Project - Totale revisie Yamaha Aerox

Een collega van Holfg vroeg of hij even kwam kijken naar zn 'nieuwe Aerox' . Ik ken die kerel nogwel van vroeger.

Maargoed, eenmaal aangekomen troffen we een ultiem gare aerox aan....echt gaar.We namen niet eens de moeite om hem te proberen te starten.Eerst maar eens het blok stralen.

DSC00018.jpg


DSC00019.jpg


Nouja wij het blok meegenomen naar huis en eens nader bekeken en toen troffen we dit aan:

DSC00025.jpg


DSC00023.jpg


DSC00030.jpg


DSC00026.jpg


We hebben dus ff alles naar de straler getrapt en voor 22 euro was het weer netjes:

DSC00013.jpg



De eigenaar is nog niet zo handig met scooters dus we hebben hem even gestript voor hem.Het frame gaat regelrecht naar de straler

DSC00009.jpg


DSC00011.jpg


Vandaag even het krukasje geplaatst en nieuwe bloklagertjes omdat die helemaal kapot waren.

DSC00015.jpg


Moesten duidelijk nieuwe lagers om:

DSC00035.jpg


Heel werk om de oude eraf te krijgen ,Holfg @ flexen:

DSC00021.jpg



Setup

- Std cilinder Holfg Tuned (en later de Corsa)
- 17.5mm
- Polini vario
- Hebo koppeling
- Polini Achterpoulies
- Gianelli Reverse

Redelijk standaard dus, voor dagelijks gebruik.

Uiterlijk

De kappen worden allemaal geplamuurt en gespoten bij een autoschade herstel bedrijf in de kleuren wit met kiwi groen dacht ik.

- Bcd Lichtunit
- Gasveer
- Gestraalt en gespoten frame
- Gepolijste onderdelen
- Gecoate velgen

Ik vind dit wel project waardig, leuk om zo'n ding te zien vernieuwen want hij is echt verrot.Soon ook pics van de draadboom want dat wordt ook een project op zich want die is echt op een manier gemaakt die niemand kan, door de vorige eigenaar.

Dit is dus geen scooter van mij of holfg....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

leuk project dit.
dat ding is echt gaar, ik hoop wel dat jullie een goeie uitleg geven over alles.
straks denken mensen heey een een gasbrander op het blok, dan ga ik vast harder want bas doet het ook :p.

(ik denk namelijk dat dit een goeie how to kan zijn voor beginnende mina rijders)
 
Indd wel lache :) behoorlijk veroest allemaal jah! Btw netjes gestraald is dat gewoon gezandstraald of geparelstraald?
Suc6 0i 0i
 
Het lijkt me niet zo slim geweest om de binnenkant van je carters ook mee te laten stralen...

Wat zijn de plannen voor het uiterlijk van deze Rox??
 
Holfg doet het meeste omdat het zooitje bij hem ligt enzo maar ik had toevallig alle pics op mn digi staan en we hebben er vandaag aan gewerkt dus ik dacht ,laat even een project page maken.
 
Originally posted by Bas@Area
de kleuren wit met KIWI GROEN :love: dacht ik. [/B]

damn heeft dat ding 3 maanden onder water gelegen ofzo??
succues ermee maar heb er wel vertrouwen in dat het wat gaat worden
 
Nee de vorige eigenaar was er niet zo lief voor :p

Tja je moet wat te prutsen hebben, voorlopig hoeven we niks te doen want zn pa gaat het frame laten stralen ofzo op zn werk en zn buurman de kappen spuiten bij een schade bedrijf dus als dat allemaal gedaan is ff blok eronder ,afstellen en dan in elkaar zetten en die draadboom opnieuw maken :)

Mina blijft toch het beste :W
 
Hey bas, wist heel niet dat je dit op het forum hebt neergeknald. Blok zit nu in elkaar alles netjes en wel.. Die polini achterpoelies die zaten er helemaal niet in:? 8P haha. Er zitten nu stns poelies van mij in omdat de andere redelijk gaar waren. Verder was het wel ff kutten met dat blok zo nog gaarder kon het niet zijn8)
 
een super gaar blok man man welke mens doet dat zijn scootertje aan laat die mens op een honda camino rijden maar nie op een aerox
 
Dat afgebroken stukkie is deel waar de pen van de middenbok inzit. Krijg je er vaak heel lastig uit en als je dan wat geweld gaat gebruiken krijg je al gauw zulke taferelen, boeit verder niet.
 
Hij is niet van ons, maar van iemand anders die nog niks van scooters weet en gewoon naar zijn weten een leuke straatscooter heeft gekocht.

Hij heeft er rond de 700 euro voor betaald.
Reverse, Corsa en 17.5mm zaten er wel bij maar nogsteeds veels te veel geld :p
 
Back
Top