Radio voor vakantie

Status
Not open for further replies.

Vdende

Pimp
Ik heb een vraagje ik wil mijn eigen radio maken voor in spanje op het strand maar nu heb ik een vraagje. Ik wil graag weten of ik op een versterker gewoon mijn mp3 aan kan sluiten of heb ik hier nog iets aparts voor nodig. Ik wil het zo doen Mp3 speler---> Versterker ---> Boxen en dit allemaal inbouwen in een kratje bier? Is dit mogelijk of moet ik er nog een accu in bouwen voor stroom te leveren aan mijn versterker??

alvast bedankt gr eric

Ideeen zijn ook altijd welkom *D
 
Advertisement - register to remove this

ik hoor net dat het helemaal niet kan ivm mp3 speler 1.5 v en versterker is 12v daardoor zal je mp3 speler doorbrandden. misschien is het mogelijk om computer boxen met batterijen erin te bouwen..??
 
Waarom moet je een versterker ertussen doen? Het gaat er toch om dat jij je muziek hoort samen met eventueel je vrienden in een straal van 5 meter en niet heel het strand?
 
gewoon je uitgang voor de oordopjes gebruiken. Daar steek je zo'n plug in die overloopt in een rood en witte plug. die steek je in de versterker en daarop sluit je de speakers aan. De versterkter moet wel gevoed worden door 12v.
 
nee ooke maar hoe wil ik dan wat hardere muziek uit een mp3 speler krijgen
nee het hele strand hoeft het niet te horen maar wij zelf wel en dat krijg je niet uit een koptelefoon en om boxen op je koptelefoon aan te sluiten dan hoor je nog nix
 
jah ooke maar dan moet ik dus weer een accu meenemen en dan moet ik weer een accu lader meenemen enalles dus dat is ook weer een heel gedoe aangezien we met de bus gaan
 
Hebbe wij ook voor terschelling, box + versterker der an gebeunt, accu.. en nog wat shit. Gaat best hard met mp3 player er aan:). Eigenlijk heeft NRGmc2driver hem gemaakt, maybe dat je hem ff kunt pm-en als je der echt nie uit komt.
 
maar zijn er dan geen problemen ivm mp3 speler aan sluiten op je versterker dat je mp3 doorbrand ivm 1.5v/12v verhouding of hebben jullie er iets van een omvormer tussen gezet?
 
jah maar tegen mij is verteld dat je mp3 speler doorbrand zodra je hem aansluit op je versterker omdat je versterker 12v is en je mp3 speler 1.5 volt is daarom..
 
je hebt ook tegen woordig wel van die boxes waar goed en hard geluid uitkomt die je zo kan aansluiten op je mp3 of discman
PRobleem opgelost :p

teminste zo zou ik het doen
 
Vdende said:
jah maar tegen mij is verteld dat je mp3 speler doorbrand zodra je hem aansluit op je versterker omdat je versterker 12v is en je mp3 speler 1.5 volt is daarom..

ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
De voeding heeft geen verbinding met elkaar alleen het uitgaande signaal van de mp3 speler in de ingang van de versterker...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top