Punten aftrek op rijbewijs met scooter?

Vinnie

Well-Known Member
ik heb gezocht maar er kwam een topic uit waar ik niet veel wijzer van werd :)

stel:

je hebt een scooter die te hard rijd, +30 km/h voor het gemak.. deze overtreding is met de auto ook -1 punt op je puntenrijbewijs.
je rijd met deze scooter NIET te hard maar word gepakt voor een rollerbank oid..

kunnen ze dan ook een punt afsnoepen van je rijbewijs omdat je scooter harder KAN, +30 km/h?
Als je gepakt word kan ik me er iets bij voorstellen dat ze dit doen maar wanneer je dus puur in een fuik rijd of gewoon zo van de straat geplukt word.

iemand een duidelijk antwoord en misschien nog wat feiten ? :)
 
Advertisement - register to remove this

ik heb het hier over wanneer je rijd met een autorijbewijs en niet het scooter rijbewijs..

verder is het DAT punt ipv DIE punt :)
 
Is het dan niet zo dat als je in een fuik beland ze je daar geen punt voor mogen geven.

als je met een auto wordt geflitst met 30 te hard is dat normaal ook een punt op je rijbewijs, maar ze moeten je verplicht tot stoppen manen willen ze je dat punt kunnen geven

aangezien ze met zon flitsapparaat anders iedere keer moeten gaan controleren of de persoon op de foto wel overeen komt met de eigenaar van het voertuig.

en naar mijn weten zijn de punten die je rijdt op je scooter tellen die niet mee voor je autorijbewijs.
 
klopt
scooter telt niet mee bij rollerbank
wel bij meting met lazer/auto ofzo

en heb je alleen scooter rijbewijs kan je idd geen punten krijgen/wegkrijgen
 
Is het dan niet zo dat als je in een fuik beland ze je daar geen punt voor mogen geven.

als je met een auto wordt geflitst met 30 te hard is dat normaal ook een punt op je rijbewijs, maar ze moeten je verplicht tot stoppen manen willen ze je dat punt kunnen geven

aangezien ze met zon flitsapparaat anders iedere keer moeten gaan controleren of de persoon op de foto wel overeen komt met de eigenaar van het voertuig.

en naar mijn weten zijn de punten die je rijdt op je scooter tellen die niet mee voor je autorijbewijs.

Mensen met een autorijbewijs krijgen automatisch AM erbij. Het lijkt me dat voor beide groepen (de AMérs en degene met meerdere rijbewijzen) dezelfde regels gelden..
 
klopt
scooter telt niet mee bij rollerbank
wel bij meting met lazer/auto ofzo

en heb je alleen scooter rijbewijs kan je idd geen punten krijgen/wegkrijgen
Met elk rijbewijs krijg je gewoon punten, die wel degelijk meetellen op je auto rijbewijs. Hoe dit bij rollerbanken zit weet ik verder niet, ik twijfel of meneer agent dat zelf wel weet.
 
ik heb het eens nagevraagd aan een politie agent en hij moest zelf ook even nadenken omdat hij zelf niets doet met rollerbanken.
volgens hem was het zo:
- word je daadwerkelijk staande gehouden als je 30+ rijd dan wordt er een punt van je rijbewijs genomen.
- word je meegenomen naar de rollerbank en dus niet gepakt terwijl je 30+ rijd word je dus gepakt op je constructiesnelheid. Dan word er geen punt in mindering gebracht op je rijbewijs.
 
Maar dan nog blijft er 1 vraag staan.

Stel je hebt op dat moment enkel maar je scooter rijbewijs.
Dan mogen ze die punten toch niet meenemen naar je autorijbewijs?
 
ik heb ooit eens gehoord dat ze dat wel willen gaan doen..
dus eerder verzamelde punten meenemen naar het autorijbewijs..

wat ik overigens best wel een goed idee vind
 
Back
Top