Opvoeren Razzo Latina 45km

zipofmaikel

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft laatst een Razzo Latina brom gekocht 2e hands.
Alleen het probleem is... de scooter gaat volgens teller 45 maar volgens gps 35?
Er zit een brom cdi van 45km in en voor de rest geen vario ring in en er zit een gladde bus in.
De rest is orgineel, weet iemand hoe je dit een beetje kan opvoeren dat die ietjes harder loopt om met het verkeer mee te rijden.
Andere sproeier, rollers, of misschien een multivar?

Ik heb geen ervaringen of kennis van GY6 blokken vandaar deze topic.
Alleen maar van Vespa/Piaggio.

Info:
Merk: Razzo
Type: Latina
Brom
Bouwjaar: 2015
Carbrateur
4 tak
 
Advertisement - register to remove this

Zit er in het vario deksel een pickup voor de snelheid te begrenzen . Kun je zien als je onder het blok kijkt , bij het vario deksel , of daar een draad uit het deksel komt bij de koppeling. Als deze afgekoppeld wordt zou die harder moeten lopen.
 
Ja er loopt een draad onder de carter, die draad is inderdaad van die sensor bij de koppeling.

Vroeger had ik ook een GY6 blok en daarbij was het zo dat als ik die afkoppelde dat die stoterde en en niet harder ging dna 5 a 10 km/p doordat die sensor geen aantal blokjes meer kan tellen. Klopt het dat die draad ook door loopt naar je cdi?
Hopelijk heeft zijn scooter dat niet als ik die afkoppel bij hem...

Ik zal het doorgeven aan die vriend van mij, bedankt @trabiarie ik was even vergeten dat er inderdaad een sensor nog loopt in die blokken.

 
De draad loopt naar je cdi , onderweg , als je hem volgt kom je bij een connector , die zat bij mij onder de inlaatslang van de carb , die kun je zo uit elkaar halen om te proberen .
Als hij iets inhoudt kun je de hoofdsproeier iets vergroten , ik rij met een 85 het beste met een gy6 zonder verdere aanpassingen 55/60 op de teller en op gps 47/49 .