KreVaN
Sappert de Sap
Na een hoop gezeur heb ik toch maar besloten een project page te beginnen.
Ik zal beginnen zoals iedereen dat doet met zijn scooter verleden
Toen ik 14 jaar was kocht ik een tomos en een Yamaha DT voor de lol om beetje mee rond te raggen enzo en leren sleutelen
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18186&d=1147192918[/ir]
Verder niet echt spectaculair Dit ging allemaal niet hard genoeg
De setup van Yamaha DT:
Airsal 70cc AC
Mikuni 24mm rond
24mm Spruitstuk
Luhao snellebocht
Bitubo einddemper
Tomos:
50 cc orgineel bewerkt
14mm Carb
Membraam beetje bewerkt
Proma uitlaat
Toen werd ik 16 jaar en zag een heuse Aprilia Sr 2000 model staan Die wilde ik hebben en aangezien ik toen nog niet zo veel ervaring had met scooterblokken vroeg ik aan de dealer wat voor soort blok er onder zat?
Antwoordt: Minarelli Horizontaal Daar ging ik toen ook van uit. Bleek het achteraf een rot morini blok te zijn :S
Maar goed op een duur startte die moeilijk en was ik het beu en kocht een Zip AC nieuwe model
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18187&d=1147192918[/ir]
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18189&d=1147192918[/ir]
De Sr en de Zip heb ik nog steeds. En gebeurt vrij weinig mee maar goed…
Na dat ik hem ingereden had een km of 500 ging hij terug voor het service beurtje. Toen moest hij er toch echt aan geloven en kocht een hebo vario en een Gianelli NRX
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18188&d=1147192918[/ir]
Dus toen was het tijd voor een projectje omdat het toch wel geil is een 2 takt met meer als 10.000 toeren
Dus ik ging is een beetje sparen en kocht hier en daar is een paar onderdelen.
Ik begon eerst aan het blok en dat moest sowieso piaggio worden omdat ik hier wel goede ervaringen aan had.
Blok gekocht LC SD blokje lange carter
Setup die er op zat toen:
Polini Evo 70 LC
Power 1 pen 12 krukas
SKF c4 lagers
Originele ontsteking
Bidalot c20
Dellortho 21mm
Orginele vario poulies vertanding
Polini 2g koppeling
Dit allemaal kwam onder een typhoon frame 8P. Dit zag er echt niet uit en kocht ik een gecoat NRG frame van een maat.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18190&d=1147192918[/ir]
9 juni 2005
Toen Keihin ( en nee geen imitatie troep) 28mm gekocht
Malossi Schuin spruitstuk
Mhr 99 Krukas
Hpi 2004 Binnerotor
Hebo verstelbare koppeling
Killswitch
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18191&d=1147192918[/ir]
Hier mee toen 16,5 pk gescoord toch vond ik dat best netjes met orginele vario ed.
10 september 2005
Toen dacht ik doe even test rondje door de straat hoe die nu loopt voor Speelmansplaten.
En jahoor na net warm gedraaid kom er motor agent aan rijden dus ik dacht ik rij even me eigen terrein op en in de hoop dat ie daar niet op kwam maar helaas een agent mag dus in zo een geval gewoon op je terrein komen.
Dan krijg je dit voor je deur
Scooter terug gehad na 1,5 maand op het politie bureau te hebben gestaan Na 20 brieven naar de officier van justitie. En een boete van een berg aan me broek
Boete bleek toen 520 euro te zijn :s. Maar toen het beesje weer in de schuur stond was ik toch weer blij en snel de boete betaald.
Maar goed scooter terug betekend wat onderdeeltjes bestellen
Hebo Racing 2
Nieuwe evo B zuiger
Rechtspruitstuk
Overrange Set
Dit komt allemaal onder een vers blok
Runner DD blok deze ben ik nu aan bezig is gestraald en ben ik de carters aan het netjes maken met kneedbaar staal en dremel
Dit is inmiddels vervangen door Stage 6 racing drive en Stage 6 koppelings huis
Toen Velgjes gespoten.
70mm Kelk besteld
Stage 6 CNC halfpoulie
Stage 6 Koppelingshuis
Kart Tankje
Toen ging ik is kijken wat het deed op de bank:
Hier nog met geleende velg en zonder Kart tank.
Het Resultaat:
Een trieste 15.8 pk, toen de c20 er onder gezet ging wel redelijk stuk beter. Ik vond het vreemd omdat ik hier op het forum toch wel veel positieve dingen vond over de HR2. Toen de uitlaatpoort timing opgemeten. Dit was toch wel aan de lage kant voor een Pia evo.
De cilinder is inmiddels getuned door VTM.
Toen was het tijd voor Perkpolder, omdat ik het nog niet aandurfde met de net getunde evo omdat er geen tijd was om het mengsel safe te zetten maar met de "reserve evo" gegaan.
Leuke dag gehad. Redelijk wat sprintjes gewonnen.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18197&d=1147194551[/ir]
Samen met C4rn op Perk.
