Quad trekken

wikitork 0

New Member
Hoi ik heb een vraag.

Ik heb 2 quads en ze zijn beiden geschorst, ik heb ook geen rijbewijs die vriend van mij ook niet.

Mijn vader heeft dus een garage gehuurd ongeveer 3km van me huis (ik woon in Amstelveen dus het is heel kut met garages en politie) en ik wil die quads dus daar naar toe verplaatsen, ik heb een fatbike (jaja kut ding weet ik al) en wou ze dus daarnaar toe trekken met een vriend van mij. Zou de politie daar moelijk over doen of zou het Oke mee moeten zijn?

MVG,

Wiktor

Advertisement - register to remove this

Het is een optie het kost 30€ maar heel eerlijk gezegt lijk het me leuker om met dat ding te kloten op de fietspad xD
ja op dat fietspad kloten is leuker. tot er een man op een motor verschijnt met een gele helm. Dan is 30 ineens met een 0 er bij(minimaal) en dan gaan ze op de aanhanger. Naar t bureau. welke vind je leuker? de aanhanger om ze naar de garage box te brengen of dat de politie dat doet,Naar hun eigen loods?

ja op dat fietspad kloten is leuker. tot er een man op een motor verschijnt met een gele helm. Dan is 30 ineens met een 0 er bij(minimaal) en dan gaan ze op de aanhanger. Naar t bureau. welke vind je leuker? de aanhanger om ze naar de garage box te brengen of dat de politie dat doet,Naar hun eigen loods?
Ja nee dat is kut ja maar vandaar was me vraag mag het, want ik kon niks vinden online. Maar ik dacht dat het wel zou mogen omdat ze niet aan staan. Ik bedoeld ook meer van ik kan een aanhanger huren maar als het zou mogen zou ik ze veel liever trekken

Ja nee dat is kut ja maar vandaar was me vraag mag het, want ik kon niks vinden online. Maar ik dacht dat het wel zou mogen omdat ze niet aan staan. Ik bedoeld ook meer van ik kan een aanhanger huren maar als het zou mogen zou ik ze veel liever trekken
Dat het er niet staat(of wat dan ook)is omdat in de regel mensen weten dat eenvoertuig wat getrokken word rijd op de weg. Dus het moet een kenteken en verzekering hebben.Tneemt deel aan t verkeer. al dan niet rijdend(Een motorvoertuig dus).Als je het in een aanhanger vervoert(ook weer naar de bijbehorende regels) heb je geen problemen. je moet simpel denken... Neemt t deel aan t verkeer? dan moet het verzekerd zijn en een kenteken hebben want je rijd er mee. ondanks dat je het sleept.In een aanhanger staat hij vast en word het vervoerd in een aanhanger en is het geen deelnemer want dat is de aanhanger. en daar zitten ook regels aan. Die kan je googlen. maar dan rijd t niet zelf.

Dat het er niet staat(of wat dan ook)is omdat in de regel mensen weten dat eenvoertuig wat getrokken word rijd op de weg. Dus het moet een kenteken en verzekering hebben.Tneemt deel aan t verkeer. al dan niet rijdend(Een motorvoertuig dus).Als je het in een aanhanger vervoert(ook weer naar de bijbehorende regels) heb je geen problemen. je moet simpel denken... Neemt t deel aan t verkeer? dan moet het verzekerd zijn en een kenteken hebben want je rijd er mee. ondanks dat je het sleept.In een aanhanger staat hij vast en word het vervoerd in een aanhanger en is het geen deelnemer want dat is de aanhanger. en daar zitten ook regels aan. Die kan je googlen. maar dan rijd t niet zelf.
Oke snap ik, maar puur theoretisch als ik van die kleine platforms koop van de gamma en ze onder de wielen vast zou zetten zou ik hem dan wel kunnen slepen (het loop de doel mis wat het is goedkoper om een aanhanger te huren dus zal ik dat ook doen maar goed ik ben gewoon nieuwsgierig) ps. Dankjewel voor de snelle reacties
Post automatically merged:

Liever trekken over het fietspad ,, tot dat je per ongeluk een fietser van het fietspad afslingert ...
Lekker slim bezig ... ( maar niet heus ).
Daarom wou ik met een vriend rijden zegmaar dat hij erop zit maar goed ik zal wel een aanhanger huuren

Attachments

• Screenshot_20241113-215208.png
    Screenshot_20241113-215208.png
    138.2 KB · Views: 1
Oke snap ik, maar puur theoretisch als ik van die kleine platforms koop van de gamma en ze onder de wielen vast zou zetten zou ik hem dan wel kunnen slepen (het loop de doel mis wat het is goedkoper om een aanhanger te huren dus zal ik dat ook doen maar goed ik ben gewoon nieuwsgierig) ps. Dankjewel voor de snelle reacties
Post automatically merged:

Daarom wou ik met een vriend rijden zegmaar dat hij erop zit maar goed ik zal wel een aanhanger huuren
nee... een "hondje" zoals dit genoemd word is geen oplossing. hij moet in een aanhanger welke gekentekent is met iig t kenteken van t trekkende voertuig(auto) of een eigen kenteken hebben bijvoorbeeld een Tandemasser) en getrokken worden door een verzekerd voertuig. en als je het nu nog niet snapt dan weet ik t ook niet meer. en let wel ik en velen met mij zijn door schade en schande wijs geworden en ook door dingen waar we net mee wegkwamen. Welke met meer geluk dan wijsheid ten uitvoer werden gebracht.

nee... een "hondje" zoals dit genoemd word is geen oplossing. hij moet in een aanhanger welke gekentekent is met iig t kenteken van t trekkende voertuig(auto) of een eigen kenteken hebben bijvoorbeeld een Tandemasser) en getrokken worden door een verzekerd voertuig. en als je het nu nog niet snapt dan weet ik t ook niet meer.
Nee Oke dat kan ik wel snappen. Nog steeds vind in het een beetje bullshit maar ik moet er mee leven. Thx voor de reacties

Nee Oke dat kan ik wel snappen. Nog steeds vind in het een beetje bullshit maar ik moet er mee leven. Thx voor de reacties
Stel dat zoals @Brute-Force zegt jij er fiets of wat dan ook en 2 van de gasten komen met de door jou geschetste combinatie naast je rijden en ze beuken je per ongeluk van t voertuig dat je bestuurd of al dan niet als voetganger.. Wat zou je ze dan toe roepen?`ik kan het wel raden, Dan zou je ze de huid vol schelden en denken: Zij ze wel bij hun verstand om dit op deze manier te doen?! 100% dat t zo gaat.

Nee Oke ik zal wel naar jullie advies luister
ik help t je hopen. t kost wat maar t kost meer als een ander wat overkomt door onvoorzichtigheid en/of door dat je denkt dat t wel kan.Hier in zwolle reed laatst een combi van een scooter die een quad trok. de quad schudde alle kanten op. was op 7 november. Eerste waar ik aan dacht na je bericht.

ik help t je hopen. t kost wat maar t kost meer als een ander wat overkomt door onvoorzichtigheid en/of door dat je denkt dat t wel kan.Hier in zwolle reed laatst een combi van een scooter die een quad trok. de quad schudde alle kanten op. was op 7 november. Eerste waar ik aan dacht na je bericht.
Ja zoveel is het ook niet het is 40€ maar leek me toch leuker als het mocht. Maar na de reacties te lezen ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het niet de slimste idee is xD.

Het is een optie het kost 30€ maar heel eerlijk gezegt lijk het me leuker om met dat ding te kloten op de fietspad xD
Waarom vraag je het dan haha.
Als dat ding niet is verzekerd mag ie niet op de weg, ook niet als ie word gesleept en zelfs niet als je hem zou duwen. En anders gewoon keer snachts ofzo doen laat je je maat een paar honderd meter ervoor fietsen en vlammen

Ik zou ook een keer savonds gaan en rijden met beleid. Leuke ervaring en beetje adrenaline. Wel beetje oppassen dat je niemand van de sok rijd want je bent niet verzekerd.

Er zijn er vast wat op tegen, maar die hebben in hun jeugd ook niet altijd binnen de lijntjes gekleurd hoor.

Back