R3-Parts
R³-parts
Hallo,
Vorig jaar september (zo iets zal het geweest zijn) mailde ik Aad van ABTuning voor wat info over zijn 2 cilinder. In eerste in stanti zou ik zelf een 2 cilinder gaan bouwen. Maar Aad lied mij weten hem te verkopen. Vrij snel er na afgesproken paardagen later opgehaald.
Zoals op de foto zo heb ik hem gekocht.
Setup van de sprinter is:
Cilinder: 2x minibike 40cc
Uitlaat: 2x ABT opmaat
Krukas: 2x power one
Carburateur: 2x 19mm dellortho black
Luchtfilter: 2x twin air
Vario: Malossi overange
Koppeling: Malossi Deltaclutch
Membraan: 2x V-Force
Carters: CNC tussen stuk voor 2 cilinder
Poulies: Malossi Overange
koppelingshuis: Malossi Wingbell
Vsnaar: Malossi kevlar belt
Inlaat: 2x Polini recht spruitstuk
ontsteking: Hpi 180 Graden
Lagers: Skf C4
Toekomst plannen:
Nieuw frame alluminum.
Word aan gewerkt: 26-03-09
Andere overbrening.
Tekeningen zijn klaar: 3-11-08
Andere ontsteking.
Ignitech ontsteking: Verwacht 30-04-09
Krukas veranderen.
Dit is een samenloop van test resultaten.
CNC gefreesde voor velg.
De tekening zijn klaar: 03-03-09
Mijn Dank gaat uit naar de hulp van Ruud.
CNC gefreesde kroon platen:
Word getekend 01-04-09
Alluminium voorvork poten:
Word getekend 01-04-09
Op het moment ben ik erg druk met de sprinter bezig.
Het Project:
De velgen gefreesd en gedraaid.
Ben over de neos velg niet helemaal tevreden.
Vervolgens het setje inclusief de voor velg laten poeder coaten (in kleur van het zitje) op de foto lijkt het niet.
Via Harjo Josdijkman. Bedankt nog !
Deze teller gekocht aim mychron 4 sprint.
functies die ik heb.
-Snelheid
-Toerental
-Cilinder tempratuur 2x
Enkele dagen later de kop aan gepast.
Ook de uitlaatjes hadde wat roest deze in een beits bad gelegd en daar kwamen ze weer schoon uit. (enigsins gelijk opgeknapt)
Na wat zoek werk nog een radiateur gevonden.
slang aansluitingen er afgezaagd en gelijk nieuwe gemaakt en gelast.
Het Frame.
Ben begonnen met het (subframe) na wat frees las werk.
Intussen het allu zitje gelast door mijn collega (me frame laat ik liever lassen door iemand met meer ervaring mijn collega)
Nieuwe subframe as gemaakt.
Begonnen aan me balhoofd en later gelast inclusief het zitje.
Resultaat.
Op het werk werken we met tafels met gaten ideaal voor mij om deze als mal te gebruiken.
Beugel onder ophaning gelijk gelast.
gister avond laat wat hecht werk vericht en de laatste delen op maat gemaakt.
Nu staat het er zo bij.
UPDATE 10-04-09
Vanmorgen vroeg op het werk het frame zo goed als afgelast. Thankje gelast radiateur klaar gemaakt en nog schoon gemaakt.
Ook waren de Twin Air filters binnen ze laten veel lucht door ik hoop dat voldoende is wel jammer dat ze vrij klein zijn(slagje groter had gemogen). Het laser snij spul heb ik ook van mark ontvangen ik heb alles dubbel laten snijden gewoon voor in nood. Bedoel het frame was vanmorgen pas klaar dan nog tekenen en nog laten snijden dit risico wouw ik niet lopen van daar dus het kan zo zijn dat je bijna niks er van terug zal zien
Hier wat foto's.
Laser snij werk.
Type plaatje vond wel leuk voor op het frame
Radiateur klaar.
stuur demper en 1x pakking set binnen andere staat in back order.
En het benzine thankje vind hem erg geslaagd deze komt net als bij de meeste onder/door mijn zitje
frame klaar(op wat kleine dingen na maar dat doe ik aankomende week even)
Nog even lagers regelen voor in het voorwiel
Dit weekend zou ik gaan solderen helaas is mijn alluminium soldeer nog niet binnen. nog even geduld dus.
Bij de vogende Update zal er dit zijn.
-Alluminium soldeer.
-Frame klaar en voorzien van beugels.
-kill switch.
-Waterpomp deksel.
