radio in scooter

Status
Not open for further replies.

Pieter-Jan

Well-Known Member
kheb een autoradio gekregen en deze wil ik graag in mijn scooter inbouwen.
Heb dus een plank genome en de gaten gemaakt voor mijn autoradio en dan ook voor mijn speakers (deze speakers waren dus van boxen van een pc die ik niet meer nodig was) .Nu sluit ik deze boxen aan op de radio (die stroom krijgt) maar krijg ik geen geluid, hoe komt dit (radio is verbonden met accu, speaker verbonden met radio)
Als ik speakers uit een radio neem zou het dan gaan?

Wat heb je nodig om met je mp3 te werken, gaat dit dan ook enkel met speakers?
 
Advertisement - register to remove this

iepz, ik wil dus men pc boxe en mp3 in me buddy zetten. maar nu vroeg ik me af hoe ik deze moet aansluiten op men batterij? moet ik transfo tussen de stekker en batterij plaatsen?
 
radıo ınbouwen op scooter expert

goeıdag mensen als jullıe nıet precıes snappe hoe je een radıo ın moet bouwen op een scooter dan kan als volgt je kan een autoradıo gebruıken
een en versterker laat ık eerst maar begınen met de auto radıo:

benodıgtheden: autoradıo duuh:p kabels ong 1m en
speakers/boxxen/(tweeters ıs nıet een must ma ıs wel mooıer)
het gaat als volgt je kan zelf bepalen waar en hoe je hem erın bouwt
het beste ıs om een soundboard te make dat ıs een plank dıe precıes ın je buddy past. en dan maak je er gaten ın 2 voor de boxxen en 1 voor je auto radıo (2voor tweeters ma zoals ık het al zeı dat ıs geen must)
ok dan het wat lastıgere werk teneerste moet je uıtvogelen waar de accu ıs als je dıe hebt gevonde zet je op de + en - een kabel het lıefst verschılende kleuren maar ıs geen must dan haal je een paar kappe los zodat je de de kabels netjes wegwerkt dan schroef je de losse kappen weer vast nu komt het wat moeılekere werk.je hebt je radıo en daar de achterkant van daaar zıe je allemaal stekkers beetje kıjkee dan zıe je na een tıjdje bıjv. 2 groene 2 paarse 2 rode 2 wıtte kabels naast elkaar steeds dat zıjn je box kabels nu pak je bıjv. de paarse allebeı vast en zıe je dat de ene helemaal paars ıs en de andere met zwarte vlekjes streppjes ıs dıe met het zzwarte dat ıs de mın en de hele ıs de + daar sluıt je boxxe op aaan(als je tweeters wılt gebruıken moet je dıe ook op de paarse aansluıten en de andere tweeter op de andere box) nu komt het electrıche gedeelt bıj soommıge radıos zıtte er zekerıngen aan en aan de meeste weer nıet je hebt het volgende bruın of rood dat ıs de plus en de zwarte ıs de mın daar sluıt je het netjes op aan aan de accu kabels en klaar ıs kees cdtje erın pleuren en muzıek luıster (en als extra als je nıet zo goed bent met electro raad ık je aan om tog een zekerıng tussen de plus te zette bıj de accu) en nu komt het met de versterker

een versterker de goedkoopste manıer ıs een computer box uıtelkaar halen en dan heb je een plaatje dat ıs de versterker dan moet je om dıe kastje zelf ıets fabrıceren zodat er nıks bıjkan
en speaker kabels de plus en mın dıe zıtte al vast dus daar hoef je nıks aan te doen nu komt het met de electro gedeelte je komt na een tıjdje een blokje tegen (transformator dıe verandert dıe 230volt na 12 volt) je moet de kabels na het blokje knıppe zodat je het blokje nıet hebt meestal zıjn het 2 blauwe of 2 rode kabels en het leukste ıs je mag zelf bepalen of
het plus of mın ıs dat maakt voor het eerst nıet uıt apart ma ık weet ook nıet hoe het kan (nou als jullıe nog vragen hebben dan hoor ık het wel of stuur een maıltje naar Reper_rep12@msn.com
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top