Punten op rijbewijs

StuntSnuiver

Slider Invasie!
Ey

Ik hoorde dat als je 30 km/u te hard reed je een punt op je rijbewijs kreeg en dat hij ook meetelde voor je auto of motor rijbewijs.

Nu heb ik dus nog een certi, krijg ik dan ook een punt op mijn rijbewijs?

En je krijgt dus een punten rijbewijs bij je eerste officele rijbewijs. Dat zou dus betekenen dat je op je 21ste geen punten rijbewijs meer hebt als je een scooter rijbewijs hebt gehaald? Vond dat stuk nogal wazig namelijk....
 
Advertisement - register to remove this

Als je een certi hebt dan geldt het geloof ik niet voor je puntenrijbewijs.
En die 5 jaar puntenrijbewijs lijkt mij dat dat pas geld voor je auto/motorrijbewijs.
 
ik heb dus vorige week een boete gekregen voor door rood rijden op m'n scooter. Aangezien ik dus al m'n autorijbewijs heb, gaat er zeer waarschijnlijk gewoon 1 punt van mijn autorijbewijs af. Ik weet alleen niet precies hoe dat zit wanneer je je autorijbewijs nog niet hebt.
 
Maar ze kunnen alleen maar een punt aftrekken van je rijbewijs als je persoonlijk aangehouden wordt. Als je geflitst wordt of iets of je niet bang te zijn.
 
Was op weg misbruikers dat ik het zag. Was afgelopen week meende ik. Maar hoe die vent het vertelde snapte ik er geen donder van.

Aangezien hij vertelde dat je wel punten kon krijgen en dat die wel mee gingen naar je motor/autorijbewijs.

Ook zei hij dat je een punten rijbewijs had van 5 jaar of zo als ik mij niet vergis. Dit na afgifte van het eerste officiele rijbewijs. Maar een scooter rijbewijs is officieel lijkt mij.
 
Was op weg misbruikers dat ik het zag. Was afgelopen week meende ik. Maar hoe die vent het vertelde snapte ik er geen donder van.

Aangezien hij vertelde dat je wel punten kon krijgen en dat die wel mee gingen naar je motor/autorijbewijs.

Ook zei hij dat je een punten rijbewijs had van 5 jaar of zo als ik mij niet vergis. Dit na afgifte van het eerste officiele rijbewijs. Maar een scooter rijbewijs is officieel lijkt mij.

Je krijgt geen punten maar moet ze inleveren. En normaal duurt het 5 jaar inderdaad. Ik weet niet of dit met categorie AM ook telt maar zoals jij het verteld wel dus.
 
Zo werd het vertelt door die keutel. Snap er dus even geen donder meer van... Weet wel dat die jonge die ze aanhielden op zijn brommer, dat die een punt kreeg....
 
Back
Top