-Koelslang
Gr Robin R³-Parts
Vorig jaar september (zo iets zal het geweest zijn) mailde ik Aad van ABTuning voor wat info over zijn 2 cilinder. In eerste in stanti zou ik zelf een 2 cilinder gaan bouwen. Maar Aad lied mij weten hem te verkopen. Vrij snel er na afgesproken paardagen later opgehaald.
Zoals op de foto zo heb ik hem gekocht.
Setup van de sprinter is:
Cilinder: 2x minibike 40cc
Uitlaat: 2x ABT opmaat
Krukas: 2x power one
Carburateur: 2x 19mm dellortho black
Luchtfilter: 2x twin air
Vario: Malossi overange
Koppeling: Malossi Deltaclutch
Membraan: 2x V-Force
Carters: CNC tussen stuk voor 2 cilinder
Poulies: Malossi Overange
koppelingshuis: Malossi Wingbell
Vsnaar: Malossi kevlar belt
Inlaat: 2x Polini recht spruitstuk
ontsteking: Hpi 180 Graden
Lagers: Skf C4
Toekomst plannen:
Nieuw frame alluminum.
Word aan gewerkt: 26-03-09
Andere overbrening.
Tekeningen zijn klaar: 3-11-08
Andere ontsteking.
Ignitech ontsteking: Verwacht 30-04-09
Krukas veranderen.
Dit is een samenloop van test resultaten.
CNC gefreesde voor velg.
De tekening zijn klaar: 03-03-09
Mijn Dank gaat uit naar de hulp van Ruud.
CNC gefreesde kroon platen:
Word getekend 01-04-09
Alluminium voorvork poten:
Word getekend 01-04-09
Op het moment ben ik erg druk met de sprinter bezig.
Het Project:
De velgen gefreesd en gedraaid.
Ben over de neos velg niet helemaal tevreden.
Vervolgens het setje inclusief de voor velg laten poeder coaten (in kleur van het zitje) op de foto lijkt het niet.
Via Harjo Josdijkman. Bedankt nog !
Deze teller gekocht aim mychron 4 sprint.
functies die ik heb.
-Snelheid
-Toerental
-Cilinder tempratuur 2x
Enkele dagen later de kop aan gepast.
Ook de uitlaatjes hadde wat roest deze in een beits bad gelegd en daar kwamen ze weer schoon uit. (enigsins gelijk opgeknapt)
Na wat zoek werk nog een radiateur gevonden.
slang aansluitingen er afgezaagd en gelijk nieuwe gemaakt en gelast.
Het Frame.
Ben begonnen met het (subframe) na wat frees las werk.
Intussen het allu zitje gelast door mijn collega (me frame laat ik liever lassen door iemand met meer ervaring mijn collega)
Nieuwe subframe as gemaakt.
Begonnen aan me balhoofd en later gelast inclusief het zitje.
Resultaat.
Op het werk werken we met tafels met gaten ideaal voor mij om deze als mal te gebruiken.
Beugel onder ophaning gelijk gelast.
gister avond laat wat hecht werk vericht en de laatste delen op maat gemaakt.
Nu staat het er zo bij.
UPDATE 10-04-09
Vanmorgen vroeg op het werk het frame zo goed als afgelast. Thankje gelast radiateur klaar gemaakt en nog schoon gemaakt.
Ook waren de Twin Air filters binnen ze laten veel lucht door ik hoop dat voldoende is wel jammer dat ze vrij klein zijn(slagje groter had gemogen). Het laser snij spul heb ik ook van mark ontvangen ik heb alles dubbel laten snijden gewoon voor in nood. Bedoel het frame was vanmorgen pas klaar dan nog tekenen en nog laten snijden dit risico wouw ik niet lopen van daar dus het kan zo zijn dat je bijna niks er van terug zal zien
Hier wat foto's.
Laser snij werk.
Type plaatje vond wel leuk voor op het frame
Radiateur klaar.
stuur demper en 1x pakking set binnen andere staat in back order.
En het benzine thankje vind hem erg geslaagd deze komt net als bij de meeste onder/door mijn zitje
frame klaar(op wat kleine dingen na maar dat doe ik aankomende week even)
Nog even lagers regelen voor in het voorwiel
Dit weekend zou ik gaan solderen helaas is mijn alluminium soldeer nog niet binnen. nog even geduld dus.
Bij de vogende Update zal er dit zijn.
-Alluminium soldeer.
-Frame klaar en voorzien van beugels.
-kill switch.
-Waterpomp deksel.
-Koelslang
Gr Robin R³-Parts
Last edited: