R³-Parts 2 Cilinder

ik hoop dat mijn laserwerk goed van pas gaat komen robin, maar daar ben ik wel van overtuigd,

ik hoop dat je hele mooie tijden neer gaat zetten met dit frame en blok.

alleen er moet nog veel gebeuren ;)


spreek je!
 
dus als je niet vol op het gas kan omdat het wiel uitbreekt zit het in de overbrenging?
maargoed tis maar een tip


dan los je dat dus duidelijk niet op met een veel groter wiel en een bredere achterband, of je snapt t nog niet helemaal ;)

Verder is die 2 cilinder erg vet, dat word echt wel wat zie ik. Met een beetje geluk krijg je al dat vermogen op de weg, en dan knalt ie als een malle!
 
in itlaie zijn er wel meer 2 cilinder waaronder deze met een brede band

140iyrq.jpg
 
brede band is nergens voor nodig. alleen maar lastiger rijden.

ziet er goed uit robin, alleen waarom alle schorren naar een kant, denk dat je ook snapt dat dit geen sterke constructie is zonder achterstaaf?
 
grotere band = meer oppervlakte en dus automatisch minder druk per vierkante centimeter.

minder druk op je rubber? juist, wielspin:)
 
grotere band = meer oppervlakte en dus automatisch minder druk per vierkante centimeter.

minder druk op je rubber? juist, wielspin:)

grappig, jij snapt het dus niet helemaal....

er is een reden waarom bijvoorbeeld auto's met 400 pk brede banden hebben, om de kracht beter op de weg te krijgen....

anders zouden ze in de racerij wel allemaal met smalle bandjes rijden ;)


Wel is het zo dat met een smalle band er minder rolweerstand is, alleen is het bijkomende effect van minder gewicht bij een kleine band beter te merken op de sprintbaan..
 
de druk per vierkante centimeter wordt wel minder, maar omdat je meer centimeters oppervlakte op de weg hebt heb je meer grip. maar voor een scooter is dit gewoon niet nodig en bovendien wordt het bijsturen ook heel moeilijk op die manier.
 
Lekker boeiend allemaal ? dit is het topic van Robin... Niet een topic over achterbanden.
En @ Fontio.. Bas zuigt het niet echt uit zijn duim hoor. Op school zullen ze hem wel het een en ander geleerd hebben.
 
Grootste problemen waren slip in de overbrenging en een niet constant lopende motor. (Daardoor soms helemaal niet oppakken of juist super aggressief waardoor je in beide gevallen niet snel wegkwam).

Wil je het goed voor elkaar krijgen dan moet je waarschijnlijk zoeken naar een minder piekerig karakter van de motor (makkelijker afstellen), en als de problemen met slip blijven duren misschien ook het verbrandingsinterval wijzigen. Ook zou er wel een nieuwe overrange in mogen. Heb zelf ook grote problemen gehad met slip in de overbrenging met oud type overrange. Toen een nieuwe (2005) erin en de problemen waren weg (na een jaar zoeken).

Succes ermee:)
 
als je me std overrange gaat rijden , maybe een idee om de hele boel te stralen/polini overrange? Het vreet dan wel snaren maar je hebt wel grip wrs..
 
Back
Top