Punten rijbewijs?

Snelheidskonijn

Well-Known Member
Ik ben eergister gelaserd en daar kwam na correctes 31km/h te hard uit, uiteraard buiten de bebouwde kom op een rustige rechte saaie weg .

Nu vroeg ik me af als ik nu gelijk een puntaftrek heb op me (auto)rijbewijs ? Deze moet ik nog wel halen want ik ben nog geen 18 .

Ik had al wat opgezocht over beginnend bestuurder en daar hebben ze het over 5jaar, tellen die 2jaar van brommerrijbewijs dan ook mee? anders is het wel krom geregelt lijkt me ....

B.v.d

Willem-Jan.

//Edit wat ik vergeten ben te vragen, hoeveel correctie moeten ze bij 74km/h eraf halen ( Bij zon laser apparaat )
 
Advertisement - register to remove this

Op de snelweg mag je tot 40km/h te hard en alles wat dat niet is tot 30km/h te hard, alles hierboven is een punt aftrek.

Denk niet dat je in de problemen komt voor je 'echte' rijbewijs aangezien het puntenrijbewijs alleen geldt voor de auto&motor etc.
 
Op de snelweg mag je tot 40km/h te hard en alles wat dat niet is tot 30km/h te hard, alles hierboven is een punt aftrek.
Uhhm 30Km/h of meer te hard = registratie + puntenaftrek (Met de auto/motor iig).

Je hebt nog geen rijbewijs dus lijkt me ook niet dat ze punten kunnen gaan geven :)
Agent: Dat was wel een vette overtreding, die geef ik 5 punten ;)

@ Snelheidskonijn: Ik denk niet dat ze dat meerekenen, theorie voor auto/motor is namelijk wat anders als voor brommer (Brommer is 20 vragen ofzo toch? Auto/motor is 50 vragen ofzo).

Maar er bestaat een kans dat ze het wel registreren, en dat zou IMO idd een beetje krom zijn.
Maar je kunt er nu toch niks meer aan doen.
Trouwens, als je je rijbewijs kwijt raakt dan mag je opnieuw je rijbewijs halen (Theorie + praktijk), dus dan moeten die punten wel foetsie zijn...toch?

Denk dat die 3Km/h correctie wel klopt als ik naar "blik op de weg" en "wegmisbruikers" kijk.

Genoeg kromme dingen:
Bij een verzekering b.v. kun je wel de schadevrije jaren van brommer/scooter meenemen naar je auto verzekering, maar schadevrije jaren van een auto verzekering kun je niet meenemen naar een brommer/scooter verzekering:?
 
Als je rijbewijs word ingevorderd voor de auto of motor hoef je hem niet opnieuw te halen. Dit is alleen zo als je het meerdere malen hebt gedaan en de OVJ denkt dat je "niet meer kan rijden". Dan moet je opnieuw je rijbewijs halen. Dus lessen etc.

Bij certificaat kan dit niet.

En bij punten rijbewijs (auto) is het zo van 30+ te hard en je hebt punt aftrek als je er bij bent.
 
Uhhm 30Km/h of meer te hard = registratie + puntenaftrek (Met de auto/motor iig).

overal behalve de snelweg, hier kan je tot 40km/h te hard rijden zonder een puntaftrek te krijgen.

je kan punten aftrek krijgen voor:

- hinder op de weg wat voor gevaar zorgt.
- bumperkleven
- Bij een ongeval letsel of schade toebrengen door jouw schuld.
- overschrijding van 40km/h op de snelweg, alle andere wegen met 30km/h
- hinder geven met als gevolg letsel of schade.
 
Last edited:
Je rijbewijs die je nu hebt is hetzelfde als voor de auto, maar je mag geen auto rijden, beetje krom...

Maar waar willen ze punten vanaf halen als je nog geen auto mag rijden....
 
rijden onder invloed, tussen de 0.2 en de 0.5 promil leverd je de eerste keer geen punt atrek op aleen een flinke boete en een 1 tot 5 uur rij verbod. en zit je bij de eerste keer over de 0.5 dan is het gelijk een punt aftrek.

heb het mee gemaakt, zat all op 0.3 promil van maar 2 drankjes echt vaag maarjah kreeg aleen een rij verbod van een uur en een flinke 220 eurie boete:(
 
Genoeg kromme dingen:
Bij een verzekering b.v. kun je wel de schadevrije jaren van brommer/scooter meenemen naar je auto verzekering, maar schadevrije jaren van een auto verzekering kun je niet meenemen naar een brommer/scooter verzekering:?

Ohh, is dit waar? Doet de OrionDirect dit ook? Heb al bijna 3 schadevrije jaren ..
 
Je rijbewijs die je nu hebt is hetzelfde als voor de auto, maar je mag geen auto rijden, beetje krom...

Maar waar willen ze punten vanaf halen als je nog geen auto mag rijden....

Aan de andere kant, als jij met je motor wat flikt, telt inname ook voor je (vracht)auto etc rijbewijs. Je mag dan ook geen trekker of brommer meer rijden tot je rijbewijs is teruggegeven.
 
Back
Top