R&BK Sprint SONICS!!

R&BK BOB

Karsemeijer
Hier twee nieuwe sonic projecten uit harderwijk. R&BK SONICS staat voor Rick en Bob Karsemeijer Sonics. Zoals je aan mijn avatar kan zien ben ik Bob en me broer heet Rick, is hier op het forum aangemeld als Jaaerox.

Na het oude project weg gedaan te hebben zijn we een nieuw project begonnen.
Vorige project was een paarse sr waar een leuke score van 23.2 pk (22.7 SAE) uit gekomen is. Met oud model speed XSH tuned!!

9.jpg


We zijn begonnen met 2 standaard oude gare sonics te kopen, de een van mastervanloon hier op het forum en de ander is via marktplaats gekocht. De sonics zijn gestript om verlengd en verlaagd te worden.

8.jpg


Omdat we gewoon met 70cc willen gaan rijden hebben we gekozen voor speed cilinders. Er zijn twee nette SD blokjes gekotterd om hier mee verder te bouwen. Een van de sonics gaat rijden met de nieuwe speed 7T, en de ander met de oude XSH speed cilinder en 85 mm as. Voor de rest moesten er een hoop nieuwe onderdelen besteld worden.

10.jpg


Nog voordat alles in elkaar zat werd er door Tino gebeld dat de Tovami testbank de volgende dag geleverd zou worden. We zijn als een gek 1 van de sonics de avond van te voren in elkaar gaan lassen en bouwen om toch ff met de bank te kunnen testen. Het resultaat na een avondje werken en veel tywribs:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


Toen werd de volgende dag de bank geleverd:

4.jpg


5.jpg


6.jpg


Meteeen dezelfde avond nog wat gespeed met de bank, en voornamelijk met de mengselmeter want na enkel een paar sproeiers wisselen kwam er een score van 23.3 PK, en 22.6 SAE gecorrigeerd uit rollen!!!! Dit met de volgende setup:

Standaard Speed 7T
Carters zelf gedaan
Hpi`tje
Koso carbje
Etc.. de standaard minarelli projectonderdelen...

Std Speed2006.jpg


7.jpg


Wat nu te doen, bijde sonics netjes vanaf het begin af op bouwen, kappen aanpassen en laten spuiten, (worden hoogstwaarschijnlijk oranje met zwart) en natuurlijk Veeel en veeel testen en afstellen. En natuurlijk de cilinder richting marco sturen voor een dot extra vermogen!

Uiteraard zal er volgend jaar met bijde sprinters SBO gereden worden.

Verder updates zullen in de eerste post komen en verder ook gewoon in het topic door mij en Rick (Jaaerox)

----------------------------------------------------------------------
UPDATE 22-01-07

Een kleine update voor het verder opbouwen van de sonics. Van de week zullen de sonic frames verder afgelast worden en zijn ze klaar om op te bouwen. De gehele sonics worden zwart met enkele glimmende accenten, maar vooral zwart :). Hier alvast wat fotos van losse onderdelen.

Twee dezelfde stuurtjes, met kleine hendels en snelgas :)
1.jpg


2.jpg


Blokjes afgelopen week gepareld, getuned en opgebouwd!!
3.jpg


4.jpg


En tot slot wat leuke afgedraaide onderdelen :W
5.jpg


6.jpg


7.jpg


Eind van de week komt er een update met het totaalplaatje van de twee sonics op wielen.

----------------------------------------------------------------------
UPDATE 23-01-07

Sonic #1 alvast op zijn wielen gezet, de achterkant kan nog een stuk omhoog of omlaag en de voorkant ook :).

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


----------------------------------------------------------------------
UPDATE 27-01-07
Ook in de eerste post

Even een foto van de remklauw, voorwiel + vork :)

1.jpg


2.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er goed uit jongens, en Bob...hou jij het topic maar bij anders komt het niet goed:D
Ik kom vandeweek even banken.
 
Back
Top