Reglementen 2010

race_typhoon

Well-Known Member
Beste Mederijders....

Net als vorig jaar rond deze tijd, zal er binnenkort de vraag komen vanuit de MON & de SBO zelf om de concept-reglementen voor 2010 in te dienen. In de search effe nagekeken, en dit moest in 2008 voor 31 Juli gebeuren. Ik denk zelf dat de MON dezelfde streefdatum hanteert. Dit wil zeggen dat de conceptregelement voor 2010 dus voor 31 Juli 2009 bij de MON op tafel moeten liggen.

Van vele van jullie heb ik enkele mondelinge suggesties gehad ter verbetering, aanpassing of verduidelijking van het reglement voor 2010.

Hieronder kan je de link vinden van de reglementen van 2009:
http://www.stichtingsbo.nl/downloads/reglementen/Stage6.doc
Hier kan je in het rood de regelementen van 2008 zien, en in het blauw de aanpassingen die voor dit seizoen van kracht zijn gegaan. (2009).


Graag zou ik van jullie allemaal alle mogelijk suggesties voor het reglement van 2010 willen zien (hieronder 'posten' of via mail naar de info@stichtingsbo.nl). Echter lijkt het me dit voor de duidelijkheid verstandig om dit voor de overzichtelijkheid volgens enkele regels te doen, namelijk:

- Kopier de regel of subregel die je aangevuld, aangepast of verbeterd wil hebben in je bericht. (inclusief de behorende codering).
- Kopier deze regel nog eens, zodat je dit 2x hebt staan.
- De bovenste versie laat je geheel standaard (zorg wel dat je de blauwe 2009-versie regel pakt).
- Maak in de onderste versie het door jou aangepast gedeelte dus VET. (zo is snel duidelijk wat de aanpassing is die jij graag gezien wil hebben.)
- Mail dit naar de SBO of post dit hieronder in dit hiervoor speciaal aangemaakte topic.



Als voorbeeld heb ik hieronder een klein simpel regeltje neergezet:

--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------


S6P 7 CARBURATEUR (originele regel 2009 reglement)
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 19 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.


S6P 7 CARBURATEUR (de door mij graag geziene verandering voor 2010 hierin)
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 24 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.

--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------


Op deze manier blijft het:
* overzichtelijk voor iedereen
* zie je van elkaar goed wat er voorgesteld is, ten opzicht van het 2009-reglement

Deze bovenstaande manier van werken geld wat mij betreft voor alle reglementdelen..... (Inne/Niek, wat is hierover jullie mening?)



Als laatste... Wil je reageren op een door iemand ingedient of opgerakelt voorstel, Quote dan even de post van diegene waarin hij dit duidelijkmaakt.. dus:

S6P 7 CARBURATEUR (originele regel 2009 reglement)
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 19 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.


S6P 7 CARBURATEUR (de door mij graag geziene verandering voor 2010 hierin)
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 24 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.

"Dit lijkt me niet zo'n goed idee, omdat bladiebla-bla-bla-onzin"







Alle suggesties van iedere licentiehouder zijn welkom, tevens is dit een perfect topic om over de aangedragen veranderingen in het reglement voor 2010 te discussieren. Alle door jullie aangedragen en voorgestelde aanpassingen aan het regelement voor 2010 zullen door de SBO-crew worden besproken in een bijeenkomst over de reglementen.


Oftewel: Dit is jullie kans om jullie suggesties over de regelementen te spuien... Dit is de mogelijkheid om ze te veranderen.... zoniet, dan kan dit pas weer in Juni 2010!!!





========================================================================================================================================================================================================================================

Pronk edit : Concept voorstel reglement SBO Race Seizoen2009/2010


Okidoki Mede SBO-ers...

