Regelgeving duitsland met nederlands kenteken

Psek

New Member
Hallo,

Ik wil deze zomer graag met vrienden toeren in Duitsland. De scooters staan op nederlands bromkenteken en gaan een stuk te hard. Ik heb een aantal vragen:
- Mag ik de maximum snelheid tijden (bijv. 80kmh)?
- Wat kan de Duitse politie doen?
- In hoeverre waar mag ik rijden?

Alle informatie is welkom, alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

zou me maar strikt aan de max 50 houden als ik jou was.
weet niet specifiek hoe het met brommers gaat, maar als je bedenkt dat ze Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die een iets te hoge snelheid (83?) òp hun tachograafkaart hadden gereden (tenzij je kon aantonen dat dat nog in NL was omdat het 3 uur geleden was) nog nèt niet "gegen die mauer" zetten.. maar wel een flinke boete geven! zou ik het daar niet opzoeken.
ik ben er nog in de tijd van het verzekeringsplaatje geweest met m'n Kreidler, en toen moest ik daar al binnen de bebouwde kom op de rijbaan (als ze al fietspaden hebben hoor je daar niet), wat nèt kon, Kreidler reed makkelijk 50, na lang doorhalen 60-65 maar net als hier zal het wel aangegeven staan denk ik.
en ik weet niet of je al tegen de grens woont en al een beetje heuvels bent tegengekomen? ik kwam er dáár achter dat mijn remmen niet berekend waren om met bepakking (tent, slaapzak, kleding en kookgerei) met 65 km/u van een berg af te denderen en onderaan bij de kruising tot stilstand te komen (bleef gewoon 60 rijden!) tòt ik met de dodemansknop ingedrukt vol gas gaf en de motor als compressor ging gebruiken, de snelheid onder de 55-50 kreeg, terwijl de remmen afkoelden en ik die weer kon gebruiken om verder af te remmen, sámen met de "motorrem" die van een tweetakt niet bijzonder sterk is. (herinner me nèt dat ik nota bene vóór een grote maat trommel van een "kleinkraftrad" had, als vóór het normale trommeltje had gezeten...)
Edit: ik heb nog even gezocht: klassieke "DDR" brommers van vóórdat de muur viel, mogen 60 omdat ze dat standaard deden. als jij 'm zèlf hebt opgevoerd (als Duitser) (frisiert zeggen ze daar, of 'geknipt') wordt het boete èn punten.
aangezien we één EU zijn...
al hebben ze dáár ook nog weer allerlei uitzonderingen, afhankelijk van wanneer de bestuurder geboren is, zijn rijbewijs heeft gehaald etc.
Duitse wetten rond bromfietsen
 
Last edited:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoor van sommige mensen dat ze je niet veel zullen maken ivm papierwerk en ze niet snel de scooter inbeslag nemen. Het ergste wat ze kunnen doen is beboeten toch?
 
Scooters opvoeren is een crime in sommige delen van Duitsland kan ik vertellen.
3 x gepakt worden met een opgevoerde scooter kan je zomaar een jaar gevangenis opleveren ,
omdat dat gezien word als een gevaar en bedreiging voor de maatschappij.
Ze zijn daar erg streng op het gebied van een gevaar vormen naar de maatschappij .
 
Scooters opvoeren is een crime in sommige delen van Duitsland kan ik vertellen.
3 x gepakt worden met een opgevoerde scooter kan je zomaar een jaar gevangenis opleveren ,
omdat dat gezien word als een gevaar en bedreiging voor de maatschappij.
Ze zijn daar erg streng op het gebied van een gevaar vormen naar de maatschappij .
Gevangenisstraf voor een opgevoerde scooter?
Wat een totale lariekoek:p
 
Gevangenisstraf voor een opgevoerde scooter?
Wat een totale lariekoek:p
Ik zit hier geen lariekoek of onzin te vertellen voor de duidelijkheid,
vraag een kennis van me uit Duitsland het die 3 x zijn scooter had opgevoerd en 14 maanden de gevangenis in draaide.
Dat zien ze in sommige delen als een gevaar voor de maatschappij en in Duitsland staat de straf voor roekeloos rijden in het verkeer tot 5 jaar gevangenisstraf, of dat nou met een scooter is of een auto of motor .
In Duitsland denken ze wat anders over het in gevaar brengen van anderen mensen dan in Nederland in het verkeer.
3 x scheepsrecht in het verkeer en dan laten ze het iemand voelen , dat het moeilijk op de gecensureerde Google te vinden is wil niet zeggen dat het niet bestaat .
En nogmaals dat is geen lariekoek of bangmakerij , als iemand 3 x gepakt word met een opgevoerde scooter daar dan zien ze dat als een gevaar zelfs al maak je geen ongelukken of snelheidsovertredingen met de scooter , dan leren ze je gewoon een gevangenislesje om van te leren en anderen te beschermen.
 
