radio in scooter

Status
Not open for further replies.

Pieter-Jan

Well-Known Member
kheb een autoradio gekregen en deze wil ik graag in mijn scooter inbouwen.
Heb dus een plank genome en de gaten gemaakt voor mijn autoradio en dan ook voor mijn speakers (deze speakers waren dus van boxen van een pc die ik niet meer nodig was) .Nu sluit ik deze boxen aan op de radio (die stroom krijgt) maar krijg ik geen geluid, hoe komt dit (radio is verbonden met accu, speaker verbonden met radio)
Als ik speakers uit een radio neem zou het dan gaan?

Wat heb je nodig om met je mp3 te werken, gaat dit dan ook enkel met speakers?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je aan een versterker gedacht? Voor de rest ben ik niet zo technisch met dat spul. Ik zelf heb 2x 170 watt sony boxen en een 250 watt versterker in plexiglass en een mp3 speler. Dus, bij autoradio zou ik het niet weten.
 
Ik wil dat dus ook doen alleen dan geen auto radio maar gewoon met men MP3. Om dat te laten werken heb je boxen en een versterker nodig. Voor de rest weet ik het nog niet moet ik nog uitvinden maar als je met ene mp3 en dat spul wilt werken heb je een versterker nodig.
 
Je heb een versterker nodig, MP3 speler en speakers.
Je moet dan een klein versterkertje nemen die wel in je buddy past, en hij moet ook een aantal Watt kunnen verdragen.
Dan koop je speakers, van Sony ofzo met 100 - 1** nog wat Watt.
Tulip kabeltje voor je MP3 naar versterker.
En je stroomdraatjes om je versterker stroom te geven en klaar ben je.
 
dat is onzin... pc speakers hebben geen stroom "nodig" het enige wat stroom nodig heeft is de versterker. Ik zou btw ook geen pc speakers op een autoradio fixen. Tenzij het wattage, en het aantal ohms gelijk is.
Bij elke speaker is het wattage en het aant. ohms verschillend.

Er zijn van die kleine xxl-power versterkertjes te koop met 2 of 300 watt output. Ongeveer 20-25 watt rms. Die versterkertjes zijn mooi klein, en er komt een goed partij geluid uit. Ideaal voor in de scoot. Zijn iets onder de 25 euro.
 
die kleine versterkers zijn trouwens ideaal voor de mp3... doe er een leuk stel speakers bij +/- 30 watt rms, 200 watt piek, en je hebt prachtig geluid voor ongeveer 60 euro.
Ikzelf heb 2x 40 watt rms, 240 watt piek... komt machtig mooi muziek uit. :D
 
specificaties even opzoeken. En anders even kijken op de speakers waar hij oorspronkelijk op aangesloten zat. meeste autospeakers zijn trouwens 4 ohm als ik me niet vergis. Wattage kan je daarna best ongeveer gokken. Maar ohms moet je echt precies weten, anders is je radio naar de klote. (of versterker waar je speakers op aansluit)
 
dat zijn dus waarschijnlijk de pc speakers? 3 watt is inderdaad niets nee, dat heb je goed :p En die 8 ohm speakers kun je absoluut niet gebruiken op een radio of versterker waar 4 ohm op moet. ik raad aan om gewoon zo'n klein versterkertje te kopen, met een paar speakers die erop kunnen, dan ben je goedkoop uit, en je hebt gewoon mooi geluid.
 
heb 2 boxen van 110 watt elk met een versterker van 200 watt. Heb het nog niet geprobeert omdat ik eerst mijn kappen af wil hebben. Hoop dat er een beetje een mooi geluidje uit komt.

Maar die PC boxen hebben volgensmij ook nog weer stroom nodig. Maar beter dat je idd ff wat autoboxen koopt.
 
Nee, die boxen zelf hebben geen stroom nodig. In de behuizing van een standaard setje pc-speakers, zit een kleine ingebouwde versterker. Deze is goed voor een paar watts. Dát is hetgeen wat stroom nodig heeft, niet de speakers zelf. Die ontvangen namelijk alleen pulsen van de versterker die d.m.v een spoel een ijzeren pin heen en weer laten gaan. Deze pin zit dan weer aan de conus vast, en die zorgt voor luchtvibratie.
 
maar als ik dan juist een radio wil gebruiken en geen mp3 heb ik geen versterker nodig dus dan zou ik nu toch al iets van geluid uit 1 van beide boxen moeten krijgen. of komt er echt niks uit uit 3 watt en 4 ohm want die heb ik al aangesloten en geprobeert met een cassete. de cassette hoor je echt draaien maar geen geluid.
 
ik denk dat het computerboxen zijn die extra stroom nodig hebt en versterke hoeft er niet tussen als je alleen radio hebt maar als je meer wat wilt dan moet je er ff een versterkertje tussenknallen

en voor mp3 speler aansluiten moet je even een versterker hebben en dan nog een kabeltje erbij van rood en wit volgens mij naar zon oordopjes aansluiting ding en dan heb je geluid als 't goed is

greetz
 
kheb dus ondertussen besloten om het bij mijn radio te houden, dan heb ik geen versterker nodig
maar nu blijft mijn probleem van de versterkers dat ze niks van geluid geven
heeft er niemand een idee of is dit gewoon onmogelijk
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top