Afgelopen week hebben we met een 5-tal rijders (Pronk, EGT, Remon, GP & ik) om de tafel gezeten om eens effe wat te discussieren en de zere vinger te leggen op de problemen die we nu bij de SBO tegenkomen.
We hebben een heleboel dingen besproken, en zijn met een groot aantal ideeen gekomen om het geheel weer op de rails te krijgen. Ik wil even benadrukken dat onderstaande ideeen etc allemaal opbouwende kritiek is naar de organisatie en we deze ideeen naar buiten brengen om ervoor te zorgen dat de SBO weer zo leuk wordt als het vroeger was...

Want... op het moment hebben we te maken met, minder crew, minder rijders, minder vrijwilligers etc etc.. Wat we wel willen benadrukken is dat dit echter 1 van de vele voorstellen is. Niemand hoeft dit klakkeloos over te nemen, echter hopen we dat de SBO onze bedachte punten meeneemt in de vergaderingen de komende periode.


Na een praatje waren we het ermee eens, dat de SBO de eerste en het tweede jaar het leukst was, waarom??
- veel gezelligheid
- weinig gezeur op het forum & rennerskwartier
- alles was mogelijk
- strenge controle reglement etc etc.
- doorstroming van sprinters in de racewereld

We hebben dan ook een aantal aanpassingen op de huidige gang van zaken bedacht, namelijk:

1: We hebben dan ook gekeken wat we als rijders de meest optimale dagverdeling vinden per klasse. (dit geld iig voor ons als rijders), namelijk:
- training 1
- training 2
- Kwali
- Manche 1
- Manche 2.

Vroeger kon dit door het geringe aantal "niet scooterklassen". Echter nu zal dit een probleem gaan vormen in de dagplanning.
Zelf ervaren we als rijders ook dat de manche's "te lang" zijn. Deze duren volgens de tijdschema's altijd 25 minuten. Dit vinden wij te lang, en stellen voor om elke manche te verkorten met 5 minuten.

Je krijgt dan het volgende schema per klasse.
- training 1: (10 minuten) (koud je brommer op het circuit zetten en kijken wat hij doet)
- Training 2: (10 minuten) (aanpassen van je brommer naar de bevindengen uit training 1)
- Kwalificatie: (15 minuten) (evt nog iets aanpassen & je tijd knallen)
- Manche 1: (20 minuten) (wedstrijd dus)
- Manche 2: (20 minuten) (wedstrijd 2 dus).

Door het invoeren van een extra training krijg je de kans om toch nog iets extra's te testen of wat aan te passen. Door het verkorten van de manche's krijg je naar ons idee:
- Meer spanning (je moet in een kortere tijd hetzelfde presteren)
- Meer risico's (je kan je scooter net effe wat krapper zetten ipv lekker rijk omdat je langer moet rijden)
- Meer spektakel voor de toeschouwers op de baan, als toeschouwer zijn de 1e 10 minuten nu leuk, daarna minder.....

zelf ervaren we de kortere wedstrijden als een pluspunt. De laatste 5 minuten van de wedstrijd is het veld al zo ver "uitgerekt" dat de spanning eruit is. Tevens hebben de coureurs die in de top3 strijden minder kans op "fouten van de ander" en zal en sneller aangevallen moeten worden om toch 1e te worden,.
Naar ons idee zal je hierdoor meer actie zien, is het minder uitputtend voor de machine's en kan je zo evt wat risicovoller laten lopen wat nog meer actie brengt...


2: We hebben het idee opgevat om het inschrijfgeld met 10 euro te verhogen, de argumentatie hiervoor is:
- Alles is de afgelopen 2 a 3 jaar duurder geworden. Het inschrijfgeld mag deze inflatie ook hebben wegens onderstaande redenen (dit is dus 80 euro p jaar)
- De 4 hoofdtaken (en de organisatie dus, omdat Inne zich terugtrekt) krijgen een dagvergoeding van 50 euro als tegenprestatie voor inkomstenderving)
- mogelijkheid tot kleine dagvergoeding voor vlaggers & vrijwilligers
- extra inkomsten voor de SBO, die hiervan nieuw & beter materiaal kan aanschaffen.


3: Het aanpassen van de regelementen in de 3 scooterklassen. Hieronder zullen we enkele veranderingen per klasse neerzetten. Onder deze aanpassingen staat de beargumentatie vanaf onze kant.

Er komen 3 scooterklassen, namelijk:
- Stage 6 Basic
- Stage 6 Pro
- Open 70.

Tot dusver weinig veranderingen, echter:

Stage 6 Basic Cup.:
- Complete Stage6 stickerset plakken
- Oranje velgen (Ralkleur vastgesteld in reglement)
- Zwarte beplating (hoog of zijdeglans, geen mat!).
- Oranje details toelaten. (mits in ralkleur & geen beplating) dus knipperlichtglaasjes, roostertjes etc.
- vastgestelde minimumafmetingen #-vlakken. (en hierop ook gedikwalificeerd kunnen worden)
- Stage 6 ontsteking verplicht
- R1200-R1400 uitlaat verplicht. Flens origineel, demper vrij. (dit ivm kwaliteitje stage6 dempers & geluidsnormen)
- 19mm PHBG-carburateur. Body geheel origineel ,Binnenwerk is eigen keuze
- Vaste Stage6 of Athena kop. (GEEN MODULAIR!)
- Stage 6 of Athena cilinder. (Racing of Sport).
- Membraan & spruitstuk enkel met vloeibare pakking laten monteren, (geen ophogingen toestaan).
- Stage 6 of Koso-tellers.
- Stage 6 krukas verplicht. (keuze model is vrij)


Daarnaast willen we kijken of we:
- via Scooter Attack zelf of de importeur weer "startpakketten op afroep" beschikbaar kunnen stellen
- Top 3 van het eindklassement moet promoveren naar de Stage 6 Pro Cup.
- Bekers voor de top3 in de B-klasse......(stimulans voor de startende rijders)

Onze argumentatie hierover:
* Door het verplichten van de stickervellen, voorgeschreven kleuren & beperkingen van creativiteit in het uiterlijk is het voor Inne mogelijk om ter promotie van het racen duidelijke en mooie foto's te kunnen overleggen richting Scooter Attack.
* De voordelen die we hieruit kunnen halen is het voor elkaar krijgen van betere bekendheid & sponsoring, & eventueel in de toekomst beschikbaar gestelde prijzen in de Stage 6-cups door SA
* De gestelde minimum #-afmetingen is ook goed voor dit "gelijke uiterlijk".
* De keuze voor de Stage6 ontsteking is duidelijk, de aankoop is redelijk duur maar het invoeren van standaard ontsteking is a: zeer gevaarlijk, en b: makkelijk aan te passen & te veranderen. Door het gebruik van de S6-ontsteking heb je maar de keuze voor 2 curve's.
* De uitlaatkeuze is duidelijk. Beperkingen op de snelheid door de uitlaten. De dempers zijn vrij ivm de gammele kwaliteit vanaf de fabriek & geluidsnormen.
* De carburateurkeuze is duidelijk. Gezien de tamme bezetting van de S6-modellen is het vrij om al het binnenwerk te vervangen voor andere onderdelen.
* De keuze voor de vaste kop is deze: het aanpassen van de kamer is zo bemoeilijkt, waardoor er door de beginnende rijders geen direct nadeel ontstaat hierin omdat de losse binnenkoppen zeer makkelijk aan te passen zijn).
* De stage6 cilinder keuze is vrij. Door het toestaan van de Athena-exemplaren is er nooit meer een probleem met levering van de cilinders. Daarnaast zijn ze sterk gelijkend in binnen & buitenzijde.
* Het niet ophogen van membraan & spruitstuk sluit weer een stuk "creativiteit" uit van de rijders met meer ervaring, zodat het een echte startersklasse blijft.
* De Koso & s6-tellers zijn tot dusver geen dataloggers, waardoor je dit voordeel ook weer buitensluit.




Stage 6 Pro Cup:

- Verplichte gedeeltelijk plakken van de Stage 6 stickerset.
- Zwarte beplating (hoog of zijdeglans, geen mat!).
- Kleur velgen vrij.
- Kleur van accenten (nog beplatingsdelen) is vrij.
- Stage 6 uitlaat. Expansie dient origineel te zijn. Demper & flens is geheel vrij!. Ophanging moet van Stage 6 zijn.
- Dataloggers & bandenwarmers zijn toegestaan.
- Stage 6 Racing of Sport cilinder verplicht
- Modulair kop toegestaan,
- Krukas vrij.
- Onsteking is vrij.
- max 24mm Carburateur.

Onze argumentatie hierover:
* Door het verplichten van de stickervellen, kleur beplating blijft de herkenbaarheid richting Scooter Attack & Stage 6 gehandhaafd.
* Door het vrij stellen van de accentkleuren, velgen blijft eigen inbreng in de scooter zeer groot. (herkenbaarheid).
* Door het gebruik van "een" stage6 uitlaat blijft de (toekomstige)keuze groot zat. Tevens kunnen de creatieve mensen genoeg aanpassen om voordeel te genereren.
* Dataloggers & bandenwarmers kunnen een aanzienlijk voordeel geven tov de basic-cup.
* Modulaire kop toestaan geeft de creativelingen weer mogelijkheden voor betere vermogensafgifte & vermogenstoename.
* Het verplichten van een Stage6 racing of sportcilinder blijft een beperkende factor qua snelheid & vermogen. Voor gebruik van de R/T-cilinder zal je de Open70 moeten deelnemen. (deze cilinder is tenslotte ontworpen als concurrentie voor de Malossi & polini exemplaren).
* Krukas vrij. (slecht te controleren bij nacontrole (stage 6 exemplaar).
* Vrije ontstekingskeuze. Voordelen voor de creativelingen. Tevens een lagere instapdrempel genereren voor de mensen die al wat hebben liggen qua ontstekingswerk
* 24mm Carburateur. De 19mm is toendertijd ingevoerd als "gelijk maken aan internationale regels" en het mogelijk maken om ISC te rijden. Nu is de ISC niet zo spannend meer, en rijd men internationaal ook niet altijd met 19mm..... Wil je wel internationaal 19mm rijden? Ik weet zeker dat je niet zonder voorbereidingen die kant op gaat, dus die 19mm kan je dan ook wel lekker afstellen & fixen. Tevens rijden de meeste mensen in de open70 al met een gerestricteerde 24mm.......
Tevens is het verschil in carburatie t.o.v. de basic cup express gedaan om een verschil in snelheid te generen.





Open 70 Cup:

- Originele carters & niet lassen
- Boring x Slag vrij. (vierkante motor??)
- Maximaal 1 door/inlaat)
- 70cc maximaal.
- max 28mm carburateur
- Kappenwerk zeer origineel gelijkend.
- Rempomp vrij
- stuur & clamp vrij
- alles is vrij

Onze argumentatie hierover:
* Door het verplichten van originele carters blijkt dat niet "alles vrij" is.
* Boring x slag vrijstellen brengt een hoop creative mogelijkheden binnen bereik. de Open70 is het paradepaartje, de topklasse waarin alles mogelijk is!
* maximaal 1 doorlaat verplicht stellen of twin-carbu's uit te sluiten & controle van de diameter simpel te houden
* Kapwerk origineel gelijkend om 2 redenen..: De beschikbaarheid van '98 kappen word de komende jaren minder, daarnaast: als jij met je reet in de lamineer wil zitten voor een betere zitpositie, doe je ding :D
* Rempomp vrij omdat door de soepelere regels er meer snelheid bij komt kijken. Voor eigen veiligheid is het verberen van je remsysteem daarom mogelijk gemaakt.
* stuur & clamp vrijstellen om een betere gewichtsverdeling te mogelijk te maken, en de wat langere rijders ook mee te kunnen laten rijden zonder knieen tegen het stuur.
* alles is vrij,. ----> originaliteit & creativiteit is weer een must!


Daarnaast denken we dat het makkelijker moet worden voor de sprinters om kennis te maken met het racen. Om die reden hebben we dan ook de volgende regeling bedacht:
- Sprinters met een Scooter70-blok mogen bij wijze van uitzondering op het regelement maximaal 3x met hun Sprintblok deelnemen bij de Stage6 Pro cup. (mits deze een rijwielgedeelte hebben wat aan de gestelde eisen voldoet.).
Deze rijden dan in principe met een open70blok mee in de Pro cup. Echter denk ik dat die voor de doorstroom van sprints naar race wel interessant is.!
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

S6P 15 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van het
originele gehomologeerde model zijn. De basis kleur van de scooter moet zwart zijn. andere kleuren mogen de basiskleur niet overheersen.

S6P 15 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van het
originele gehomologeerde model zijn. (De kleur van de scooter is vrij.)

Argument: Wordt voor de toeschouwers een stuk leuker om naar te kijken en overzichtelijker voor de vlaggers. Daarnaast kun je de scooter in de kleur van je sponsor maken.

Gr Rianne
 
Volgens mij is het juist het plan om het oranje-zwart incl stickersets weer net zo hard te gaan doorvoeren in de s6cup als dat het 1e 2 jaar het geval was. Dit vanwege de promotieplicht naar stage6/SA toe.

Zodat er weer dit soort fotoshoots gemaakt kunnen worden (zie onderkant foto, natuurlijk mag je ook kijken naar mijn mega-dikke-lauwe-wheely ;)) :

content_right_bottom_stage6.jpg
 
Pronkstert...

Kijk effe duidelijk naar de code van het reglement. Rianne oppert hier een aanpassing voor de "S6P 15 UITERLIJK". Dit is de Stage6 Pro-cup. (R/T).

De S6B is de "basic-cup". Hierin vind ik het inderdaad van belang dat alle kleuren gelijk zijn. In de Pro-cup vind ik het voorstel van Rianne helemaal zo slecht nog niet!!
 
Ik zal dan gelijk even mijn spreekwoordelijke "duit" in het zakje doen.:


S6P 7 CARBURATEUR (originele regel 2009 reglement)
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 19 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.


S6P 7 CARBURATEUR (de door mij graag geziene verandering voor 2010 hierin)
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 24 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.

Hierdoor is de Pro-cup toch "echt" een stap hoger dan de Basic, en kan men in de basic weer de "onbewerkte-carburateur" regel schrappen. Dit is te moeilijk te controleren, en is een objectieve manier van keuren.

Door terugvallen op de 2008 regel in de basic heb je als rijder weer wat vrijheid met kelken, spruitstukken en daarbij horende stuffers & inlaatmogelijkheden.
 
Ik zeg hanteer de zelfde regelsals in duitsland. Voor alle scooter klassen, kleur vrij.
Grotere carbs inderdaad bij de rt cup. etc etc.

Gewoon ala duitsland
 
Balk met een 24 mm carb maak je de stap tussen open70 cc en stage 6 pro weer te klein. Ik ben voorstander van een 24 mm carb in de open 70cc. Voor de rest 19 mm. Misschien moet de stage 6 pro wel geschrapt worden. En pas verder mee gaan als er ook echt leveringen voldoende zijn.
 
Door terugvallen op de 2008 regel in de basic heb je als rijder weer wat vrijheid met kelken, spruitstukken en daarbij horende stuffers & inlaatmogelijkheden.

Ik blijf van mening dat de basic ook echt basic moet blijven en zo min mogelijk mee gerommeld moet worden. Dit om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Iedereen moet gewoon een standaard kit kunnen kopen. En niet op de race lopen en zien dat er mensen rijden met duurdere carbs of programmeerbare onstekingen. Daar is de pro cup of open70cc voor.
 