Last edited:
I rest my case, tegen toetsenbordridders die zonder onderbouwingen dingen roepen in een waan en denken dat iemand een ´ woke ´ verhaal vertelt valt niet tegen te discusseren.
Succes er mee.
 
Ik ben met de stn paar keer in duitsland geweest
Ook alleen regelmatig die kant op geweest en niet met de langzaamste scooters nooit problemen gehad
Reed ook naast de 100 km wegen vaak over de 60 gps en regelmatig politie gezien
Nooit in clubverband en alleen staande gehouden
dat bedoelde ik er mee kijk maar eens op de diverse sites je kunt gewoon lekker toeren in duitsland
Maar Twinky als jij anders weet dan en het ervaren hebt dan trek ik mijn woorden in
En kan hij beter naar jou luisteren en jou regels volgen
En is jou verhaal de harde realiteit en waarheid
 
Ik zit hier geen lariekoek of onzin te vertellen voor de duidelijkheid,
vraag een kennis van me uit Duitsland het die 3 x zijn scooter had opgevoerd en 14 maanden de gevangenis in draaide.
Dat zien ze in sommige delen als een gevaar voor de maatschappij en in Duitsland staat de straf voor roekeloos rijden in het verkeer tot 5 jaar gevangenisstraf, of dat nou met een scooter is of een auto of motor .
In Duitsland denken ze wat anders over het in gevaar brengen van anderen mensen dan in Nederland in het verkeer.
3 x scheepsrecht in het verkeer en dan laten ze het iemand voelen , dat het moeilijk op de gecensureerde Google te vinden is wil niet zeggen dat het niet bestaat .
En nogmaals dat is geen lariekoek of bangmakerij , als iemand 3 x gepakt word met een opgevoerde scooter daar dan zien ze dat als een gevaar zelfs al maak je geen ongelukken of snelheidsovertredingen met de scooter , dan leren ze je gewoon een gevangenislesje om van te leren en anderen te beschermen.
Denk niet dat ze 14 (min. leeftijd daar) in gevangenis gooien, lijkt me heel sterk.
 
Ik denk als je het bond maakt een EMG Cursus zoals in Nederland , of zo iets aan je Broek krijgt , en je Rijbewijs word ingenomen .
Het kan natuurlijk anders zijn als je een vreselijk ongeluk veroorzaakt, dat dan gevangenisstraf word toegepast.
 
Ik denk als je het bond maakt een EMG Cursus zoals in Nederland , of zo iets aan je Broek krijgt , en je Rijbewijs word ingenomen .
Het kan natuurlijk anders zijn als je een vreselijk ongeluk veroorzaakt, dat dan gevangenisstraf word toegepast.
Helemaal mee eens maar dat geld ook voor nederland gewoon normaal rijden is er niks aan de hand
 
Met de motorfietsen zijn ze vrij streng qua geluid. Ik vermoed dat ze met de scooters ook eenzelfde lijn zullen volgen, dus daar zou ik wel rekening mee houden.
 
I rest my case, tegen toetsenbordridders die zonder onderbouwingen dingen roepen in een waan en denken dat iemand een ´ woke ´ verhaal vertelt valt niet tegen te discusseren.
Succes er mee.
Als je i.p.v. een "ik kende een kennis" verhaal nou zelf gewoon even je verhaal onderbouwd met een stukje wetboek o.i.d. waarin staat wat jij beweerd hoef je ook niet tegen de toetsenbordridders te zwaardvechten.
 

Dat wordt met de trein terug.
:D
 
Als je i.p.v. een "ik kende een kennis" verhaal nou zelf gewoon even je verhaal onderbouwd met een stukje wetboek o.i.d. waarin staat wat jij beweerd hoef je ook niet tegen de toetsenbordridders te zwaardvechten.
Mijn ervaring met toetsenbordridders is dat al laat je ze al het bewijs van de wereld zien dat ze het nog niet snappen,
dus laat ze het zelf maar uit zoeken. Ik ga geen moeite verspillen voor niets .
 
Back
Top