er kunnen zo en zo nogal wat problemen zijn met die blokken het kan de begrenzer in je cdi zijn
Ook bij Kymco en Sym hangt dit type blok eronder, echter zijn dit weer directe neefje’s en nichtje’s van het welbekende blok die dus in Taiwan geassembleerd wordt. Deze blokken zijn goed te noemen en er is zorg besteed aan het motorblok (geen snel,snel assemblage) ook de afwerking van deze scooters is goed te noemen. Vandaar dat deze merken ook iets duurder in aanschaf zijn, echter komt dit ruimschoots goed door de algehele afwerking van de scooter.
Regelmatig komt het voor dat scoots vanuit de krat of voor 700 euro rijklaar afgeleverd worden gemiddeld nog geen 1.000 km mee gaan. Deze zijn van een zeer lage kwaliteit te noemen/kwalificeren en eigenlijk is het weggegooid geld!!
Ook zijn deze blokken over het algemeen zeer slecht afgesteld…, bij sommige type’s is inmiddels de sproeiergroote aangepast. De carburateurs zijn voorzien van sproeier 80 wat soms zelfs nog te klein blijkt!
Ook klepspelling, carburateur afstelling e.d. laten nogal te wensen over bij deze stikkermerken. Dus voorkomen in deze lijkt me beter dan genezen.., dus oriënteer je goed op het aangeboden scooter aanbod!!
De carburateur:
Ook zijn deze scooters/motorblok voorzien van een CVK 18mm carburateur van het type Keihin. De Constant Velocity- of Constant Depression carburator werkt met een geringe onderdruk. De constante luchtsnelheid of constante onderdruk carburateur heeft als voordeel dat die beter is af te stellen. Ook kan de 4-takt motor bij het plotseling opendraaien van het gas zich niet verslikken (of gaan hikken) als acceleratiepomp is uitgeschakeld (zie pic verderop). De gashandle bedient de vlinderklep. De vlinderklep tussen gasschuif en motor regelt de onderdruk. Echter op Chineese scooters komt men vaak d.i.v. merken chinese imitatie carburateurs tegen. Sommige van deze carbs zijn soms niet eens fatsoenlijk af te stellen.., o.a. gasnaald e.d. Ook de dealers, pepa-shops kampen met deze imitatie rubbish qua afstellen. de rest van het hele verhaal
http://www.scooterhulp.com/technische-vragen-4-tact/11503-faq-motorblok-4takt-scooters.html