PSP & PSP Slim and Lite topic #1

Omdat er over de andere consoles al topics zijn, nu ook maar een over de PSP.

De PlayStation Portable (PSP) is een draagbare spelcomputer van Sony Computer Entertainment. Het is Sony's derde introductie in de PlayStation-lijn van spelcomputers. De PSP werd voor het eerst aangekondigd tijdens E3 in 2003 en werd onthuld op de E3 van 2004.

De draagbare spelcomputer, die tevens mogelijkheden biedt om video- en audio-bestanden af te spelen en foto's te bekijken, werd voor het eerst in thuisland Japan geïntroduceerd op 12 december 2004. De Sony PSP lite/slim kost nu in Europa €159,99. De releasedatum voor Noord-Amerika was op 24 maart 2005. In Europa was de releasedatum 1 september 2005.

Op 11 juli 2007 presenteerde Sony-topman Kazuo Hirai op de E3 in het Californische Culver City een nieuwe PSP. De PSP lite/slim. Deze nieuwe PSP kan videobeelden in hoge kwaliteit tonen, zodat gebruikers het apparaatje kunnen aansluiten op HD-televisies. Het apparaat is bovendien 19 procent lichter en 33 procent dunner dan de vroegere versie.

Sony positioneert de PSP onder andere als alternatief voor de draagbare spelcomputers van Nintendo, de Nintendo DS.

PSP.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Weten we. :p

Ik heb er een 3 weken terug gekocht , nou al beu. Als ik zin heb me SD kaart formatteren en muziek en films op gooien. Gebruik k m daarvoor. :) Games heb ik PS1 , PS2 , PS3 en tenslotte PC voor. :D
 
Last edited:
wahahhaa, dacht ook, heb je er eindelijk 1... nee...


ik heb de mijne nog, maar dat ding ligt onder meter stof...

maare iemand hoe ik dat ding aangesloten krijg op me ps3, lukt mij niet...
 
Ik heb ok nog zon ding. Je kan er geen gekopieerde umd's ofzo opspelen maar die iso/cso bestanden moet je dan op je mem stick zetten.


En het ding met de ps3 te verbinden is me wel gelukt weet alleen me god niet meer hoe en het stelde eigelijk ook vrij weinig voor
 
Wat is homebrew ? Ik weeet wel dat er een software is waarmee je gecopieërde UMD's kan afspelen en bespelen ? Bedoel je die ?

Homebrew zijn zelfgemaakte programma's door allerlei programeurs. Zo heb je bv een wekker, kan je youtube filmpjes via je psp streamen/downloaden.
Erg handig dus :D

De software waarmee je gedownloade spellen en homebrew mee kan spelen is de zogenoemde 'custom firmware' gemaakt door Dark_Alex. Het is gewoon de officiele sony software maar dan met de mogelijkheden van het spelen van spellen en homebrew draaien. :)

(zit al een tijdje in de 'psp scene' ;) )
 
psp slim kan geen homebrew op, maar kun je ook youtube mee streamen :)
ik vind 't best een lache ding, als je geen ruk te doen hebt, soms komen er wel leuke spellen voor uit en is natuurlijk makkelijk meegenomen om er ff custom firmware op te zetten...
of gewoon relax ps1 spellen van vroegahhh spelen :D
 
Homebrew zijn zelfgemaakte programma's door allerlei programeurs. Zo heb je bv een wekker, kan je youtube filmpjes via je psp streamen/downloaden.
Erg handig dus :D

De software waarmee je gedownloade spellen en homebrew mee kan spelen is de zogenoemde 'custom firmware' gemaakt door Dark_Alex. Het is gewoon de officiele sony software maar dan met de mogelijkheden van het spelen van spellen en homebrew draaien. :)

(zit al een tijdje in de 'psp scene' ;) )

En het gebruik van gedownloade games @ slim&Lite, is dat wel mogelijk?
 
psp slim kan geen homebrew op, maar kun je ook youtube mee streamen :)
ik vind 't best een lache ding, als je geen ruk te doen hebt, soms komen er wel leuke spellen voor uit en is natuurlijk makkelijk meegenomen om er ff custom firmware op te zetten...
of gewoon relax ps1 spellen van vroegahhh spelen :D

PS2 spellen spelen van vroeger !? Kan dit !? Hoe !? :p Ga ik weer Gran Turismo'en. :W

// edit ; PS1 :*
 
Last edited:
ja je schrijft namelijk in je flash geheugen en dat is dus waar je psp op runt. Als je 1 ding wijzigd/verwijderd e.d. dan heb je m 'gebricked' en das nie fijn ;)
 
daarom maar rustig aan bekijken wat er over een tijdje voor mogelijkheden zijn, sony doet er iig alles aan om het tegen te gaan. updates die je verplicht moet installeren bij nieuwe games etc.

Tot nu toe bevalt hij iig. wat zijn btw echt spellen die aan te raden zijn?
 
De kans dat hij brickt is nu vrij klein geworden hoor. Je moet een pandora batterij aanmaken en daarbij behorende memory card. Kan er weinig fout gaan want mocht hij bricken kan je dat were herstellen met een pandora batterij.

Maar Dark_Alex komt ook telkens met updates hoor soms al wel na 2 dagen van de sony release..
 
Back
Top