Groep Skz mensen en stukje ik:
Toen was meeting Meppel.
Ik moest helaas werken, toen die avond nog een btje met Danny (Evolution) en Tom (C4rn) gechilled. Danny ging naar Meppel "kijken". Hij baalde er toch wel van dat zijn shit nog niet optijd af was. Toen heeft hij die dag om m'n scooter geknalt. Nog steeds in dezelfde staat als op Perkpolder.
Update 1. 11 mei 2006
Setup:
Cilinder: Polini Evo 70 LC VTM Tuned
Uitlaat: Hebo Racing 2
Ontsteking: Hpi 2004 Rotor
Krukas : Rhq Krukas
Membraam: Malossi VL11
Spruitstuk: Malossi 25 mm rechtspruitstuk (28mm size)
Carburateur: 28 mm Keihin PWK.
Filter: Kartbox Luchtfilter
Vario: Mhr 2000 Vario
Poulies: Mhr Torque driver
Koppeling: Hebo verstelbaar
Koppelingshuis: Stage 6
V-Snaar: Malossi Kevlar
Halfpoulie: Stage 6 CNC
Lagers: Polini c4 lagers
Naaldlager: Mhr Naaldlager
Optisch:
Aerox Radiator
Reich electrische waterpomp
Koso Toerenteller
Stage 6 Temp meter
M stuur
Vooruitstaande clamp
Toekomst Plannen:
Bezig aan kappen, worden volgende week of die week daarop gespoten. Kleurtje is besteld.
Afstellen op de bank.
Aim kopen.
Mocht nog iemand tips of andere zaken die wel vet zijn, of verstandig hoor ik het graag.
Hier onder nog paar foto's die ik nog op me computer vond.
Hier Marco(Custom Rox) en Bas (BasV) in meppel
Sprintje op perkpolder
Nog wat gereedschap aangeschaft.
Hier de halfpoulie en kopp huis
Update 23-05-06
Voor de grap wat kappen er opgezet. Bezig met plamuren en strak maken van kappen.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18595&d=1148418424[/ir]
Kartfilter er opgezet. Spannings vrij gemonteerd in spruitstuk.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18596&d=1148418424[/ir]
Mooie hark standaard 8P
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18597&d=1148418424[/ir]
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18598&d=1148418424[/ir]
Blokje..
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18599&d=1148418424[/ir]
Filmpjes
Wel Quick Time nodig
http://media.putfile.com/Testbak-runs
http://media.putfile.com/video-000579
http://media.putfile.com/testruns-3
Ik zal beginnen zoals iedereen dat doet met zijn scooter verleden
Toen ik 14 jaar was kocht ik een tomos en een Yamaha DT voor de lol om beetje mee rond te raggen enzo en leren sleutelen
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18186&d=1147192918[/ir]
Verder niet echt spectaculair Dit ging allemaal niet hard genoeg
De setup van Yamaha DT:
Airsal 70cc AC
Mikuni 24mm rond
24mm Spruitstuk
Luhao snellebocht
Bitubo einddemper
Tomos:
50 cc orgineel bewerkt
14mm Carb
Membraam beetje bewerkt
Proma uitlaat
Toen werd ik 16 jaar en zag een heuse Aprilia Sr 2000 model staan Die wilde ik hebben en aangezien ik toen nog niet zo veel ervaring had met scooterblokken vroeg ik aan de dealer wat voor soort blok er onder zat?
Antwoordt: Minarelli Horizontaal Daar ging ik toen ook van uit. Bleek het achteraf een rot morini blok te zijn :S
Maar goed op een duur startte die moeilijk en was ik het beu en kocht een Zip AC nieuwe model
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18187&d=1147192918[/ir]
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18189&d=1147192918[/ir]
De Sr en de Zip heb ik nog steeds. En gebeurt vrij weinig mee maar goed…
Na dat ik hem ingereden had een km of 500 ging hij terug voor het service beurtje. Toen moest hij er toch echt aan geloven en kocht een hebo vario en een Gianelli NRX
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18188&d=1147192918[/ir]
Dus toen was het tijd voor een projectje omdat het toch wel geil is een 2 takt met meer als 10.000 toeren
Dus ik ging is een beetje sparen en kocht hier en daar is een paar onderdelen.
Ik begon eerst aan het blok en dat moest sowieso piaggio worden omdat ik hier wel goede ervaringen aan had.
Blok gekocht LC SD blokje lange carter
Setup die er op zat toen:
Polini Evo 70 LC
Power 1 pen 12 krukas
SKF c4 lagers
Originele ontsteking
Bidalot c20
Dellortho 21mm
Orginele vario poulies vertanding
Polini 2g koppeling
Dit allemaal kwam onder een typhoon frame 8P. Dit zag er echt niet uit en kocht ik een gecoat NRG frame van een maat.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18190&d=1147192918[/ir]
9 juni 2005
Toen Keihin ( en nee geen imitatie troep) 28mm gekocht
Malossi Schuin spruitstuk
Mhr 99 Krukas
Hpi 2004 Binnerotor
Hebo verstelbare koppeling
Killswitch
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18191&d=1147192918[/ir]
Hier mee toen 16,5 pk gescoord toch vond ik dat best netjes met orginele vario ed.