Basic idd gewoon std 19mm hanteren, anders worden de verschillen alleen maar groter.

En dan pro mag bewerken of een 24 verbussen naar 19mm

En open 70 evt naar 24mm
 
Goedendag,

Ik zou de regelgeving zoveel mogelijk hetzelfde proberen te laten als dat het nu is.

Ik snap echter wel dat op dit moment het verschil tussen stage 6 basic en pro te klein is. Misschien komt dit ook wel omdat de r/t cilinder die hier eigenlijk voor de pro cup het verschil zou moeten geven er nog niet is.
Verder moeten er gewoon in beide klassen 19 mm carburateurs gemonteerd kunnen worden echter moeten deze aan beide zijden van de gasschuif 19 mm zijn.

En om de verschillen in motorvermogen een beetje op te heven is het misschien (net als wat je bij malossi cilinders krijgt) een soort basic setup manual voor te schrijven zodat ook de beginnende tuner/rijder al meteen iets meer competatief kan zijn.
gr jos
 
er moet een reglement komen voor een standaard scooter klasse

bijv:
stage 6 street cup

- 70cc s6 street cil
- originele ontsteking, het gebruik van een vervroegingsspie is verboden
- 17,5 carb
- verplicht standaard spruitstuk
- verplicht s6 street uitlaat
- zowel voor als achtervering dient alleen op veerspanning instelbaar te zijn
 
Last edited:
19 BANDEN
De banden moeten zijn goedgekeurd voor het gebruik op de openbare weg (met uitzondering van slicks), en moeten bij aanvang van de training en de wedstrijd een profieldiepte hebben van minimaal 1,5 mm. Opgesneden slicks zijn dus niet toegestaan.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van slicks moeten deze van een gerenommeerd merk zijn ( sava, heidenau, stage 6, michelin etc etc)
Ventielen moeten zijn afgesloten met metalen ventieldoppen.
Het gebruik van bandenwarmers is toegestaan in alle klassen.



moet worden



19 BANDEN
De banden moeten zijn goedgekeurd voor het gebruik op de openbare weg (met uitzondering van slicks), en moeten bij aanvang van de training en de wedstrijd een profieldiepte hebben van minimaal 1,5 mm.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van slicks moeten deze van een gerenommeerd merk zijn ( sava, heidenau, stage 6, michelin etc etc)
Ventielen moeten zijn afgesloten met metalen ventieldoppen.
Het gebruik van bandenwarmers is toegestaan in alle klassen, behalve stage 6 basic.
 
S6C 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. lassen
en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.


moet worden

S6C 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. lassen aan het frame ter versteviging is toegestaan, echter is het verwijderen van materiaal niet toegestaan.
 
19 BANDEN
De banden moeten zijn goedgekeurd voor het gebruik op de openbare weg (met uitzondering van slicks), en moeten bij aanvang van de training en de wedstrijd een profieldiepte hebben van minimaal 1,5 mm. Opgesneden slicks zijn dus niet toegestaan.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van slicks moeten deze van een gerenommeerd merk zijn ( sava, heidenau, stage 6, michelin etc etc)
Ventielen moeten zijn afgesloten met metalen ventieldoppen.
Het gebruik van bandenwarmers is toegestaan in alle klassen.



moet worden



19 BANDEN
De banden moeten zijn goedgekeurd voor het gebruik op de openbare weg (met uitzondering van slicks), en moeten bij aanvang van de training en de wedstrijd een profieldiepte hebben van minimaal 1,5 mm.
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van slicks moeten deze van een gerenommeerd merk zijn ( sava, heidenau, stage 6, michelin etc etc)
Ventielen moeten zijn afgesloten met metalen ventieldoppen.
Het gebruik van bandenwarmers is toegestaan in alle klassen, behalve stage 6 basic.

Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Bandenwarmers gebruik is niet persee nodig, maar als je het zelf prettiger vind moet de mogelijkheid er wel zijn.

Met je frame aanpassing ben ik het wel eens. Ter versteviging moet het mogen, zolang je maar geen materiaal verwijdert.

S6 street klasse lijkt me een leuk idee, maar met de huidige animo misschien een wat riskante stap.
 
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Bandenwarmers gebruik is niet persee nodig, maar als je het zelf prettiger vind moet de mogelijkheid er wel zijn.

Met je frame aanpassing ben ik het wel eens. Ter versteviging moet het mogen, zolang je maar geen materiaal verwijdert.

S6 street klasse lijkt me een leuk idee, maar met de huidige animo misschien een wat riskante stap.

als je het zelf prettiger vind dan ga je maar s6 pro of open 70 rijden. scooters met bandenwarmers vallen naar mijn idee niet meer onder de noemer basic racer? vandaar.

waarom is de opzet van een echte lowbudget klasse een riskante stap???????? dat is juist een hele mooie opzet, meer rijder dus meer inkomsten ... bovendien zal scooterattack het ook geen vervelend idee vinden om elk seizoen een stuk of 15 s6 street cilinders/uitlaten extra te verkopen door deze cup. om maar niet te spreken over de vergroting van hun media exposure, waar ze nog voor betaald worden ook. minder risico kan volgens mij niet
 
als je het zelf prettiger vind dan ga je maar s6 pro of open 70 rijden. scooters met bandenwarmers vallen naar mijn idee niet meer onder de noemer basic racer? vandaar.

waarom is de opzet van een echte lowbudget klasse een riskante stap???????? enz..

Ben het hier met Haman eens. Om even een duidelijk voorbeeld er bij te halen dat een echte goedkope klasse werkt. SOBW standaard klasse 2000 t/m 2002 ongeveer denk ik. Standaard carb/standaard ontsteking en een lucht gekoelde cilinder van max fl300,- (gulden idd). Dat waren echt volle A/B velden en goed te betalen voor een beginner.

Wat mij betreft kom maar op met die klasse, ik schrijf me als eerste in!
(als ik ten minste terug mag uit de open met 40min rij ervaring:p)
 
als je het zelf prettiger vind dan ga je maar s6 pro of open 70 rijden. scooters met bandenwarmers vallen naar mijn idee niet meer onder de noemer basic racer? vandaar.

waarom is de opzet van een echte lowbudget klasse een riskante stap???????? dat is juist een hele mooie opzet, meer rijder dus meer inkomsten ... bovendien zal scooterattack het ook geen vervelend idee vinden om elk seizoen een stuk of 15 s6 street cilinders/uitlaten extra te verkopen door deze cup. om maar niet te spreken over de vergroting van hun media exposure, waar ze nog voor betaald worden ook. minder risico kan volgens mij niet

Het idee is zeker wel goed maar is het wel mogelijk om nog meer mensen te laten rijden?
Administratief zal het een hele extra met zich meebrengen lijkt me. Is dit nog mogelijk?
 
Het idee is zeker wel goed maar is het wel mogelijk om nog meer mensen te laten rijden?
Administratief zal het een hele extra met zich meebrengen lijkt me. Is dit nog mogelijk?


Ik denk eerder dat er geen tijd meer over is op een racedag, tenzij je meerdere klassen tegelijk laat rijden.
gr Rianne
 
Ik denk eerder dat er geen tijd meer over is op een racedag, tenzij je meerdere klassen tegelijk laat rijden.
gr Rianne

ja dat is oa. wat ik bedoel.
Weet ook niet of er nog heel veel extra parking gelegenheid is? (rennerskwartier). Doet er eigenlijk ook niet meer toe, bovenstaande punten zijn al doorslaggevend genoeg vrees ik.
Leuke opzet om te bewaren voor in de toekomst ofzo.
 
Back
Top