpen en willen helpen. Maar op deze manier hoeft het van mij echt niet meer!
 
Last edited:
Damn... Dat schiet mij wel een beetje in het foute keelsgat.

Dat is voor mij ook wel een beetje de druppel, Tim...ik wens je heel veel succes met het trekken van de kar, ik hoop dat het je lukt, maar momenteel heeft de kar geeneens wielen dus ook met 6 man kom je niet ver. Ik heb samen met een hoop anderen geprobeerd te hulp te schieten de afgelopen weken, helaas allemaal voor niets geweest. Als ik dan ook nog eens te zien krijgt dat er gewoon achter onze rug om dit soort dingen worden gezegd zak ik echt door de grond.

Kennelijk boeit het Inne geen ene reet wat ik nu ga zeggen, aangezien de waarde er toch niet van wordt in gezien. Maar ik trek mij persoonlijk geheel terug uit de positie die ik de afgelopen weken heb geprobeerd aan te nemen.
Mijn vertrouwen in 'het bestuur' van de SBO is compleet weg daarom zal ik de SBO nu en in de toekomst op geen enkele mogelijke wijze meer te hulp staan, tenzij het bestuur/beleid verandert. Ik ga me niet meer met het reglement bemoeien, en het contact onderhouden met SA kunnen ze ook op hun buik schrijven. Vanaf nu ben ik een klant die komt om te racen, ik ruim mijn eigen rotzooi op en verder zal je mij niet horen, goed bezig!!!!!! :Z
 
ik lees net even de laatste paar pagina's door en dit ziet er niet best uit..

eindelijk was het zover dat de rijders mee konden helpen binnen de SBO, met reglementen en op de dag zelf bijvoorbeeld.
iets waar we eigenlijk al lang naar op weg waren..
Erg leuk en goed om te zien dat rijders op eigen houtje bezig gingen om een nieuw reglement in elkaar te zetten, de haken en ogen eruit te halen en nieuwe inovatieve ideeën uit te werken en te overleggen om vanuit daar een bijna compleet nieuw reglement neer te leggen..ik heb me zelf op het begin ook even gemoeid in die discussie en wat ideeën bekeken en mijn mening laten horen maar omdat ik hier niet zoveel verstand van heb ben ik alleen maar mee gaan lezen.. helaas was / is er binnen de crew nog steeds niemand die met taak hoofd TC.. van Johan hebben we al maanden niets gehoord..
ik wil het zeker niet goedpraten wat er is gebeurd omdat ik dat niet wil en kan.. zelfs snap ik de reacties volkomen! we hebben als organisatie zeker wat steken laten vallen..
ik zelf hoop dat er volgend jaar nog een kans is om een goede start te maken met een duidelijke verdeling en helderheid naar de rijders toe..

meer schiet me op dit moment even niet binnen
 
Oja...wat ik graag nog wel even wil zeggen, mijn reply slaat alleen op degene die zich daardoor aangesproken voelt en dus niet op jou Vinnie, en ook niet op Niek etc. Over jullie (en andere uitvoerende crew leden waar ik de naam ff niet van weet) heb ik geen kwaad woord te zeggen, aangezien jullie er altijd elke race weer staan en je best doen. Dus laat dat duidelijk zijn...vind jullie gewoon topgasten en mijn commentaar is gericht op het bestuur van de Stichting...
 
Het is gewoon jammer dat juist zulke zaken van het crew gedeelte hier terecht komen. Ten eerste zijn de regels zo dat zaken die in het crew gedeelte worden besproken daar ook blijven en niet voor derden zijn. Voor de rest lost dit niks op want mensen zijn al negatief en door zòn opmerking te plaatsen van Inne gooi je alleen maar olie op het vuur en zorg je er alleen maar voor dat je nog meer kwade koppen krijgt en mensen massaal weglopen.
 
Het is gewoon jammer dat juist zulke zaken van het crew gedeelte hier terecht komen. Ten eerste zijn de regels zo dat zaken die in het crew gedeelte worden besproken daar ook blijven en niet voor derden zijn. Voor de rest lost dit niks op want mensen zijn al negatief en door zòn opmerking te plaatsen van Inne gooi je alleen maar olie op het vuur en zorg je er alleen maar voor dat je nog meer kwade koppen krijgt en mensen massaal weglopen.

Tommy niks richting jou ik snap je verhaal.
Maar je moet ook even zien dat er dus wel mensen zijn die keihard er aan aan het trekken waren en als dat dan niet gezien word of niet wil worden gezien dan is het juist goed als zo iets naar buiten komt dan kunnen die mensen hun energie ook beter voor andere dingen gebruiken.
 
Back
Top