10 september 2005
Toen dacht ik doe even test rondje door de straat hoe die nu loopt voor Speelmansplaten.
En jahoor na net warm gedraaid kom er motor agent aan rijden dus ik dacht ik rij even me eigen terrein op en in de hoop dat ie daar niet op kwam maar helaas een agent mag dus in zo een geval gewoon op je terrein komen.
Dan krijg je dit voor je deur
Scooter terug gehad na 1,5 maand op het politie bureau te hebben gestaan Na 20 brieven naar de officier van justitie. En een boete van een berg aan me broek
Boete bleek toen 520 euro te zijn :s. Maar toen het beesje weer in de schuur stond was ik toch weer blij en snel de boete betaald.
Maar goed scooter terug betekend wat onderdeeltjes bestellen
Hebo Racing 2
Nieuwe evo B zuiger
Rechtspruitstuk
Overrange Set
Dit komt allemaal onder een vers blok
Runner DD blok deze ben ik nu aan bezig is gestraald en ben ik de carters aan het netjes maken met kneedbaar staal en dremel
Dit is inmiddels vervangen door Stage 6 racing drive en Stage 6 koppelings huis
Toen Velgjes gespoten.
70mm Kelk besteld
Stage 6 CNC halfpoulie
Stage 6 Koppelingshuis
Kart Tankje
Toen ging ik is kijken wat het deed op de bank:
Hier nog met geleende velg en zonder Kart tank.
Het Resultaat:
Een trieste 15.8 pk, toen de c20 er onder gezet ging wel redelijk stuk beter. Ik vond het vreemd omdat ik hier op het forum toch wel veel positieve dingen vond over de HR2. Toen de uitlaatpoort timing opgemeten. Dit was toch wel aan de lage kant voor een Pia evo.
De cilinder is inmiddels getuned door VTM.
Toen was het tijd voor Perkpolder, omdat ik het nog niet aandurfde met de net getunde evo omdat er geen tijd was om het mengsel safe te zetten maar met de "reserve evo" gegaan.
Leuke dag gehad. Redelijk wat sprintjes gewonnen.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18197&d=1147194551[/ir]
Samen met C4rn op Perk.
Groep Skz mensen en stukje ik:
Toen was meeting Meppel.
Ik moest helaas werken, toen die avond nog een btje met Danny (Evolution) en Tom (C4rn) gechilled. Danny ging naar Meppel "kijken". Hij baalde er toch wel van dat zijn shit nog niet optijd af was. Toen heeft hij die dag om m'n scooter geknalt. Nog steeds in dezelfde staat als op Perkpolder.
Update 1. 11 mei 2006
Setup:
Cilinder: Polini Evo 70 LC VTM Tuned
Uitlaat: Hebo Racing 2
Ontsteking: Hpi 2004 Rotor
Krukas : Rhq Krukas
Membraam: Malossi VL11
Spruitstuk: Malossi 25 mm rechtspruitstuk (28mm size)
Carburateur: 28 mm Keihin PWK.
Filter: Kartbox Luchtfilter
Vario: Mhr 2000 Vario
Poulies: Mhr Torque driver
Koppeling: Hebo verstelbaar
Koppelingshuis: Stage 6
V-Snaar: Malossi Kevlar
Halfpoulie: Stage 6 CNC
Lagers: Polini c4 lagers
Naaldlager: Mhr Naaldlager
Optisch:
Aerox Radiator
Reich electrische waterpomp
Koso Toerenteller
Stage 6 Temp meter
M stuur
Vooruitstaande clamp
Toekomst Plannen:
Bezig aan kappen, worden volgende week of die week daarop gespoten. Kleurtje is besteld.
Afstellen op de bank.
Aim kopen.
Mocht nog iemand tips of andere zaken die wel vet zijn, of verstandig hoor ik het graag.
Hier onder nog paar foto's die ik nog op me computer vond.
Hier Marco(Custom Rox) en Bas (BasV) in meppel
Sprintje op perkpolder
Nog wat gereedschap aangeschaft.
Hier de halfpoulie en kopp huis
Update 23-05-06
Voor de grap wat kappen er opgezet. Bezig met plamuren en strak maken van kappen.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18595&d=1148418424[/ir]
Kartfilter er opgezet. Spannings vrij gemonteerd in spruitstuk.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18596&d=1148418424[/ir]
Mooie hark standaard 8P
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18597&d=1148418424[/ir]
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18598&d=1148418424[/ir]
Blokje..
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=18599&d=1148418424[/ir]
Filmpjes
Wel Quick Time nodig
http://media.putfile.com/Testbak-runs
http://media.putfile.com/video-000579
http://media.putfile.com/testruns-3
Last edited: