R³-Parts 2 Cilinder

Echt een vet dingetje.. Best leuk dat dat blokje zoveel power heeft met 2x 40cc cilindertje.. Ben benieuwd wat het zou doen met bijvoorbeeld 2x speed7t ofzo..

Ben benieuwd wat voor tijden je gaat rijden en het aantal pk's...
Hou deze zeker in de gaten!
 
Ziet er zeker allemaal goed uit robin :W, ik weet nog wel dat je op msn zei dat je de 2 cilinder van aad had gekocht en dat ik je niet geloofde :+

Je maakt er echt een tof ding van :D, ben benieuwd watvoor tijden je gaat rijden en of je een beetje met de top mee kan komen!

Succes verder :*
 
grappig, jij snapt het dus niet helemaal....

er is een reden waarom bijvoorbeeld auto's met 400 pk brede banden hebben, om de kracht beter op de weg te krijgen....

anders zouden ze in de racerij wel allemaal met smalle bandjes rijden ;)

Wel is het zo dat met een smalle band er minder rolweerstand is, alleen is het bijkomende effect van minder gewicht bij een kleine band beter te merken op de sprintbaan..

Jij snapt het zelf ook niet helemaal.
Lees dit (4 jaar oude) topic maar eens, daar kunnen we misschien verder discussieren over tractie en kunnen we dit topic schoon houden.

http://forum.scooterforum.net/forum/f37/tractie-97277/

Probleem van de ABT sprinter zat hem vooral in het motorische vlak zoals Mario al aangeeft. Naar mijn mening moet dat met een aantal ingrepen goed te krijgen zijn als er wat van het hoge topvermogen wordt ingeleverd.
 
Hey,

Bedankt voor de reactie's.

Tot nu toe ben ik nog lekker aan het bouwen en loopt alles nog enig sins volgens plan.
Er zijn wat kleine dingen die nog moeten gebeuren. Frame wil ik nog iets sterker maken en dan is hij wel aardig klaar. Misschien nog banken misschien ook niet..

Wat betreft het vermogen: Wat ik als eerst wil proberen (waar ik wat in zie) is een andere ontsteking deze zal over 2 weken ongeveer wel bij me zijn gaat om een ignitech.
Het ligt er aan hoe dit uitpakt anders wil ik ook nog wat gaan doen met de krukas stand.

vd weer (week) ;) zal er weer een update zijn.

Gr Robin,
 
Krukasstand? je zult niets beter vinden van een 180graden stand. of bedoel je dat niet? Tevens kan je op die hpi ook gewoon programmeerbare cdi's monteren.

succes ermee.
 
Yamaha claimt met de nieuwe R1(ongelijke ontstekingsvolgorde) betere tractie te hebben omdat de vermogensopbouw beter moet zijn. Is dat waar je op doelt?
Door het onregelmatig maken van de ontsteking, en dus niet om de 180 graden, zou de vermogensopbouw beter zijn. Of roep ik nu iets heel raars?
 
Krukasstand? je zult niets beter vinden van een 180graden stand. of bedoel je dat niet? Tevens kan je op die hpi ook gewoon programmeerbare cdi's monteren.

succes ermee.

Ik zit te denken aan een 90 graden stand. klopt indd maar wil de ignitech wel eens proberen ben erg benieuwd.
 
in de jaren 80 werden in de russische enduro wedstrijden de jawa 2 cilinders van een 180° naar een 0° verschuiving omgebouwd om een smeuïger motorkarakter te bekomen.
maar omdat dit off-road is weet ik niet of je er wat aan hebt.
heb deze informatie uit het boek: 2-stroke tuning door pavel husak.
 
Yamaha claimt met de nieuwe R1(ongelijke ontstekingsvolgorde) betere tractie te hebben omdat de vermogensopbouw beter moet zijn. Is dat waar je op doelt?
Door het onregelmatig maken van de ontsteking, en dus niet om de 180 graden, zou de vermogensopbouw beter zijn. Of roep ik nu iets heel raars?

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=UvTXMtTTKQw"]YouTube - 2009 Yamaha YZF-R1 engine technology explanation[/ame]

Clue @ 3 min

OT. Vet project, ben benieuwd naar de vorderingen.
 
Appels en peren?

2 cil en 4 cil op lijn is heel wat anders. Een 2 cil zet je op 180 graden en een 4 cil op 90 graden. Je gaat echt niks winnen met een 2 cil op 90 graden te zetten. (Zet m dan helemaal op 0 graden, gebruik dan meteen 1 cilinder...). Snap btw niet waarom Yamaha dit nu pas toepast? (zoals in het begin van een filmpje werkt het als een 2 cilinder die 180 staat)

@Ramon, Vind jij 90graden onregelmatig? Ik niet.
 
Precies, Als je bijde cilinders op 0 graden zet zie ik persoonlijk geen enkel voordeel meer in een 2 cilinder. Voor de sprint denk ik dat een 2 cilinder toch al weinig voordelen bied, want wil je vermogenswinst hebben dan verval je automatisch in een veel hoogtoerige machine. Iets wat je voor een 150 meter sprint net niet wil hebben. Op 90 graden zetten is natuurlijk helemaal belachelijk, en een andere ontsteking zul je in mijn ogen weinig met winnen. Ik denk zelf dat je het moet zoeken in een ander uitlaatontwerp.

Succes! :)

Mvg,
Tom
 
Precies, Als je bijde cilinders op 0 graden zet zie ik persoonlijk geen enkel voordeel meer in een 2 cilinder. Voor de sprint denk ik dat een 2 cilinder toch al weinig voordelen bied, want wil je vermogenswinst hebben dan verval je automatisch in een veel hoogtoerige machine. Iets wat je voor een 150 meter sprint net niet wil hebben. Op 90 graden zetten is natuurlijk helemaal belachelijk, en een andere ontsteking zul je in mijn ogen weinig met winnen. Ik denk zelf dat je het moet zoeken in een ander uitlaatontwerp.

Succes! :)

Mvg,
Tom

Bij gelijke cilinderinhoud kan je uit 2 cilinders kan je altijd meer vermogen halen dan uit 1. Dat komt omdat je meer spoeloppervlakte kan maken, plus dat je een hoger toerental kan draaien. Op het hogere gewicht na heeft een 2 cilinder dus alleen maar voordelen.

Het verbrandingsinterval is ook wel degelijk van belang. Met een 90 graden opstelling zal je minder last van slip hebben dan met 180 graden. (zowel slip i de overbrenging als op de weg!) De snaar / band heeft namelijk meer tijd om grip te (her)vinden, precies dit principe vind je in MotoGP! Daarom is bij bijvoorbeeld Yamaha het verbrandingsinterval gewijzigd. Betere tractie + de band gaat langer mee!

Een 360 graden krukas-opstelling is in dat opzicht misschien nog wel beter, alleen kan je dan problemen gaan krijgen met de krukas (i.v.m. grotere krachten die er doorheen gaan). Ook klinkt het dan als een 1 cilinder en dat is niet zo leuk natuurlijk.

90 graden opstelling i.c.m. iets tammere pijpjes en een nieuwe 2005 overrange is denk ik genoeg om de problemen onder controle te krijgen.
 
Hey,

Bedankt voor de reactie's.

Tot nu toe ben ik nog lekker aan het bouwen en loopt alles nog enig sins volgens plan.
Er zijn wat kleine dingen die nog moeten gebeuren. Frame wil ik nog iets sterker maken en dan is hij wel aardig klaar. Misschien nog banken misschien ook niet..

Wat betreft het vermogen: Wat ik als eerst wil proberen (waar ik wat in zie) is een andere ontsteking deze zal over 2 weken ongeveer wel bij me zijn gaat om een ignitech.
Het ligt er aan hoe dit uitpakt anders wil ik ook nog wat gaan doen met de krukas stand.

vd weer (week) ;) zal er weer een update zijn.

Gr Robin,
met de ignitecht onsteking ga je heus niks mee winnen is naar mijn mening nutteloos
je kan beter zorgen dat je het vermogen beter uit gaat smeren en op de baan krijgt
 
Robin kan die ignitech toch gebruiken icm een wat zwaarder vliegwiel. En een deel van de opbouw van het vermogen zou je toch aan kunnen passen door de vervroegingscurve aan te passen?
 
Back
Top