Regelgeving opvoeren NL, wat is waar?

BadBoyMe

ex-n00b
hoe zit 't nu met 't in beslag nemen van scoots/onderdelen en vanaf welke snelheid/trekkracht? ik heb hele discussie met me pa gehad over 'n 75 cc, ik ben der van overtuigd dat ze pas als je 30 per uur te hard gaat ze meer mogen als naar je framenummer kijkt, als je minder als 75 gaat (ik wil me 75 cc relaxt 70 laten lopen) dat ze alleen boetes mogen geven voor de evewntuele snelheidsoverschrijding, correct, of zit ik nu vaud?

want me pa zegt dat ze ten alle tijden me cylinder mogen opmeten, zelfs als ik 45 ga.... vaag.....
 
Advertisement - register to remove this

ze mogen je cylinder idd altijd opentrekken als het verd8 is, maar meestal zette ze hem op de rollerbank en meten het vermogen, is dat te hoog hang je

simpel zat :)
 
ik rij nu met mijn 70cc even hard als een standaart earox met leo rs...nu vraag ik me af of ik op de rollerbank nou meer boete zou krijgen als die rs...meten ze de acceleratie of gewoon hoe snel jouw scoot die rol kan laten lopen...dan zou ik dus even hoge boete krijgen als die gast met rs...mja het blijft vaag die rollerbanken
 
De Rollerbank is toch al officieel verboden om vermogen te meten....en construktiesnelheid mag/kan alleen op de weg gemeten worden....????
 
Originally posted by BadBoyMe
ik woon overigens in amsterdam, NL en ben niet van plan buiten coppersgebied Amsterdam-Amstelland te racen

Ik woon ook in Masterdam, en scheur net zo vaak erbuiten als erin.
Ik heb hier in de buurt trouwens nooit last van de coppers :)
 
Originally posted by Daanje


Ik woon ook in Masterdam, en scheur net zo vaak erbuiten als erin.
Ik heb hier in de buurt trouwens nooit last van de coppers :)

ik scheur ook buiten masterdoom, maar baambrugge (net voorbij abcoude) legt binnen amsterdam amstelland (politieregio) en aangezien ik gehoord heb dat verschillende regios verschillend handelen met opvieren vermeld ik dit :)

dus in principe kan ik alleen bekeurd worden op topspeed, en niet voor me vermogen (*mogen ze officieel niet meten*)?

maar ik heb ook gehoord dat als je meer als 30 km te hard gaat dat je nie eens meer 'n boete krijgt of dat ze zooi deraf halen, dat je dan gewoon zelf op 't knoppie mag drukken en dat je 'm als pakketje van 10x20x20 terug ktijgt.....
 
ze kunnen niet eens vermogen meten! hoog uit de snelheid van je achterwiel bij volgas. 70 cc zal de rollen iets makkelijker rondkrijgen en daardoor ook iets meer aan geven op de rollenbank (in jouw geval bedoel ik dan)
 
Back
Top