Rudi@Sr50
AKA MaRossi
Aangezien ik een tijdje terug ben gecrasht, en nu bezig ben om de boel weer op te bouwen plus nieuwe veranderingen, leek het me ook wel wat om een project pagina'tje te fixen....
Ik kocht mn scooter compleet standaard en omdat ik mn scooter nu alweer 3¾ jaar heb, heb ik door de jaren heen al een aantal veranderen gedaan....
Merk:Aprilia
Type:SR ValeRossi
Cilinder:Malossi MHR Replica 70
Uitlaat:Yasuni R
Krukasoppler S2R
Ontsteking:Orgineel
Carburateurell'Orto 19mm Hand Choke
Luchtfilter:Aangepast Orgineel
Vario:Malossi MHR2000
Koppeling:Malossi MHR delta clutch
Verdere Setup info:
- Carters RDS tuned
- Carterkap RDS Bewerkt Voor Xtra Koeling
- SKF C3 Krukas Lagers
- Polini V-Snaar
- Malossi VentilVar
- Malossi Rollen
- Malossi Drukveer
- Malossi MHR Naaldlager
- Malossi MHR Carbon Membraan Kleppen
- Malossi MHR Segmentveertjes
- Malossi MHR Remblokken
- Bridgestone ML50 Banden
- Oliepomp + -tank + Startmotor verwijderd.
Uiterlijke veranderingen:
- Gepolijst Carters.
- Gepolijst Koelhuis.
- Gepolijste Carterkap met koelsleuven.
- Gepolijste HomeMadeTraanplaatjes
- Gepolijste Yasuni R Alu Demper
- Startmotor verwijderd en afgewerkt met gepolijst RVS plaatje.
- Radiator rooster Sr50 Harada Rood ipv blauw.
- Aprilia Spatbord boven achterwiel bijgewerkt en rood gespoten.
- Achterspatbord verwijderd
- Duo passagier handvaten rood gespoten.
- Velgen Geel gepoedercoat.
- Mercedes Sterren in Achterlicht.
- Blauwe CCFL achter radiator rooster.
- Zijstandaard [Middenbok verwijderd].
- Verzekeringsplaatje op Carter.
Zo stond die er bij....
Tot een tijdje terug.....Ben toen gecrasht en dit was het resultaat....(crash verhaal komt nog wel een keer)....
Op het eerste gezicht leek het nog redelijk mee te vallen ...... maar na het strippen van de scooter kwam toch wat meer schade naar voren...
Totale schade:
-Voorkap total los
-Beenschild total los
-Koplamp total los
-Voorspatbord total los
-Radiator was een wokkel
-Voorwiel as krom
-Koelvloeistof slangen gescheurd
-Contact sleutel afgebroken
En vast nog wel een paar meer kleine dingen....
Alleen 1 ding viel me mee , mn voorvork...ik verwachte dat die aardig verbogen was, maar na een goede controle bleek die geen schrammetje te hebben opgelopen, oftewel nog helemaal recht
Foto's van de schade...
Voorkap:
Beenschild, waardoor ik met mn rechtervoet rechtonder doorgeen ben gegaan, en met mn knie het contact een fikse tik heb gegeven....
Heb helaas nu nog geen foto's van de radiator enz omdat ik toen nog geen digicam had, maar alleen normaal foto toestel en die moeten nog ff gescant worden....
Aangezien mn voorkappen niet echt bruikbaar meer waren na de crash, moest ik opzoek naar andere....Na een tijdje het forum en verkoop site in de gaten hebben gehouden, kwa ik via marktplaats terecht bij een gast die een complete sr2000 kappenset te koop had. De set bleek lichte schade te hebben maar nog wel orginele lak en zeeer bruikbaar. Dus toen op een middag met de auto naar den helder gecrost en de kappen set opgehaald....
Hier een aantal spuitklare kappen...
Ben toen maar eens een lijstje gaan maken van welke dingen ik nog aan mn Sr moest doen kwa onderhoud, en de dingen die ik altijd nog van plan was om te modden....aangezien die nu toch uitmekaar lag en de winter voor de deur staat....
-Voorvork reviseren, keerring was lek.
-Al het gepolijstte spul opnieuw polijsten + extra dingen
-Andere setup
-Nieuwe paint (weinig andere keus )
-Koplamp modden
-Sr Kontje modden
-Frame onderhoudsbeurt geven
-Andere achterveer
-Remklauwen spuiten
-Beide remsystemen remolie verversen + nieuw remblokken
-Nieuw voorwiel lagers (oude hadden inmiddels al een half straalbeurtje overleeft en crash...)
