Rare bonk in blok bij lage toeren.

Zip180project

New Member
Goede dag. ik heb een probleem met mijn hexagon 125cc 2 takt blok waar ik onlangs een 180cc 1/2 gilardoni cilinder op heb gegooit.

lang verhaal kort, was niet snel genoeg voor mij, nieuwe cilinder op marktplaats gehaald, meteen nieuwe krukas erin (top racing yasil 52 slag) nieuwe lagers, alles in elkaar, loopt stationair perfect, maar bij de 10-20km/h is er een luide bonk in mijn blok, voor de complete rivisie had die dat niet. heb al bij een ander forum gelezen dat het misschien de waterpomp zou kunnen wezen, maar dat was bij mij niet het geval. heb al gekeken bij mn membraan of die misschien de krukas raakte, maar nee dat ook niet. nou is de cilinder eigenlijk niet bedoelt voor mijn motortype, daarom is de cilinderhemd afgedraait.

zou iemand mij kunnen helpen? Zit hier al een paar weken mee snap er nogsteeds helemaal niks van.
 
Advertisement - register to remove this

Dat harde getik wat je tussendoor hoort.


Squish kan ik niet meten omdat die te groot is, waarschijnlijk dus de Cilinderhemd niet ver genoeg afgedraaid? En nee die cilinder is officieel voor een Gilera m08 blok, daarom is de Cilinderhemd afgedraaid zodat die in een kleiner carter past.
 
Een echte Gilera M08 heeft een 55 slag krukas , je heb kans dat het hemd van de zuiger de krukas wangen raakt omdat je aangeeft dat je met een Gilardoni rijd .
Drijfstang van een 55 slag heeft een langere drijfstang.
Lijkt mij dat het beter was geweest dat je een 172 CC Malossi cilinder gemonteerd had , dat past gewoon op een 125/150/180 blok .
 
Een echte Gilera M08 heeft een 55 slag krukas , je heb kans dat het hemd van de zuiger de krukas wangen raakt omdat je aangeeft dat je met een Gilardoni rijd .
Drijfstang van een 55 slag heeft een langere drijfstang.
Ik heb m’n originele 125 cilinder nog liggen, ga die wel weer even monteren en kijken of de bonk weg is, als dat het is, weet ik genoeg
 
Back
Top