-Km tellerunit modden
-En vast nog wel meer dingen die ik ben vergeten....
De scooter was inmiddels kaploos en begon met de Voorvorkrevisie....
Eerst de voorvork pootjes dr maar eens af en de boel schoonmaken...
Binnenpoten ook maar uit kroonstuk gehaald en nieuw keerringen in buitenboten gezet...
In totaal 100ml nieuw olie in de poten gedaan en de boel weer inmekaar gezet.....resultaat: Een wederom goed verende voorvering maar toch net iets stugger als orgineel....
Ondertussen het frame ook schoongemaakt, en grote delen flink in de hamerite gezet....
Vork weer inmekaar en ook een andere radiator gemonteerd.
Ook word de 'nieuwe' koplamp gemod, later hier meer over....
Nu de voorkant tot zover weer klaar was, was het tijd om maar eens met de achterkant eens bezig te gaan...
Eerst het blokje eronder vandaan gehaald...
Blokje eerst maar weer een beetje schoongemaakt en de cil dr vanaf gehaald....
Het Sr kontje verbouwen stond ook op de planning, en dus moest de tank er ook aan geloven....later meer...
Wegens setup veranderingen moest er uiteraard ook een ander uitlaatje komen....Gelukkig had Andre [red aerox] nog wat achterin de schuur liggen ....
Kon voor relatief weinig geld een nieuw subframe krijgen, eigenlijk best nutteloos maargoed toch maar meegenomen
Omdat een Sr standaard een achterspatbord heeft waar nog een sierkap overheen moet om het wat te laten lijken, moest ik opzoek naar een ander spatbordje. Ik had mn eigen sr spatbordje als eens gemod maar voor ik niet echt handig werken....Dus opzoek naar een ander spatbordje en dit werd (volgens mij) een rally spatbordje....deze ff ingekort enz....en dit was het resultaat...
Dit werd vandaag door de postbode bezorgt .....heeft nog wel een opknap beurtje nodig maar komt goed ....
ff andere webspace testen......met een foto van mn blokje ....
18-10-2003
Vandaag voor het eerst echt goed de scooter getest, het blokje draait weer als een tierelier (onafgesteld), deze week ff afstellen....En iets aan de koeling doen want het doorgeluste slangetje op de aansluiting op de cilinderkop is dr vandaag afgeknalt...resultaat zooooi onder de koelvloeistof inclusief bestuurder ....
Ik kocht mn scooter compleet standaard en omdat ik mn scooter nu alweer 3¾ jaar heb, heb ik door de jaren heen al een aantal veranderen gedaan....
Merk:Aprilia
Type:SR ValeRossi
Cilinder:Malossi MHR Replica 70
Uitlaat:Yasuni R
Krukasoppler S2R
Ontsteking:Orgineel
Carburateurell'Orto 19mm Hand Choke
Luchtfilter:Aangepast Orgineel
Vario:Malossi MHR2000
Koppeling:Malossi MHR delta clutch
Verdere Setup info:
- Carters RDS tuned
- Carterkap RDS Bewerkt Voor Xtra Koeling
- SKF C3 Krukas Lagers
- Polini V-Snaar
- Malossi VentilVar
- Malossi Rollen
- Malossi Drukveer
- Malossi MHR Naaldlager
- Malossi MHR Carbon Membraan Kleppen
- Malossi MHR Segmentveertjes
- Malossi MHR Remblokken
- Bridgestone ML50 Banden
- Oliepomp + -tank + Startmotor verwijderd.
Uiterlijke veranderingen:
- Gepolijst Carters.
- Gepolijst Koelhuis.
- Gepolijste Carterkap met koelsleuven.
- Gepolijste HomeMadeTraanplaatjes
- Gepolijste Yasuni R Alu Demper
- Startmotor verwijderd en afgewerkt met gepolijst RVS plaatje.
- Radiator rooster Sr50 Harada Rood ipv blauw.
- Aprilia Spatbord boven achterwiel bijgewerkt en rood gespoten.
- Achterspatbord verwijderd
- Duo passagier handvaten rood gespoten.
- Velgen Geel gepoedercoat.
- Mercedes Sterren in Achterlicht.
- Blauwe CCFL achter radiator rooster.
- Zijstandaard [Middenbok verwijderd].
- Verzekeringsplaatje op Carter.
Zo stond die er bij....
Tot een tijdje terug.....Ben toen gecrasht en dit was het resultaat....(crash verhaal komt nog wel een keer)....
Op het eerste gezicht leek het nog redelijk mee te vallen ...... maar na het strippen van de scooter kwam toch wat meer schade naar voren...
Totale schade:
-Voorkap total los
-Beenschild total los
-Koplamp total los
-Voorspatbord total los
-Radiator was een wokkel
-Voorwiel as krom
-Koelvloeistof slangen gescheurd
-Contact sleutel afgebroken
En vast nog wel een paar meer kleine dingen....
Alleen 1 ding viel me mee , mn voorvork...ik verwachte dat die aardig verbogen was, maar na een goede controle bleek die geen schrammetje te hebben opgelopen, oftewel nog helemaal recht
Foto's van de schade...
Voorkap:
Beenschild, waardoor ik met mn rechtervoet rechtonder doorgeen ben gegaan, en met mn knie het contact een fikse tik heb gegeven....
Heb helaas nu nog geen foto's van de radiator enz omdat ik toen nog geen digicam had, maar alleen normaal foto toestel en die moeten nog ff gescant worden....
Aangezien mn voorkappen niet echt bruikbaar meer waren na de crash, moest ik opzoek naar andere....Na een tijdje het forum en verkoop site in de gaten hebben gehouden, kwa ik via marktplaats terecht bij een gast die een complete sr2000 kappenset te koop had. De set bleek lichte schade te hebben maar nog wel orginele lak en zeeer bruikbaar. Dus toen op een middag met de auto naar den helder gecrost en de kappen set opgehaald....
Hier een aantal spuitklare kappen...
Ben toen maar eens een lijstje gaan maken van welke dingen ik nog aan mn Sr moest doen kwa onderhoud, en de dingen die ik altijd nog van plan was om te modden....aangezien die nu toch uitmekaar lag en de winter voor de deur staat....
-Voorvork reviseren, keerring was lek.
-Al het gepolijstte spul opnieuw polijsten + extra dingen
-Andere setup
-Nieuwe paint (weinig andere keus )
-Koplamp modden
-Sr Kontje modden
-Frame onderhoudsbeurt geven
-Andere achterveer
-Remklauwen spuiten
-Beide remsystemen remolie verversen + nieuw remblokken
-Nieuw voorwiel lagers (oude hadden inmiddels al een half straalbeurtje overleeft en crash...)
-Km tellerunit modden
-En vast nog wel meer dingen die ik ben vergeten....
De scooter was inmiddels kaploos en begon met de Voorvorkrevisie....
Eerst de voorvork pootjes dr maar eens af en de boel schoonmaken...
Binnenpoten ook maar uit kroonstuk gehaald en nieuw keerringen in buitenboten gezet...
In totaal 100ml nieuw olie in de poten gedaan en de boel weer inmekaar gezet.....resultaat: Een wederom goed verende voorvering maar toch net iets stugger als orgineel....
Ondertussen het frame ook schoongemaakt, en grote delen flink in de hamerite gezet....
Vork weer inmekaar en ook een andere radiator gemonteerd.
Ook word de 'nieuwe' koplamp gemod, later hier meer over....
Nu de voorkant tot zover weer klaar was, was het tijd om maar eens met de achterkant eens bezig te gaan...
Eerst het blokje eronder vandaan gehaald...
Blokje eerst maar weer een beetje schoongemaakt en de cil dr vanaf gehaald....
Het Sr kontje verbouwen stond ook op de planning, en dus moest de tank er ook aan geloven....later meer...
Wegens setup veranderingen moest er uiteraard ook een ander uitlaatje komen....Gelukkig had Andre [red aerox] nog wat achterin de schuur liggen ....
Kon voor relatief weinig geld een nieuw subframe krijgen, eigenlijk best nutteloos maargoed toch maar meegenomen
Omdat een Sr standaard een achterspatbord heeft waar nog een sierkap overheen moet om het wat te laten lijken, moest ik opzoek naar een ander spatbordje. Ik had mn eigen sr spatbordje als eens gemod maar voor ik niet echt handig werken....Dus opzoek naar een ander spatbordje en dit werd (volgens mij) een rally spatbordje....deze ff ingekort enz....en dit was het resultaat...
Dit werd vandaag door de postbode bezorgt .....heeft nog wel een opknap beurtje nodig maar komt goed ....
ff andere webspace testen......met een foto van mn blokje ....
18-10-2003
Vandaag voor het eerst echt goed de scooter getest, het blokje draait weer als een tierelier (onafgesteld), deze week ff afstellen....En iets aan de koeling doen want het doorgeluste slangetje op de aansluiting op de cilinderkop is dr vandaag afgeknalt...resultaat zooooi onder de koelvloeistof inclusief bestuurder ....
Last edited: